MSN laat msmsgs.exe knipperen in de taakbeheer

Pagina: 1
Acties:

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Pa heeft van de week een nieuwe PC besteld, een Medion Titanium MD 8800 met een PD 830 en XP Home. Werkt qua hardware uitstekend enzo :) Maar softwarematig is er iets mis. Wanneer ik even MSN installeer (5, 6.2, 7 en 7.5 geprobeerd) en deze opstart, dan verschijnt zo ongeveer om in iets minder dan 1 seconde kortstondig een zandlopertje in de beeld. Dit blijft constant doorgaan totdat ik MSN permanent afsluit. Zelfs het afmelden in MSN helpt niet.

Een kijkje in de taakbeheer leert dat de processorverbruik een constante rij zaagtanden laat zien met pieken van ca 20%. Het proces dat hier verantwoordelijk voor is is msmsgs.exe. Deze blijft niet constant in de lijst, maar verschijnt in dezelfde ritme in de lijst en gaat net zo snel weer eruit. En dat dus constant totdat ik MSN helemaal afsluit.

Een nasty probleem dus :/ De messenger service, waaraan msmsgs.exe is gekoppeld, is al (standaard) uitgeschakeld in services, dus daar ligt het alvast niet aan. En het gaat hier om een verse PC dat amper op het Internet is geweest. Spyware is absoluut uitgesloten en dat laten spybot en hijackthis ook zien.

Ook vind ik deze knipperlichtrelatie tussen MSN en de messenger service erg vaag, op zich hebben ze in principe helemaal niks met elkaar van doen.

Ik kan geen duplicaat van dit probleem terugvinden via de search hier op GoT (keywords: msmsgs.exe, msnmsgr.exe, cpu, processor, activiteit, verbruik, zandloper, etc).

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 13:57
msmsgs.exe is bij mijn weten nog altijd windows messenger, en niet de messenger service.
Misschien moet je windows messenger eens verwijderen en kijken hoe het dan gaat?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

En de messenger service heeft niets te maken met MSN messenger.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Messenger service is niet gerelateerd met MSN
de service dient voor de net send berichtjes

windows messenger kan je zo verwijderen: (start > run)
code:
1
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

en schakel de messenger service uit ( hebt ge toch niet nodig )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:13

markvt

Peppi Cola

Dit is op te lossen door het programma van je display uit te zetten meer informatie hierover staat in het gehel medion 8800 topic..

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Girrekes
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08-2024
Van de week toevallig ook gehad, na een nieuwe installatie van mijn pc. Opeens was het weer weg na een paar dagen, hoe het nu weg gegaan is weet ik niet. Was ook de eerste keer dat ik dat probleem had.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
FlorisB schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:27:
msmsgs.exe is bij mijn weten nog altijd windows messenger, en niet de messenger service.
Misschien moet je windows messenger eens verwijderen en kijken hoe het dan gaat?
[google=msmsgs.exe] :)

edit:
Hm, zelfs hier is de verwarring met msnmsgr.exe inderdaad alom. Maar start eens MSN op en check welke exec in de taakbeheer verschijnt. Op alle PC's die ik hier heb is dat msnmsgr.exe.
snake903 schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:32:
windows messenger kan je zo verwijderen: (start > run)
code:
1
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

en schakel de messenger service uit ( hebt ge toch niet nodig )
Werkte helaas niet en de service was standaard al uitgeschakeld, zoals ik ook in de TS aangaf.
markvt schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:36:
Dit is op te lossen door het programma van je display uit te zetten meer informatie hierover staat in het gehel medion 8800 topic..
zoeken naar 'msn' in [ALDI] Medion Titanium MD 8800 Design PC [Dual Core]
Ik zie helaas niks relevants. Bedoel je misschien een ander topic?

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 04-12-2005 21:02 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
msmsgs.exe heeft helemaal niks met de messenger service temaken zoals mensen hierboven al eerder aangeven. msmsgs.exe is Windows Messenger, de Exchange IM-client, welke ook met MSN kan verbinden en standaard in XP aanwezig is.

Zie http://www.petri.co.il/di...ssenger_in_windows_xp.htm voor het uitschakelen van de Windows Messenger. De rundll32 actie werkt volgens mij sinds SP2 niet meer. Er circuleren wel allerlei tooltjes om de componenten volledig te verwijderen.

Ik denk dat Outlook Express probeert de adreslijst met het ding te matchen oid, of anders een ander Office component. Staan er in je msconfig misschien een ctfmon.exe en andere Office onderdelen? MSWorks misschien meegeleverd op die bak?

[ Voor 20% gewijzigd door sanfranjake op 04-12-2005 21:53 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

BalusC schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:58:
Werkte helaas niet en de service was standaard al uitgeschakeld, zoals ik ook in de TS aangaf.
Je schakelt daarmee dus niet de service uit, maar je verwijderd Windows Messenger (das dus het groene poppetje, het broertje van MSN Messenger)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:51:
Ik denk dat Outlook Express probeert de adreslijst met het ding te matchen oid, of anders een ander Office component.
OE wordt gewoonlijk niet gebruikt. Pa gebruikt Firefox en Thunderbird :)
Staan er in je msconfig misschien een ctfmon.exe en andere Office onderdelen? MSWorks misschien meegeleverd op die bak?
Hiernaar zal ik van de week nog eens bij pa moeten kijken.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:55

ThunderNet

Flits!

snelle fix die ik er voor gebruik als msmsgs.exe moeilijk doet is de bestandsnaam te veranderen.
dus c:\program files\messenger\msmsgs.exe veranderen naar c:\program files\messenger\blaat.exe
Dit zou je kunnen proberen? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:13

markvt

Peppi Cola

BalusC schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:58:
[...]

[google=msmsgs.exe] :)

edit:
Hm, zelfs hier is de verwarring met msnmsgr.exe inderdaad alom. Maar start eens MSN op en check welke exec in de taakbeheer verschijnt. Op alle PC's die ik hier heb is dat msnmsgr.exe.
[...]
[...]

zoeken naar 'msn' in [ALDI] Medion Titanium MD 8800 Design PC [Dual Core]
Ik zie helaas niks relevants. Bedoel je misschien een ander topic?
uit ander topic:
[rml]markvt in "[ ALDI] Medion Titanium MD 8800 Design PC..."[/rml]
Zucht schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:10:
Dat hij de tijd weer blijft geven was iemand anders zijn probleem :P Ik heb een probleem dat het programma om de seconde iets doet, updaten ofzo? en daarom zie je ook elke keer naast je muis om de seconde het zandlopertje verschijnen...
Je hebt windows messenger zo ingesteld dat deze niet op de achtergrond mag draaien of zelfs gedeinstalleerd... hierdoor komt dit. Alleen heb ik nog geen oplossing gezien.
Zelfde probleem als dat wat in dit topic beschreven word.

[ Voor 4% gewijzigd door markvt op 06-12-2005 19:35 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Het is misschien wel een beetje laat, maar misschien heeft iemand er nog wat aan :)

Ik had dit probleem ook, maar ik heb eerst messenger verwijderd en daarna de aanwijzingen op deze pagina gevolgd. Nu heb ik nergens last meer van :)

Ik, geheel anders

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Ik had het opgelost door de koppeling tussen MSN en de meldingdisplay van de Medion kast te verwijderen. Hoe ik dat precies had gedaan weet ik niet meer, maar er zat iig een icoontje in de taakbalk waarin je de opties van de meldingdisplay van de Medion kast kunt aanpassen. Ergens daar staat een koppeling naar MSN, waarbij elke MSN / hotmail melding op de display verschenen moet worden. Deze moet je verwijderen of uitvinken. Toen was het probleem opgelost :)

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

ah, mooi zo :)
Ik vond he echt zo irri, dus ik ben blij dat je er al vanaf bent ;)

Ik, geheel anders

Pagina: 1