Pa heeft van de week een nieuwe PC besteld, een Medion Titanium MD 8800 met een PD 830 en XP Home. Werkt qua hardware uitstekend enzo
Maar softwarematig is er iets mis. Wanneer ik even MSN installeer (5, 6.2, 7 en 7.5 geprobeerd) en deze opstart, dan verschijnt zo ongeveer om in iets minder dan 1 seconde kortstondig een zandlopertje in de beeld. Dit blijft constant doorgaan totdat ik MSN permanent afsluit. Zelfs het afmelden in MSN helpt niet.
Een kijkje in de taakbeheer leert dat de processorverbruik een constante rij zaagtanden laat zien met pieken van ca 20%. Het proces dat hier verantwoordelijk voor is is msmsgs.exe. Deze blijft niet constant in de lijst, maar verschijnt in dezelfde ritme in de lijst en gaat net zo snel weer eruit. En dat dus constant totdat ik MSN helemaal afsluit.
Een nasty probleem dus
De messenger service, waaraan msmsgs.exe is gekoppeld, is al (standaard) uitgeschakeld in services, dus daar ligt het alvast niet aan. En het gaat hier om een verse PC dat amper op het Internet is geweest. Spyware is absoluut uitgesloten en dat laten spybot en hijackthis ook zien.
Ook vind ik deze knipperlichtrelatie tussen MSN en de messenger service erg vaag, op zich hebben ze in principe helemaal niks met elkaar van doen.
Ik kan geen duplicaat van dit probleem terugvinden via de search hier op GoT (keywords: msmsgs.exe, msnmsgr.exe, cpu, processor, activiteit, verbruik, zandloper, etc).
Een kijkje in de taakbeheer leert dat de processorverbruik een constante rij zaagtanden laat zien met pieken van ca 20%. Het proces dat hier verantwoordelijk voor is is msmsgs.exe. Deze blijft niet constant in de lijst, maar verschijnt in dezelfde ritme in de lijst en gaat net zo snel weer eruit. En dat dus constant totdat ik MSN helemaal afsluit.
Een nasty probleem dus
Ook vind ik deze knipperlichtrelatie tussen MSN en de messenger service erg vaag, op zich hebben ze in principe helemaal niks met elkaar van doen.
Ik kan geen duplicaat van dit probleem terugvinden via de search hier op GoT (keywords: msmsgs.exe, msnmsgr.exe, cpu, processor, activiteit, verbruik, zandloper, etc).