Toon posts:

Laptop als beeldscherm voor spelcomputer

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Zodra de Xbox 360 weer op voorraad is ben ik van plan om deze zo snel mogelijk aan te schaffen. Aangezien ik geen fatsoenlijke tv op mijn kamer heb staan zou ik graag mijn laptop laten fungeren als beeldscherm voor de Xbox. Dit is echter niet zo makkelijk, mijn laptop heeft namelijk alleen een VGA output.

Mijn vraag aan jullie is, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik op een goede manier (snelle frame-rate en geen kwaliteitverlies) de Xbox kan aansluiten op mijn laptop. Als dit uberhaupt mogelijk is natuurlijk.

Het gaat om een perfect werkende Toshiba met een Intel Celeron M 1.3Ghz. processor, 512MB werkgeheugen en draaiend op windows XP Home. Ook heeft de laptop een s-video input wat mischien een optie is?

Alvast bedankt!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

De enige is optie is inderdaad de S-Video gebruiken. De VGA poort is een _out_put, geen _in_put ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Wagenus
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:57
Lijkt mij ook, je kan het dan (als het goed is) bekijken met het programma WinDVR dat bedoeld is om dingen op te nemen van tv kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens. BlackRose, je noemde net WINDVR als programma om de input zeg maar te bekijken. Maar zijn hier geen speciale programma's voor? Of zijn mijn wensen zo zeldzaam haha. Ik vrees namelijk dat de kwaliteit en met name de snelheid/framerate van de Xbox erg slecht tot zijn recht komen.

Heeft iemand hier mischien al ervaring mee?

Verwijderd

weet je zeker dat die S-video poort een ingang is en geen uitgang zoals de meest ??

een andere oplossing zou kunnen zijn een usb 2.0 tv-kaart achtig ding maar dit geeft mogelijk vertraging benk bank.

Denk dat je beter voor 150 euro een 55 cm tv kunt scoren.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

Ik denk idd dat je laptop een Svideo output heeft. Als je perse je xbox aan je laptop wil hangen kan je het beste voor een externe tv kaart gaan of een video record box. (van die video-edit kastjes)
Ik heb zelf een VIVO videokaart, hiervan is de kwaliteit leuk voor het kijken van TV programma's (via de videorecorder) maar ik weet niet of de kwaliteit goed genoeg is voor gamen. Qua vertraging zal het vermoed ik wel meevallen. Je kan altijd je spul kopen bij een shop waarbij je het weer terug kan brengen.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:54:
Denk dat je beter voor 150 euro een 55 cm tv kunt scoren.
denk ik ook idd...

dan zit je ook niet met de responstijd van rond de 35 ms op de laptop ;)

MSI GX660R for the win!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Check inderdaad ff of die svideo echt wel een input is, lijkt namelijk sterk.

Op de hcc hebben een aantal tweakers een laptop gebruikt als beeldscherm bij een gamecube. Dat ging aan de hand van een USB tv of capture kaart. Ik heb niet gekeken hoe dat er uit zag op het scherm, dus ik kan je helaas geen echte ervaringen meegeven, maar het kan in principe dus wel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1