Canon S630 Printer, kan geen zwart printen.

Pagina: 1
Acties:

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb sinds een dag of 3 mijn printer weer nodig, wat een Canon S630 is, en nu kan ik geen zwart meer printen.

Ik dacht eerst dat het aan mijn patroon lag, die uit een andere S630 kwam, dus heb die weg gegooid en vervangen. Hij printte toen wel een beetje zwart, maar nu totaal niets meer.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

- Printer diepte reiniging en de normale reiniging wel een tig keer (via de software kun je de gaten laten cleanen)
- Vrij vaak de spooling test gedaan
- Opnieuw installeren van de printer

* Zal morgen ook nog eens een oudere versie van de software proberen

Ik zou bij god niet weten wat er aan de hand is, maar misschien dat iemand van jullie een idee heeft of een oplossing.

Wanneer ik die printer uitlijning test doe via de printer (de papier knop inhouden tot lampje 3 keer knipperd) en hij dan die test pagina gaat printen, zie ik soms een beetje zwart door het groene heen.

Wanneer ik kleuren gebruik worden die weliswaar uitgeprint, maar wanneer ik die op grijstinten zet, dan komt er niets op papier. Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet.

//
edit:

Ik heb hem normaal gesproken op het netwerk aangesloten, maar daar neemt ie nu helemaal geen opdrachten meer van aan.
//

Ik heb hem momenteel via USB op mijn pc aangesloten.

Alvast bedankt voor de hulp :)

[ Voor 18% gewijzigd door Honnes op 04-12-2005 23:18 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Kop is verstopt omdat ie te lang niet geprint heeft, of omdat je hebt proberen te printen zonder zwarte inkt.
Andere inktkop kopen (duur, normaal gaan ze even lang mee als je printer), of een nieuwe printer kopen...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Honnes
dat ie te lang niet heeft geprint is nieuw voor me, maar wat versta je onder te lang ? Ik heb hem misschien 3/4 maanden niet gebruikt. Dat is toch niet zo lang of wel ?

Is er ook iets zodat ik kan controleren of dat het geval is ?

edit:

Met veel moeite heb ik afgelopen vrijdag dus nog wat uitgeprint gekregen. De eerste 4x afdrukken ging fout, en daarna ging het goed (niet lachen: ging om een sinterklaas gedichtje)

Misschien is het dan toch zo dat de printerkop teveel gezopen heeft, maar dan zou hij toch wel iets op het papier moeten laten zien bij een enorme zwarte tekening ? Ik zie niet eens één vlek op het papier.

Zoals ik al zei zal ik morgen (wat inmiddels al vandaag is) een andere software versie proberen. Toevallig genoeg heb ik nog eendezelfde printer in een opslagruimte hier staan en zal die eens aansluiten, ben benieuwd wat die er 'van zal bakken'.

edit2:

Ik heb nu net dat gehele patroonhouder met patronen uit mijn printer gehaald, maar wanneer ik met een wattenstaafje over de gleuf (of hoe dat maar heten mag ding) ga van zwart, dan komt er wel zwart uit. Er zat ook wat andere rommel op en dat heb ik geschoond, nog steeds heb ik geen zwart op het papier.

Wel zie ik 2 schroefjes bij die gleuven waar het inkt uit moet komen, maar ik ga daar maar niet mee prutsen. Zal er vast niet beter van worden.

edit3:

Wanneer ik nu met paint een groot zwart vlak teken en ga printen dan wordt het vlak wat ik zwart gemaakt heb groen. (ps: ga nu niet de grap maken dat mijn inktpatronen er verkeerd inzitten :9 ;) )

Wanneer ik in word teksten type krijg ik nog niets in beeld.

Zou dit toch iets met de software te maken kunnen hebben ?

[ Voor 110% gewijzigd door Honnes op 05-12-2005 00:41 ]

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 19:45
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad zoals jij hier beschrijft met dezelfde printer. Na onderzoek bleek (zoals eerder vermeld) dat toch echt de printkop gewoon kapot was. Bij mij bleek hij doorgebrand te zijn, doordat ik zwart wou printen terwijl er geen inkt meer inzat. De inkt koelt namelijk ook de printkop.

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Klopt, printkop kadoek. Had ik ook met mijn canon printer. Nieuwe printkop kost rond de €60,- incl inktpatronen. Ik ben voor een nieuwe gegaan. Was hoe dan ook al oud bakbeestje ( 5/6 jaar oud :9 )(

• Honnes
ach verdorie nog aan toe zeg. De printer voldeed me anders best. Dat de printkop warm kan worden weet ik bij deze dan ook, in ieder geval, in zo'n staat dat het dus kan verbranden.

Ik zal dan vanmiddag wanneer ik thuis ben mijn andere s630 eens proberen, hopelijk doet die meer.

Ik zal jullie nog even op de hoogte houden. Nog bedankt voor het slechte (jammer genoeg), maar toch zeer nuttige, nieuws en reacties !

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:33
* Carpento heeft hetzelfde probleem met een Canon i450

Had nog geen topic geopend maar dat hoeft dus ook niet. Printkop hier wss ook kaduuk dan...

:(

• Honnes
Ach godv*rdorie nog aan toe. De printkop moet wel stuk zijn, want ik heb nu net mijn andere S630 aangesloten en die print als een trein.

Ik zal hem later toch nog eens proberen, en anders, tja, spijtig genoeg kapot :(

Is er ook een manier om handmatig dat ding te schonen ofzo? mocht ie verstopt zijn ? Want ik kan namelijk wel het hele printkop gebeuren eruit pakken en los schroeven als het moet.

Zou wel leuk zijn, want dat scheelt weer euro's :9

[ Voor 37% gewijzigd door Honnes op 06-12-2005 10:47 ]

Pagina: 1