Ik heb hier een Medion MD2000 die ik in 2000 bij de Mediamarkt gekocht heb. Ik heb deze nu een beetje fatsoenlijk geupgrade met wat nieuwere hardware etc. Nu is afgelopen week de originele harddisk overleden. Dit was een Seagate schijfje van 20 gb en 5400 rpm. Nu heb ik gisteren een WD800JB gekocht die al heel veel sneller dan de Seagate. Heb de schijf vanmiddag geinstalleerd en toen bleek dat deze op ATA66 draaide ipv ATA100. Volgens de handleiding van het mb kan deze ATA100 aan en ook de kabels zijn goed (80 polig) maar ik krijg hem op geen enkele manier op ATA100. Ik weet niet of het veel performance scheelt wat ik nu mis?
Het gaat om een MSI MS-6318 moederbord en de manual hiervan heb ik gevonden op http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=282&kind=1
Ik vond een BIOS upgrade die ATA problemen oploste voor Windows ME. Deze had ik al geinstalleerd. Het BIOS staat verder helemaal standaard met alle waarden op standaard (auto). Hoe krijg ik deze schijf op ATA100?
De specs van de pc;
- P3 750MHz (ik heb een P3 1ghz gekocht die komt van de week)
- 512MB kingston SDRAM PC133
- 80 gb schijf van Western Digital (7200rpm/8mb cache)
- Nvidia Riva TNT2 64 (waar ik geen drivers van kan updaten btw
)
- Type MD2000 (Medion)
- LiteON dvd speler (ook sinds gisteren nieuw)
- NEC dvd brander (ook nieuw)
Het uitlezen van de huidige snelheid heb ik met Everest en AIDA gecheckt en deze geven beide ATA66 aan. Bij het opstarten staat dit ook in het overzicht. Ik vind het vreemd dat dit zo is omdat het boekje beschrijft dat dit geen probleem is. Het geheugen heeft ook een tijd op PC100 gedraaid maar is sinds de BIOS update naar PC133 gegaan
Het gaat om een MSI MS-6318 moederbord en de manual hiervan heb ik gevonden op http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=282&kind=1
Ik vond een BIOS upgrade die ATA problemen oploste voor Windows ME. Deze had ik al geinstalleerd. Het BIOS staat verder helemaal standaard met alle waarden op standaard (auto). Hoe krijg ik deze schijf op ATA100?
De specs van de pc;
- P3 750MHz (ik heb een P3 1ghz gekocht die komt van de week)
- 512MB kingston SDRAM PC133
- 80 gb schijf van Western Digital (7200rpm/8mb cache)
- Nvidia Riva TNT2 64 (waar ik geen drivers van kan updaten btw
- Type MD2000 (Medion)
- LiteON dvd speler (ook sinds gisteren nieuw)
- NEC dvd brander (ook nieuw)
Het uitlezen van de huidige snelheid heb ik met Everest en AIDA gecheckt en deze geven beide ATA66 aan. Bij het opstarten staat dit ook in het overzicht. Ik vind het vreemd dat dit zo is omdat het boekje beschrijft dat dit geen probleem is. Het geheugen heeft ook een tijd op PC100 gedraaid maar is sinds de BIOS update naar PC133 gegaan
edit:
ik ga er straks nog een zelfde 80gb WD bijhangen, vandaar disk-S
ik ga er straks nog een zelfde 80gb WD bijhangen, vandaar disk-S
[ Voor 3% gewijzigd door marccom op 04-12-2005 20:03 ]
Whoop!