Toon posts:

DNS-cach wissen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een configuratie met 2 pcs welke op het internet staan aangesloten via een draadloze verbinding. Alleen om een één of andere redenen werkt me internet op 1 pc niet meer.
Als ik de verbinding probeer te herstellen, dan komt er een foutmelding dat het wissen van de DNS-cach niet kan worden voltooid.

Vie zoeken in google kwam zag ik staan dat /ipconfig flushdns het zal moeten oplossen. Maar dan komt de volgende melding te voorschijn: Kan de DNS-omzettingscache niet leegmaken: Functie mislukt tijdens uitvoering.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Edit: In me router staat trouwens ook maar 1 pc vermeld, de pc waar internet goed op werkt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 20:07 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Krijgt je (niet werkende) pc een geldig IP-adres? WinSockRepair draaien wil ook wel eens helpen. Welk router heb je? Reboot van je router gedaan

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Router reboot gedaan, maar zonder succes. Het is trouwens een Sweex Wireless router 11G (LC000070). En bij het herstellen van de verbinding lijkt het erop dat een nieuw ip-adres krijgen lukt.

Tis trouwens vreemd, op de pc waar het internet plar ligt, zie ik wel een melding dat er een verbinding is met het draadloze netwerk

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 20:22 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Een verbinding met het netwerk betekent niet noodzakelijk dat je internet werkt.
Die computer heeft nu contact, maar waarschijnlijk klopt de encryptie niet. heb je daar al naar gekeken?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:23:
Een verbinding met het netwerk betekent niet noodzakelijk dat je internet werkt.
Die computer heeft nu contact, maar waarschijnlijk klopt de encryptie niet. heb je daar al naar gekeken?
Ehh, hoe kan je dat zien? En wat is een encryptie?

Verwijderd

Ik heb een configuratie met 2 pcs welke op het internet staan aangesloten via een draadloze verbinding.
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:25:
Ehh, hoe kan je dat zien? En wat is een encryptie?
Uhmz, als je niet eens weet wat een encryptie is dan raad ik je aan om van draadloze netwerken af te blijven. Ik ben er zwaar op tegen dat er zo simpel draadloze routers te koop zijn zonder dat de mensen gedwongen worden om die dingen veilig in te stellen. Maargoed dat is geen andwoord op je vraag.
[/offtopic]

Heb je dit stuk door gelezen? En ik ga er van uit dat er wel meer te vinden is.

Als je nou eens begint om de NIET grafische tools te gebruiken om te kijken wat er mis gaat ipv de "windows wizzards netwerkverbinding herstellen". Bijvoorbeeld met ipconfig/all kijken wat je huidige IPadres is. En via ipconfig/release * en ipconfig/renew * een nieuw DHCP adres verkrijgen.

Conteroleer ook of je een goeie DNS server krijgt toegewezen. Als je ineternet plat ligt dan zegt dat nogsteeds niets over je lokale netwerk. Kijk nou eens welke van de 2 plat gaat op zo'n moment. En ook WAT er plat gaat.
1) Vervalt je DHCP lease.
2) Heb je toegang tot de router dmv ping.
3) Kan je pingen naar een device ergens op internet (bijvoorbeeld het ip van tweakers.net, GEEN dns naam maar het IP).
4) Heb je een werkende dns server? Wat doet NSLOOKUP als je dat opstart en daar een domain intyped?
5) Welk OS gebruik je? Mijn glazen bol is nl stuk, dus ik kan het vanuit hier niet zien :+
offtopic:
Sweex, fijn merk, nooit problemen :/
/me wil alleen 3Com *, Cisco, HP, Jupiner, etc, materiaal ivm de fouten met goedkopere hardware.
* 3Com is apart. wifi netwerk a 20000 euro + paar mensen overgevlogen uit engeland + nogsteeds (6 maanden) niet werken = doei 3Com

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is het gelukt om het probleem met de DNScache op te lossen (via een herstelpunt van een paar dagen geleden).

Echter lukt het me niet om verbinding met het internet te maken, en blijft de "verbinding" steken op 11mpbs. Dit moet 54mpbs zijn.

Ik begrijp er niks meer van.

Verwijderd

Dit staat verkeerd ingesteld in je AP.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost. maar durf het haast niet te zeggen wat de oorzaak was.

De oorzaak was een andere router die ik wou gebruiken om bestanden via een kabel sneller te kopieren naar me tweede pc. Dat bleek ook een wireless router te zijn en de tweede pc maakte om een één of andere redenen steeds daar verbinding mee. De router unplugged en alles werkte weer.....
De oplossing kan soms zo simpel zijn dat je er helemaal niet aan denkt!
Pagina: 1