Toon posts:

Wins/DNS vraag, windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sommigen mensen hier, kennen me andere topic van een tijdje oud alweer, over de 2x 3com superstack3300 switches.

En daar werd er verteld dat het wel handig was om een wins/dns server te draaien voor op een lanparty van ongeveer 40 man.

Dus ik heb nu op me oude pc, pentium 2, 350mhz, 196ram geheugen. Windows 2003 server enterprise opstaan.

Ik had dus op tweakers gezocht hoe je nou daadwerkelijk een wins/dns server op moet zetten, en er stond een how to.

Ik heb dus wins en de dns geinstaleerd en ingesteld.

Maar volgens mij doe ik het echt totaal fout. Echter gezegt ik weet niet hoe het moet 8P.

Want volgens mij moet je bij de client pc, bij wins server, het ip intypen van de wins/dns server.
Maar dan doe ik dat en dan weet ik niet wat ik moet doen, en als ik dan kijk op de server, daar zie ik de client pc erniet bij staan enz.

Dus weet iemand me te helpen,
ik heb google en tweakers al gezocht voor antwoorden maar helaas.

Bvd. Stefan

Verwijderd

wat wil je met wins & dns bereiken? Of liever: waarom wil je het? Als je toch al wins & dns installeert, doe er dan meteen dhcp bij. Daarin geef je aan wat je dns en wins server is en heb je alles ineens geregeld (mits je werkstations als dhcp clients zijn geconfigureerd).

Maar goed, dat alles heeft niet zoveel zin als DNS (lastig) en WINS (niet zo lastig) op je server niet goed zijn geconfigureerd

Verwijderd

Topicstarter
Met wins is het toch zo, dat er niet onodige pakketjes verstuurd worden, en als iemand nieuw op het netwerk komt meteen iedereen ziet, en niet moet wachten tot het zich refresht?

En je kan zo een overzicht houden met wie welke ip heeft, en zo nodig bannen etc.

En als je dan dhcp erop zit weer dan krijgt iedereen toch weer automatisch een ip? Anders kan ik net zo goed een routertje op de switches hangen. Maar dan krijg je mss conflicten als iemand anders ook dhcp draait.

Verwijderd

Sorry, maar dit gaat niet werken. Verdiep je eerst eens in wat WINS en DNS precies zijn. Ga eens iets verder zoeken dan alleen een howto op het forum; hierover zijn juist ontzettend veel dingen buiten het forum te vinden.

Je moet niet WINS gaan draaien omdat iemand dat zegt; je moet zelf uitzoeken wat jij precies wilt op je LAN-party en daarbij dan services gaan zoeken. En dat kunnen wij niet voor je doen; je zult zelf moeten kijken of het nuttig is en hoe je dat dan op moet zetten.

Dit topic is gesloten.