Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Spy Axe verwijderd, maar nog een probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had last van het programma spyaxe, hele irritante spyware. Nou heb ik svchosts.dll verwijderd uit mijn system32 map (dus niet svchost.dll) en is eigenlijk alles opgelost. Deze oplossing heb ik hier gevonden. Het enige waar ik nog mee zit is het volgende. Mijn startpagina van internet explorer is about:blank, maar toch gaat hij steeds naar www.updateyoursystem.com. Vlak voordat hij daar naartoe schiet laat ie onderstaande link zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~wsc/melding.jpg

Nu heb ik dat shdoclc.dll bestand opgezocht, maar dit kan niet verwijderd worden. Misschien moet dat ook wel niet, maar ik dacht laat ik het proberen. Weet iemand hoe ik weer gewoon bij het openen van internet explorer de startpagina als about:blank krijg? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg trouwens nog wel de melding van Norton dat hij een download.trojan heeft verwijderd. Zou het dan toch nog niet helemaal weg zijn? Zou fijn zijn als jullie mij even vooruit kunnen helpen want ik heb er geen idee van waar ik mee bezig ben.

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 19:10

luke_otto

pang pang luckyluke

Ik heb het opgelost met behulp van ie, even klikken op extra en dan op invoertoepassingen en daar alles weg halen wat je niet vertrouwd. Het lukte mij niet om alles weg te krijgen, hiervoor moest ik het systeem naar een dag geleden herstellen. suc6

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem gevonden, het betreffende active X sturingselement was HomepageBHO. Thanks!

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 21:35 ]

Verwijderd

Helaas hebben al jullie oplossingen bij mij geen oplossing kunnen bieden. Op de een of andere manier zie ik de bestanden die jullie noemen niet, en kan ik deze dus ook niet verwijderen.

Kortom, ik zit dus nog steeds met die f*cking "Your Computer is Infected" shit rechtsonderin :( :(

Heb inmiddels alle spyblasters en ad-aware progjes eroverheen gegooid, en zelf hitman pro installed. Dit alles bood helaas ook geen uitkomst.

Wie O Wie kan dit verhelpen????? ;( ;(

Oh ja, heb wel die homepagebho gevonden, maar wanneer ik deze disable, gebeurt er niks. Tevens heb ik niet de mogelijkheid om deze te verwijderen, omdat er dan gezegd wordt dat er reeds mee gewerkt word, en dat ik eerst het desbetreffende programma dien af te sluiten. Maar ja, dat gaat helaas niet. 8)7 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 21:07 ]

Verwijderd

Download smitrem http://www.downloads.subratam.org/smitRem.exe
Laat het uitpakken naar je bureaublad.
Start nu de computer op in veilige modus (F8 Toets vlak voor het opstarten van windows indrukken)
eenmaal aangekomen in windows open je de smitrem map en open "runthis.bat"
nu kun je eigenlijk door enteren en het programma laten lopen,
als het voltooid is ben je als het goed is verlost van vervelende Spy Axe meldingen.

Het is raadzaam je tijdelijke internet bestanden E.D. te verwijderen.
Omdat er vaak nog sporen achterblijven.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 21:15 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:13:
Download smitrem http://www.downloads.subratam.org/smitRem.exe
Laat het uitpakken naar je bureaublad.
Start nu de computer op in veilige modus (F8 Toets vlak voor het opstarten van windows indrukken)
eenmaal aangekomen in windows open je de smitrem map en open "runthis.bat"
nu kun je eigenlijk door enteren en het programma laten lopen,
als het voltooid is ben je als het goed is verlost van vervelende Spy Axe meldingen.

Het is raadzaam je tijdelijke internet bestanden E.D. te verwijderen.
Omdat er vaak nog sporen achterblijven.
Heb dit progje gedownload en voila het is weg. Pffff wat een irritant zooitje was dit.
Pagina: 1