Welk merk versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 16:56

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
Ik heb de search tot in den treure gebruikt maar echt heel veel wijzer wordt ik er niet van.
Ben van plan op korte termijn een andere versterker aan te schaffen, momenteel staat er een sony TA-242 versterker (2x2 kanaals met ong. 50w nominaal vermogen)
Ding is inmiddels hoogbejaard (zeker 30 jaar oud) en alhoewel het geluid me redelijk kan bekoren wil ik toch iets anders.

Nu zijn er vele merken op de markt en als ik zie welke troep sony tegenwoordig maakt wordt het op zeker geen sony versterker meer.

De speakers die eraan hangen zijn 2 Jamo studio 160 speakers (70 watt nominaal, 55khz - 20.000khz. 3 weg) en evt nog eraan te hangen zijn 2 akai speakers, 2 weg (weet niet de exacte specs, ook redelijk forse speakers) Maar die akai's hoeven er niet persee aan.

Nu klinken de jamo's op zich best aardig (geen top maargoed), ze geven redelijk wat midden en hoog door en wat minder bass.

Nu heb ik al gelezen dat bijvoorbeeld Marantz verstekers niet enorm veel laag doorgeven dus lijkt me dat niet zo geschikt voor de speakers.

Mijn keuze wou ik wat dat betreft beperken tot:

- Denon
- Harman Kardon
- Technics (als dat wat is :? )
- NAD

Welke versterker kan ik het beste voor deze speakers halen, prijsklasse ongeveer tot 300 euro (ben ook weer niet zo'n enorme audiofiel :P )

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja,

Ik zou dan maar eens je rollator pakken en op weg gaan naar de winkel! Misschien is er 2e hands ook nog wel wat leuks te koop. Ebay en marktplaats zijn dan een prima keuze om spul te zoeken.

[ Voor 44% gewijzigd door voodooless op 04-12-2005 20:07 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier een Marantz versterker van de op een na laatste generatie, en de bassen kunnen wel lekker ver gedraaid worden >:).

Ik heb er wel budgetspeakers aan hangen (een stel dikke AKAIs en een stel JVC's).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02 16:56

Metro2002

Memento mori

Topicstarter
deepspace schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:07:
Tja,

Ik zou dan maar eens je rollator pakken en op weg gaan naar de winkel! Misschien is er 2e hands ook nog wel wat leuks te koop. Ebay en marktplaats zijn dan een prima keuze om spul te zoeken.
Als je op mijn budget doelt, tja het maakt niet zoveel uit als het er 100 euro ofzo boven zit maar het moet niet te gek worden natuurlijk. Zoals ik al zei ik ben geen enorme audiofiel.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Dan kun je nog steeds even de winkel opzoeken ;) Dat had je ook geweten als je de policy gelezen had ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga dan naar de winkel en ga eens luisteren of je uberhaupt verschil hoort tussen versterkers. Ik hoor het namelijk amper en ik durf mezelf wel redelijk fanatiek audio liefhebber te noemen.

Koop vervolgens degene die jij het mooist vindt klinken. Dit staat ook in de FAQ en in de policy van dit dubforum beschrven

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.