heb op de hcc dagen vorige week een nieuwe hdd gekocht: WD 3200JB (320 gb) (E)IDE.WD caviar SE
Deze wilde ik samen met de tegelijk gekochte dvd brander in de pc plaatsen.
de setup vooraf:
primairy IDE : HDD C: (master), HDD D: (slave)
secundairy IDE: CD-rw: (master), DVD-rom (slave)
de nieuwe opstelling nu zou zijn:
primaire IDE : HDD C: (nieuwe 320 gb; Master), DVD-RW (slave)
secundairy IDE: HDD (voorheen C:; master), HDD (voorheen D:)
op mijn oude moederbord (k7n2-delta) werkte de eerste opstelling wel, maar de vernieuwde niet; mijn nieuwe HD werd niet herkend.
omdat dit mobo afgelopen weekend gehandicapt is verklaard heb ik ter vervanging een asus a7n8x-deluxe erin geplaatst, met dezelfde laatst genoemde opstelling. Wederom werd de nieuwe HDD niet herkend. Die schijf heeft ook op slave gezeten en op de secundaire poort master en slave maar in alle gevallen werkte hij niet.
mijn vermoeden is dat die hdd kapot is. wat denken jullie hierover? zie ik iets over het hoofd?
Deze wilde ik samen met de tegelijk gekochte dvd brander in de pc plaatsen.
de setup vooraf:
primairy IDE : HDD C: (master), HDD D: (slave)
secundairy IDE: CD-rw: (master), DVD-rom (slave)
de nieuwe opstelling nu zou zijn:
primaire IDE : HDD C: (nieuwe 320 gb; Master), DVD-RW (slave)
secundairy IDE: HDD (voorheen C:; master), HDD (voorheen D:)
op mijn oude moederbord (k7n2-delta) werkte de eerste opstelling wel, maar de vernieuwde niet; mijn nieuwe HD werd niet herkend.
omdat dit mobo afgelopen weekend gehandicapt is verklaard heb ik ter vervanging een asus a7n8x-deluxe erin geplaatst, met dezelfde laatst genoemde opstelling. Wederom werd de nieuwe HDD niet herkend. Die schijf heeft ook op slave gezeten en op de secundaire poort master en slave maar in alle gevallen werkte hij niet.
mijn vermoeden is dat die hdd kapot is. wat denken jullie hierover? zie ik iets over het hoofd?