Toon posts:

Garantie K750i MediaMarkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nieuw hier en vroeg mij af of iemand mij kan helpen..
Het zit zo:

Ergens in juli van 2005 heb ik in de MediaMarkt een k750i gekocht => DOM.

Na 3 maanden gebruik wou hij niet meer opladen en stuurde ik hem terug naar MM.
Zij stuurden hem vervolgens naar Sony en na een maand (dus vorige week) mocht ik hem terug gaan halen, wat bleek? Geen garantie wegens waterschade!?! Onherstelbaar beschadigd.

Voor een student van 17 jaar is dit heel wat geld weggesmeten!!

Maar nu het vreemde aan de zaak:
Ik probeerde hem vandaag uit ellende weer op te laden en jawel, hij laadde op!

Natuurlijk ben ik nu weer valse hoop aan het creëeren door te denken dat ik toch weer eens chance heb gehad. Maar hoogstwaarschijnlijk is hij morgen weer stuk.

Een vriend van mij raadt mij aan het toestel zelf open te maken en het wat proper te maken.
Ik dacht eerder van: Waarom niet naar MM (dus Sony) terugsturen.

Nu mijn vraag aan jullie:
Wat raden jullie mij aan om het toestel toch nog werkende te krijgen???

Merci! :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:20
Misschien moet je eerst eens de FAQ lezen want de topic-titel laat nogal wat te wensen over, maar dat terzijde.

Waarschijnlijk is het IMEI-nummer wel geregistreerd en zal dus altijd te herleiden zijn dat het toestel door de reparatuur is aangemerkt als "defect door waterschade". Opsturen naar hen zal je waarschijnlijk dus sowieso geld kosten en 't is de vraag of ze 'm repareren.

Zelf openmaken kan opzich niet zoveel kwaad als je er een klein beetje handig mee bent, als je maar voorzichtig bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 04-12-2005 23:22 ]

Verwijderd

wat is ermee gebeurt dan, dat de telefoon niet meer wou opladen?
ze zeggen bij Sony toch niet zomaar waterschade?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 00:02 ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:53

Whuzz

Dodgeball!

Ach ja,standaard verhaaltje van de reparateur om onder de garantie uit te komen :Z

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 19:16

Yucko

One clown to rule them all !

Dat klopt! Het zijn gewoon naaiers. Zodra ze de centen binnen hebben kun je verrekken met je garantie. Het valt me nog mee dat ze je de winkel hebben laten verlaten zonder eerst een nieuw toestel aan te smeren Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/sm_eerie.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Yucko op 05-12-2005 07:56 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:13

Reptile209

- gers -

Ik heb een paar maanden geleden mijn nog geen jaar oude K700i laten repareren (onder garantie!) met hetzelfde defect. Het bleek dat het plastic blokje waar je de lader inprikt alle kanten op kon bewegen (het zat gewoon los). Dit was een probleem dat "wel vaker voorkwam", maar is dus netjes gefixt onder garantie. Hetzelfde gold overigens voor de erg slecht reagerende joystick (die in latere modellen door een meer verzonken ding vervangen is).
Kijk dus eens naar dat blokje als je de lader er in duwt: hij hoort niet te kunnen bewegen als je de lader heen en weer wiebelt. Zo wel, dan denk ik niet dat wat vocht dat veroorzaakt heeft :).
JaJoah schreef op maandag 05 december 2005 @ 07:54:
Dat klopt! Het zijn gewoon naaiers. Zodra ze de centen binnen hebben kun je verrekken met je garantie. Het valt me nog mee dat ze je de winkel hebben laten verlaten zonder eerst een nieuw toestel aan te smeren [afbeelding] vieze fok!-smiley ;)
Eh, ik denk niet dat MM hier echt een partij in is. Sony weigert te repareren, MM kan het niet. Je hebt een Sony product gekocht, geen MM huismerk. Het enige is (in Nederland) dat je een product afneemt van een winkel en niet van een fabrikant. Bij problemen moet de winkel die oplossen, en dat zou dus bijvoorbeeld een vervangend toestel van de MM kunnen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Reptile209 op 05-12-2005 08:03 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Heb zelf ook een ervaring als deze gehad met Sony. M'n cd-writer kon geen cdtjes meer branden. Toen heb ik contact gezocht met Sony en die konden me niet eens in het Nederlands te woord staan! Kreeg een Duits telefoon nummer waar ik in gebrekkig Engels te woord werd gestaan. De laser van m'n cd-writer bleek waarschijnlijk defect. Op dat moment was de garantie (van een jaar) een paar weken verlopen. Vervolgens is hij via de winkel terug gestuurd naar Sony zodat ze er naar konden kijken.
Sony bleek niet bereid om hem op eigen kosten te repareren. Op mijn vraag of het normaal was dat producten van Sony niet veel langer als een jaar meegingen kreeg ik geen antwoord. Heb via Megapool toen (met korting) een andere aangeschaft.

Niet zomaar pikken van Sony. Er zijn zat andere fabrikanten die wat minder arrogant zijn en wel even dat ding repareren/vervangen, op eigen kosten. Het is jammer dat je hem al weer terug hebt. Vaak kun je via de telefoon nog wel iets voor elkaar krijgen.

Als Sony ergens de fout in gaat (bijvoorbeeld rootkits, dode pixel probleem psp, digitale camera problemen) proberen ze er altijd onderuit te komen!

Voor mij nooit meer Sony. Te weinig respect voor haar klanten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 08:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het zijn smeerlappen daar bij MM en Sony, hoe kan ik zo dom geweest zijn om daar te kopen 8)7, alsof zij hun iets aantrekken van klanten. Ze hebben er toch genoeg.

Mja mijn gsm is nu 100% opgeladen en alle functies werken, buiten mijn gemodde hoofdtelefoonadaptor..
Natuurlijk konden ze bij Sony ook niet de moeite doen in een stofvrije ruimte te werken met als gevolg dat er nu een hoop stof onder het schermpje zit..

Maar ik vrees of mijn gsm na verloop van tijd nog zal werken. Best toch eens laten controleren/schoonmaken door iemand die er iets van kent.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

titel aangepast: MediaMarkt (België) -> Garantie K750i MediaMarkt

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Whuzz schreef op maandag 05 december 2005 @ 07:31:
Ach ja,standaard verhaaltje van de reparateur om onder de garantie uit te komen :Z
Dat is bullshit als je namelijk foto's wilt opvragen van het betreffende schade punt in het toestel kan je die zo krijgen, dus loop niet gelijk te roepen dat ze het doen om onder de garantie uit te komen...
Mensen hebben btw ook niet door waardoor waterschade allemaal kan ontstaan...

@ Ts ik raad je aan om eens een Sony Ericsson Service point op te zoeken. dat zijn lui die kleine reparaties mogen doen...ze kunnen m vaak ter plekke open maken en na kijken voor je...

[ Voor 18% gewijzigd door RSD1982 op 05-12-2005 17:47 ]

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
Het is vrij gemakkelijk voor een technicus om vast te stellen of een toestel kapot is gegaan aan waterschade of niet. Ik weet niet precies hoe ze dat bij Sony en de MediaMarkt doen, maar waar ik werk komt dit ook wel eens voor. In mijn geval weet ik vrij zeker dat dit niet luiheid van de monteur is of iets van dien aard, dit soort dingen komen gewoon voor. Gelukkig niet al te vaak daar waar ik werk, maar er zit er wel eens eentje tussen. En zoals RSD1982 zegt, je kan altijd om bewijs vragen en die zijn ze verplicht te geven zover ik weet.

Verwijderd

die dingen worden helemaal niet naar sony gestuurd.
wat lult de MM
ze sturen hem ongeacht garantie gewoon naar een speciaal bedrijf in de NL die al die dingen maakt.
en dat bedrijf staat er om bekend dat het altijd iets met waterschade heeft

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:08:
die dingen worden helemaal niet naar sony gestuurd.
wat lult de MM
ze sturen hem ongeacht garantie gewoon naar een speciaal bedrijf in de NL die al die dingen maakt.
en dat bedrijf staat er om bekend dat het altijd iets met waterschade heeft
Elk welk bedrijf mag dat dan wel niet wezen?

Verwijderd

Topicstarter
Damn de smeerlappen! Het is nog waar ook waarschijnlijk, dit had ik nog eens niet tegoei bekeken.
Mijn moeder ging het toestel terug halen bij de mediamarkt toen ik in school was, dit kreeg ik terug:

Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/5795/dsc000041jg.th.jpg
(btw getrokken met k750i, idd die met waterschade zogezegd)

:(

Via hun site en het IMEI nr ben ik op dit gekomen: http://www.eurotwice.be/webpictures/Oxidatie%5CEricsson%5CNOV_185583_1.jpg

Is het echt geoxideerd? Waar zie je dit? Volgens mij toch niet fel dan, ze konden toch minstens de moeite gedaan hebben het proper te maken!!! :(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 22:55 ]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

-x-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtStrider op 28-03-2006 22:49 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
**iemand was met net voor**

dat bedrijf is gewoon een aangewezen repair center , niks meer en niks minder

en dat is niet alleen MM die daar zaken meedoet , vele telecom winkels ook !

en idd je kan via MM de foto's laten opvragen , doe ik wel voor klanten en daar zitten dan toch aantoonbare plekken van vocht op , maar het is wel heel makkelijk zoals sommige hier reageren

van dat is standaard , dat een repair center dat zegt , en dat is niet zo , en ja ik 100% ervaring ermee met mij werk , ik ga niet zeggen dat de vocht opzettelijk door klanten wordt gedaan !

alleen kan die ene keer even snel in de regen opnemen of even snel met natte/vochtige handen
dat ene sms-je lezen wel heel veel schade toebrengen en dat vergeten heel veel mensen nog wel eens

electronica en vocht zijn geen vrienden !

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostface op 05-12-2005 22:57 ]

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
tijgertje heeft gelijk alle gsm's ook die van sony gaan naar dynafix en ik kan dit met 100% bevestigen want mijn k750i is nu al voor de 3e keer naar dit bedrijf en iedere keer dat ie weg moet ben je hem 3 weken kwijt,en moet je maar afwachten of ie het weer doet of niet en of ie niet beschadigt is.

de service van sony zelf is een regelrechte aanfluiting eigenlijk kennen ze het woord zelfs niet eens dus ook hier komt er zelfs niet eens een schroefje in huis wat van sony afkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Is het ernstige schade naar jullie mening?

Ik bedoel maar, hij werkt nu vrij perfect, buiten het contact voor de oortelefoontjes dat soms werkt en soms weer niet werkt. Dit slecht contact zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat net daar waar dat beschadigde/geoxideerde connectortje zich bevindt, een contact wordt gemaakt met de plug van de oortelefoontjes.

Wat kan er nog aan gedaan worden? Is dit te verwijderen...

Is het trouwens ook mogelijk om het stof achter het schermpje uit te krijge?

(btw bedankt voor alle reacties, had er nooit zoveel verwacht :) )

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Wat me heel erg opvalt is dat Sony Ericsson's verdacht vaak "waterschade" hebben. Ik heb vele telefoons gehad en alleen nog maar bij SE zogenaamde waterschade gehad. Er is dan toch echt wel wat mis met die toestellen dat ze telkens waterschade oplopen. Misschien moeten ze iets aan hun productieproces doen ofzo...

Btw mijn laatste "echte waterschade" SE was de T68i, die belandde in een 90 graden draaiende wasmachine...en wat bleek --> alleen accu naar klote, de rest deed het nog.

Conclusie: waterschade is bullshit?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

jozy schreef op maandag 05 december 2005 @ 23:14:

Conclusie: waterschade is bullshit?
In jouw geval was het schoon water :+
Ik vind dat ze (bij Dynafix) nogal snel iets afkeuren als er wat vocht in zit, met een beetje werk en goede reinigingsapparatuur kun je de schade heel goed beperken.
Sterker nog, er zijn bedrijven die bijv. na een brand in huis al je apparatuur van binnen schoon maken en dat doen ze niet voor niets (schade beperken levert geld op).
Zelf heb ik diverse apparaten 'gered' door ze met gedemineraliseerd water schoon te maken en ze daarna goed te drogen.
Dit is wel even wat extra werk en ik denk dat Dynafix liever snel klaar is omdat ze niet alle werktijd vergoed krijgen.
In dit voorbeeld is het wel weer netjes dat de klant geen kosten betaalt en z'n foon terug krijgt, maar daar heb je m.i. de garantie ook voor.
Dat plekje op de foto lijkt me geen onherstelbare schade :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Topicstarter
@andre

Je wilt dus zeggen dat het te herstellen is?

Zo ja, enkele instructies kunnen wel welkom zijn :P
En hoe zit het met het stof onder het schermpje, zou dat ook weg te krijgen zijn?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 23:51:
@andre

Je wilt dus zeggen dat het te herstellen is?

Zo ja, enkele instructies kunnen wel welkom zijn :P
En hoe zit het met het stof onder het schermpje, zou dat ook weg te krijgen zijn?
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/speedy-andre/oxy.jpg

Ik denk dat je dit plekje met wat fijn (schuur/polijst)gereedschap een stuk netter kunt krijgen.
Bovendien maakt de connector niet op die plek contact maar via de zijkant van de print (en een verbindingsstukje).
Stof weghalen lijkt me nog het kleinste probleem, je moet dan wel een handleiding of plaatjes hebben van het binnenste om de foon zonder schade open te maken :9
Hij wordt tenslotte ook wel omgebouwd naar een ander model, dus heel erg moeilijk is het denk ik niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-12-2005 00:04 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt!
Ik hoop dat ik een howto vind, ik had er al enkele gevonden, maar deze zijn offline :(

Wens mij veel succes :/

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:55
Hebben ze concreet bewijs overhandigd waarin staat dat jij niet zorgvuldig genoeg bent omgegaan met het toestel? de bewijsplicht ligt bij de winkel, NIET bij jou. Als jij zeker weet dat je er goed mee omgegaan bent, dan heb je toch recht op een reparatie/vervanging?

En dan nog lijkt me wel heel slap dan, als het écht waterschade is, wat moet je er mee doen dan?? Waterdicht verpakken in een of andere titanium behuizing? Er mag toch wel als voorbeeld redelijkerwijs van een toestel verwacht worden dat hij na 10 minuten in je broekzak door een regenbuitje niet defect raakt, of dat je ff 5 minuten in de badkamer je haar doet.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 18:14

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 08:07:
Natuurlijk konden ze bij Sony ook niet de moeite doen in een stofvrije ruimte te werken met als gevolg dat er nu een hoop stof onder het schermpje zit..
Over de rest ga ik mijn mening niet geven, maar hierover wil ik toch wel iets melden.

Ik repareer zelf ook wel eens toestellen, maar als ik die wel eens van mensen krijg, dan zit daar ongeveer voor een halve kilo aan stof in....

Dus als de mensen hun toestel nu gewoon eens stofvrij aanleveren, dan kunnen wij de toestellen en de reparatie in een stofvrije ruimte ook echt stofvrij houden....

Of lever jij je telefoon altijd stofvrij aan?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

SgtStrider schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:53:
[...]

Om maar even alle twijfel en onwaarheden weg te nemen;

- Het toestel wordt inderdaad niet naar Sony gestuurd
- Het toestel wordt naar een erkend SonyEricsson service center gestuurd
- De service centers in Nederland zijn; EuroTwice, Dynafix, Teleplan, en Mobicall.
- Waterschade valt niet binnen garantie
- Bij EuroTwice heb je nog extra garantie op de reparatie
- Op het reparatieformulier staat een telefoonnummer van EuroTwice
- MediaMarkt stuurt hem buiten de twee weken altijd op naar een service center binnen de fabrieksgarantie
Geldt dit alleen voor sony of worden alle toestellen naar dit soort bedrijfjes gestuurd?

Verwijderd

alle toestellen worden naar dergelijke bedrijfjes gestuurd, alleen trekt Dynafix zijn service op niets.

Je kan dan beter direct een nieuw toestel kopen ipv. nog eens 3 weken zonder gsm te zitten. resultaat is hetzelfde (en voor dat oude kapotte krijg je toch nog minstens 20e terug bij aankoop van een nieuwe)

offtopic: eigen ervaring met dynafix
Sony Ericcson T100 viel constant uit (contact met simkaar viel weg). Ging naar Dynafix, eerste keer "hersteld", de sim zat er namelijk vanuit Dynafix weer ingeschoven. Na ongeveer een halve dag (zonder te vallen). waren er weer dezelfde problemen. Dynafix kon het toestel niet meer aanvaarden omdat het daarvoor al hersteld was, hoewel het volgens hen toch een garantieprobleem was. Indien ik er niet akkoord mee ging, moest ik maar juridische stappen ondernemen.

Alsof iemand voor de goedkoopste gsm die op dat moment te vinden was nog eens gaat beginnen extra moeite doen. (en nog eens 3 weken zonder gsm zitten)
/ offtopic

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Laat me raden? Je had een T-Mobile SIM?

-

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

:)

[ Voor 100% gewijzigd door SgtStrider op 28-03-2006 22:49 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Topicstarter
@Strider: Wat? Ze kunnen duidelijk aantonen dat er wel een beetje oxidatie is (zie foto). Ik ga echt geen nieuw toestel krijgen. Blijkbaar is het mijn fout dan toch, ook al weet ik zeker dat ik er zorg voor gedragen heb (zeker in vergelijking met mijn ouder Nokia 3310 toestel), het is dan ook 340 EUR waard..

Maarja hopen dat ik hem zelf gemaakt krijg. Weet iemand trouwens een site met wat instructies voor het openen van de k750i / w800i?

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:13:
@Strider: Wat? Ze kunnen duidelijk aantonen dat er wel een beetje oxidatie is (zie foto). Ik ga echt geen nieuw toestel krijgen. Blijkbaar is het mijn fout dan toch, ook al weet ik zeker dat ik er zorg voor gedragen heb (zeker in vergelijking met mijn ouder Nokia 3310 toestel), het is dan ook 340 EUR waard..

Maarja hopen dat ik hem zelf gemaakt krijg. Weet iemand trouwens een site met wat instructies voor het openen van de k750i / w800i?
Ja ik had het tegen Athmozz ;)

[ Voor 8% gewijzigd door SgtStrider op 28-03-2006 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.formymobile.co.uk/k750ilcd.htm

=> Handig voor het stof te verwijderen. Maar hoe kan ik tot aan de batterijconnector geraken?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Tip:

Gebruik géén mes, maar gebruik een creditcard oid... Met een mes maak je schade, met een creditcard achtig iets niet... Of met je nagels....

-

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:20
Stof kun je overigens heel mooi met "Scotch-tape" verwijderen. Da's van dat matte plakband wat ook veel in de druk- en kopiëerwereld wordt gebruikt en niet goed plakt op heel veel andere ondergronden dan papier. Met zo'n plakbandje kun je heel mooi alle stofjes van het display en binnenkant van het frontje verwijderen.

En inderdaad niet openen met een metalen voorwerp :X.

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 07-12-2005 01:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Wouter! :

Met gewone Scotch tape zoals deze bijv? :o
http://www.rampantscotland.com/know/graphics/scotch_tape2a.jpg

Ziet er toch maar riskant uit eigenlijk, maar ok ik zal het proberen als het opnemen van het stof met de punt van een stofdoekje van mijn moeder mislukt ;)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, die Scotchtape is aan te raden!

-

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de Scotchtape-tip, stof is onder het schermpje uit. Maar er blijken vrij veel (lichte) krassen te zijn op het schermpje van de frontcover.
Naar het schijnt is Displex een goede scratch-removal tool, dus ga ik deze maar eens uitprobere :)

Bijna gloednieuw toestel :9
Pagina: 1