nForce4 audio doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-04 16:23
Beste mensen,

ik heb vandaag mijn waterkoelingssetupje ingebouwd en tot mijn grote vreugde werkt het heel mooi. Ik heb hierbij ook de koeler op mijn northbridge vervangen met de Zalman ZM-NB47J.

Na het installeren van alle koelblokken enz enz heb ik de PC gestart, kwam in Windows => geen geluid meer. Ik dus balen en meteen alle drivers weggehaald en nieuwe erop gezet.
Dit hielp niets en daarna heb ik windows opnieuw geinstalleerd. Nog geen resultaat.
Toen een BIOS flash gedaan en nog steeds geen resultaat.

Al het andere wat je verwacht van je northbridge doet het gewoon nog wel. Namelijk IDE, USB en niet te vergeten mijn netwerk. Dus ik heb niet het idee dat het aan de chip ligt.

Heeft iemand misschien ideeën?

alvast bedankt voor jullie hulp

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Word de chipset niet te warm? Ik zou even een fan proberen te richten op het koelblok.
Verder moet je ook even nakijken of je geluid wel in de juiste output zit, kijken of niets op "mute" staat en UAJ uitschakelen. Kijk ook even je BIOS na.

• k0ewl
Ik ben nu met speedfan de zooi aan het monitoren, de audio outputs enz had ik al gecontroleerd, vergeten te vermelden ivm standaard etc.

Temp 1: 32
Temp 2: 43
Temp 3: 11
HD0: 44
Temp 1: 45

Lijkt me niet te hoog

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Admiral Freebee schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:48:
Verder moet je ook even nakijken of je geluid wel in de juiste output zit, kijken of niets op "mute" staat en UAJ uitschakelen.
Idd, bekende fout :P Zit het stekkertje van je boxen ook wel in de goeie output?

• k0ewl
jawel, zijn 2 stekkertjes, maar alle outputs al geprobeerd, dus ook daar ligt de fout niet, de boxen doen het ook wel, want heb ze nu achter PDA voor muziek tijdens het balen en het mailen naar EPoX voor misschien een RMA als het mogelijk is.

PS: ik heb de front audio van mijn moederbord altijd aangesloten gehad, maar er nu voor gekozen om die weg te laten, kan het daar ook aan liggen? Zal vanavond wel eens de kabels er opnieuw inleggen dan. Tevens nieuwe koelpasta halen enz enz.
Hoe kun je trouwens het beste je IC's enz van koelpasta ontdoen?

[ Voor 40% gewijzigd door k0ewl op 05-12-2005 10:19 ]

Verwijderd

k0ewl schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:18:
jawel, zijn 2 stekkertjes, maar alle outputs al geprobeerd, dus ook daar ligt de fout niet, de boxen doen het ook wel, want heb ze nu achter PDA voor muziek tijdens het balen en het mailen naar EPoX voor misschien een RMA als het mogelijk is.

PS: ik heb de front audio van mijn moederbord altijd aangesloten gehad, maar er nu voor gekozen om die weg te laten, kan het daar ook aan liggen? Zal vanavond wel eens de kabels er opnieuw inleggen dan. Tevens nieuwe koelpasta halen enz enz.
Hoe kun je trouwens het beste je IC's enz van koelpasta ontdoen?
Dan moet je ff een jumper terug zetten, zo'n klein minikapje met 2 gaatjes. Die heb je er wrs. vanaf gehaald toen je je audiofrontje hebt geïnstalleerd. Staat wel iets over in de gebruikshandleiding van je moederbrod.

• k0ewl
nou, het inpluggen van de front audio kabel heeft wel geholpen, maar niet helemaal.
Ik heb nu alleen links geluid, dus misschien nog f de rpitn nakijken of hij niet ergens geen contact nakijkt.

Hij geeft trouwens in SoundStorm maar 1 kanaal weer met afspelen. Dat vind ik wel weer een beetje raar

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 12:49

RainofDeath

DYUVSDFJ

En als je het stekkertje is rustig ronddraait? en even een open deur intrappen: heb je de balance wel in het midden? :P

• k0ewl
nu ik opeens wel links geluid heb begin ik te twijfelen of hij kapot is, ik ben nu dus opzoek naar jumpers om ervoor te zorgen dat ik de draadbruggen die normaal op de frontaudio zitten weer terug te plaatsen. Misschien maakt de front audio zelf wel een breuk ofzo, of is gewoon de kabel die erop zit slecht. Aangezien ik door de week in Emmen zit en niet thuis waar ik al mijn PC spul heb liggen, kan ik het moeilijk testen.

• k0ewl
nou ik heb er nu jumpers opgedaan, dus aan het front audio paneeltje kan het niet meer liggen.

Nog steeds geen antwoord van EPoX :|

• k0ewl
Oke hij doet het weer, heel vaag, was boos heb een keer tegen kast geschopt en het doet weer... Dus los contact ofzo ergens.

Maar nu eindelijk mag ik het zeggen: SLOTJE!!!

Pagina: 1