Toon posts:

Windows wil niet installeren op nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister mijn bestelde onderdelen van mijn pc binnengekregen.
Vandaag alles is elkaar gezet maar nu zit ik met een probleem

Als ik Windows XP Home wil installeren laad me computer gewoon alles, maar het kopieren van de bestanden voor de installatie gaat onwijs traag. Dan laat hij weer een bestandje, en dan doet hij weer tijdje niks, loopt dus soort van vast.

K hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik weet niet meer wat te doen.

Mijn specs:
ASUS A8n Premium
Superflower SF450 K 450 Watt
Hitachi Dekstar T7K250 160 GB
XFX GeForce 7800 GT
AMD Athlon64 3700+
Creative Audigy 4
BenQ DW1640
Corsair TWINX2048-3200PT
Microsoft Windows XP Home

• Ventrance
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03-2022
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:58:
Ik heb gister mijn bestelde onderdelen van mijn pc binnengekregen.
Vandaag alles is elkaar gezet maar nu zit ik met een probleem

Als ik Windows XP Home wil installeren laad me computer gewoon alles, maar het kopieren van de bestanden voor de installatie gaat onwijs traag. Dan laat hij weer een bestandje, en dan doet hij weer tijdje niks, loopt dus soort van vast.

K hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik weet niet meer wat te doen.

Mijn specs:
ASUS A8n Premium
Superflower SF450 K 450 Watt
Hitachi Dekstar T7K250 160 GB
XFX GeForce 7800 GT
AMD Athlon64 3700+
Creative Audigy 4
BenQ DW1640
Corsair TWINX2048-3200PT
Microsoft Windows XP Home
iig ff je geheugen testen m.b.v. bijv. Memtest.

Dell XPS 13 9343

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Idd, Asus plankjes willen hier en daar wel eens moeilijk doen met bepaalde merken/types geheugen modules.

Zeker het heel traag gaan wijst daar op.

Powered By C8H10N4O2

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Is je cdrom nog goed (geen krassen)? Wordt je pc niet te warm?

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 23:17

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

controleer gelijk of alle voedingskabels goed contact maken en de waardes van je voltages in je bios. Altijd slim om te doen trouwens.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:27
Heb je nog schijfcontrollers geïnstalleerd, d.m.v.F6?

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:15:
Is je cdrom nog goed (geen krassen)? Wordt je pc niet te warm?
CDRom is prima, net als de temps.
DualDevil schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:15:
controleer gelijk of alle voedingskabels goed contact maken en de waardes van je voltages in je bios. Altijd slim om te doen trouwens.
Check :)
zetje01 schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:20:
Heb je nog schijfcontrollers geïnstalleerd, d.m.v.F6?
Ehh.. ik maak gebruik van de NVRaid contoller.. maar heb maar 1 schijf... dus of dit nodig is?

Verwijderd

Geeft ie ook errors dat ie niet kan kopieren of iets dergelijks .

mijn ervaringen zijn met installatie van windowsxp nog waar je moet formatteren enzo als het daar niet goed gaat met files kopieren dat het geheugen niet goed :) en dat is iig 9/10 keer gebeurt hier 1x was het de dvd-speler :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:28:

Ehh.. ik maak gebruik van de NVRaid contoller.. maar heb maar 1 schijf... dus of dit nodig is?
Dan moet je wel de drivers daarvan laden, want anders snapt windows nooit hoe hij die schijf moet aanspreken.

Verwijderd

Is je CPU overgeclockt?
Als hij ver overgeclockt is wil je windows installatie ook wel eens moeilijk gaan doen.
Clock hem anders een stukje terug in je bios en na de installatie weer terug, zou kunnen helpen.

Over die raid:
Op de cd van je mobo staat een raid programmatje dat je op een diskette moet zetten. Deze moet je gebruiken als windows zegt "Druk op Fx(?) om een niet -windows raid stuurprogramma te gebruiken" of iets in die richting, anders neemt windows niet de goede drivers en loopt ie ook vast

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 11:31 ]

Verwijderd

Dat is alleen voor de harddisk herkenning zodat je die kan formatteren en gebruiken , maar aangezien hij wel al files aan het kopieren is , zal windows XP automatisch de juiste drivers geldane hebben , of niet ?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Test eens even met een andere CD-ROM/DVD-ROM speler.

Ik had van de week ook windows geinstalleerd. Ik had een nieuwe volledig krasvrije legale cd binnen gekregen.
Ik prop hem in mijn NEC-3540, die loopt vast bij het tweede deel van de installate (dat je zeg maar al windows achtige dingen ziet.) Meerdere malen proberen, probleem bleef.

Toen heb ik maar mijn oude Hitachi DVD-ROM speler gepakt en daar ging het prima mee.

Overigens ook een ASUS plankje, maar dat moet niet veel uitmaken volgens mij.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 13:46
Ik zeg geheugen.

Is vaak het probleem als de files niet gekopieerd willen worden.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

dennismaus schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:21:
Ik zeg geheugen.

Is vaak het probleem als de files niet gekopieerd willen worden.
Is inderdaad vaak wel de oorzaak....zal eerst eens een memtest draaien voordat je hem weer uit elkaar wilt halen.

Tubes....It's what make music music!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 08:39

S1W

Jep geheugen is ws de oorzaak, alleen het hoeft absoluut niet kapot te zijn. Ik had dezelfde probs met mijn ASUS a7v600 en het installeren van windows. Oplossing voor mij was (uit andere topics)

"kijk eens naar je memclock... had zelf ook problemen met een kt600 mobo (abit) toen ik het geheugen asynchroon liet lopen met de fsb... nadat ze synchroon liepen, liep hij perfect... daarvoor kon ik windows niet eens normaal installeren zonder blauw scherm of vastlopende installatie (hij liep op 133/200 en met 133/133 ging ie perfect)"

Dit bovenstaande werkte bij mij dus! Alles stond op AUTO in de BIOS, maar toch gaat het dan fout... Kijk ook ff of er een BIOS update voor je Mobo is.

"I had to disable the SDRAM 1T Command Rate in the BIOS. So, Command Rate was set to 2. After a lot of experiments, I found the system to be fully stable with 2-3-3-6-2T memory timings, so I used them during the tests."

Heb ik ook maar gedaan... suc6 :)

[ Voor 8% gewijzigd door S1W op 05-12-2005 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehhmm alles is nieuw, zaterdag binnengekregen, mag aannemen dat het geheugen niet kapott is maarjah je weet het nie.

Heb ook al geprobeerd andere speler te gebruiken, zelfde effect.

Heb drivers van de asus cd gehaald en op floppy geinstalleerd, tijdens de installatie van windows op F6 gedrukt en de drivers geinstalleerd, maar nu herkend windows/bios de hardeschijf niet meer.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Test nou eerst eens het geheugen, want dit schiet niet op. Als we allemaal denken dat daar de oorzaak ligt, moet je dat ook gewoon controleren. Is een fluitje van een cent.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Inderdaad... 9 van de 10 keer worden dit soort installatieproblemen door niet goed werkend geheugen veroorzaakt. Dat moet je als eerste testen...

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 15:52

BaT

Test het geheugen ! :)

Product Owner - Connec2

Verwijderd

Topicstarter
Oke, alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik zal vandaag memtest laten draaien.
Jullie horen het nog wel

Verwijderd

nu al ?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem lag niet aan mijn geheugen :D

Ik heb de bios van mijn moederbord geupgraded, voor de installatie van windows op F6 gedrukt om de floppy te laden waar de sillicon drivers voor me harde schijf op stonden.
Installatie van windows is zonder fouten verlopen.

Nou allemaal bedankt voor jullie hulp _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 13:50 ]

Pagina: 1