HDD wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:07
heb op de hcc dagen vorige week een nieuwe hdd gekocht: WD 3200JB (320 gb) (E)IDE.WD caviar SE

Deze wilde ik samen met de tegelijk gekochte dvd brander in de pc plaatsen.

de setup vooraf:

primairy IDE : HDD C: (master), HDD D: (slave)
secundairy IDE: CD-rw: (master), DVD-rom (slave)

de nieuwe opstelling nu zou zijn:

primaire IDE : HDD C: (nieuwe 320 gb; Master), DVD-RW (slave)
secundairy IDE: HDD (voorheen C:; master), HDD (voorheen D:)

op mijn oude moederbord (k7n2-delta) werkte de eerste opstelling wel, maar de vernieuwde niet; mijn nieuwe HD werd niet herkend.

omdat dit mobo afgelopen weekend gehandicapt is verklaard heb ik ter vervanging een asus a7n8x-deluxe erin geplaatst, met dezelfde laatst genoemde opstelling. Wederom werd de nieuwe HDD niet herkend. Die schijf heeft ook op slave gezeten en op de secundaire poort master en slave maar in alle gevallen werkte hij niet.

mijn vermoeden is dat die hdd kapot is. wat denken jullie hierover? zie ik iets over het hoofd?

                           

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien zit er nog een bios limiet in. Doe eens een bios update eerst.

Stomme vraag misschien, maar heb je de jumpers wel goed staan?

[ Voor 32% gewijzigd door Noork op 04-12-2005 22:52 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft je moederbord toevallig een VIA controller? Zo ja, welke? Sommige VIA S-ATA controllers herkennen HDD's met S-ATA 300 support simpelweg niet. De oplossing is dan via een jumper enkel 150MB/s ondersteuning inschakelen. Een jumper op de HDD welteverstaan. Ik heb hetzelfde probleem gehad en ik had het getest in twee PC's met een VIA chipset dus ik dacht dat de HDD dood was. Toen de tweede schijf hetzelfde deed ben ik alles nog grondiger gaan doorspitten.

Het gaat dus over een IDE schijf :Z

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 04-12-2005 22:53 ]

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 18:38
Heb je de schijf ook al eens in zijn eentje geprobeerd te plaatsen? (als primary master)
Ook zou ik nog andere computers uit proberen alvorens een conclusie te trekken.

[ Voor 32% gewijzigd door Pacjack op 04-12-2005 22:59 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Als alle jumpers goed staan moet het idd wel een dode hdd zijn ....

Garantie claimen bij verkoper, of drive (met foutcode) zelf naar WD sturen .....