Raar webcam probleem

Pagina: 1
Acties:

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Hey luitjes,
M'n vriendin heeft net voor sinterklaas een webcam kado gekregen (Philips spc700nc) en nu heb ik na het installeren van de driver een raar probleem. zie foto

De computer is een pentium 3 500, een dell optiplex. Volgens mij heeft ie een USB 1 ingang.
Ik heb hem wel op mijn PC geprobeert maar daar doet ie het gewoon goed. (usb2)

Is het de moeite waard om dat systeem opnieuw te installeren of is dit een bekend probleem bij USB incompatibiliteiten. Naar mijn mening is toch alleen de snelheid anders...

help anyone?

grtz
Jeff

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/1489/webcam4zy.jpg

• kalechinees
sorry hoort volgens mij in audio/video. Topic mag gesloten worden :)

Volgens mij hoort ie hier toch thuis :+

[ Voor 30% gewijzigd door kalechinees op 04-12-2005 23:22 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kalechinees schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:36:
sorry hoort volgens mij in audio/video. Topic mag gesloten worden :)
Je kunt dan dmv het handje bovenaan je topic een topicreport doen, met daarin een aanvraag voor een move -> goeie subforum :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als eerste zou ik maar eens uitvissen of je idd met een USB1.0, 1.1 of 2.0 slot van doen hebt. vervolgens zou ik het dinge ens gaan proberen op een andere PC met een 1.1. aansluiting. Als ie het daar namelijk wel doet, en op jouw usb2.0 ook, dan moet het dus in de PC zelf (lees: software) zitten. :)
Wellicht een longshot in dat geval, maar dan zou ik je codec's eens verversen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kalechinees
Ik wist niet dat je voor een webcam codecs nodig hebt.
Ik dacht dat het gewoon met mpeg gecast werd.
Ik zal vanavond eens proberen een codecpack erop te zetten, wellicht dat dat scheelt.

Ik merk trouwens dat de webcam het voor de rest wel gewoon doet... Lijkt toch op een driver/codec probleem.