Toon posts:

Wachtwoord instellen voor andere netwerkgebruikers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een locaal netwerk.

Ik wil graag dat niet iedereen in mijn gedeelde mappen kan komen.

Hoe kan ik dan een wachtwoord voor die mappen instellen? Zodat mensen die in mijn computer willen komen een wachtwoord moeten intikken??

Verwijderd

simpelweg even googlen
http://www.niele.nl/tutorials/network/index.php
bijna onderaan staat jouw antwoord, zal ook wel ergens in de faq van got staan:
De Forum FAQ's
deze is een goede om te bookmarken
succes

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
ligt eraan, welke windows heb je?
Onder 98 kun je gewoon bij rechtermuisknop op map > eigenschappen > delen aangeven dat je er een wachtwoord op wil, bij xp is dat wat moeilijker.

Onder xp (zeg als ik dit verkeerd heb, iemand!) moet je, als bv. gebruiker 'Sjaak' op de map mag, onder xp een nieuwe account maken, met username sjaak, en een bijbehorend wachtwoord, wat gelijk is aan de account op zijn eigen pc.
Zo kan sjaak met zijn eigen wachtwoord verbinding maken, en krijgt hij toegang :)

edit: De FAQ is ook een goede plaats, daar staat idd bijna alles in, was ik ff vergeten |:(

[ Voor 13% gewijzigd door DarthPlastic op 04-12-2005 19:59 . Reden: iemand voor me :) ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de FAQ al doorgenomen.

Probleem is dus dat wanneer iemand mij in netwerk ziet. Dat die zonder pardon direct mijn bestanden kan zien. Ze krijgen dus NIET eerst een inlog schermpje. En juist dat wil ik hebben.

Ik heb in de FAQ gelezen dat je dan de GUEST account aan moet zetten. dat heb ik al...

Iemand nog een suggestie??

ik gebruik windows XP Pro SP2 en ben ingelogd met Administrator.

Verwijderd

1) Het maakt geen ** uit met welke user je bent ingelogged. SMB is een service, dus heeft daar helemaal niets mee te maken.

2) Nooit met administrator over het netwerk werken, lekker onveilig ivm sniffers.

3) Zet guest eens uit, en voeg handmatig een gebruiker toe, geef hem rechten op de juiste mappen en klaar ben je. Omdat je nou gast aan gezet hebt kan iedereen er bij, maar dat is logisch (of jij hebt hem overal rechten gegeven).

Om vanaf een andere pc dan een verbinding te maken dan kan je een netwerkschijf aanmaken dmv:
code:
1
net use z: \\server\share /user:server\username password

Je kan password ook weg laten, dan vraagt hij er om (veiliger vind ik zelf).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:51:
1) Het maakt geen ** uit met welke user je bent ingelogged. SMB is een service, dus heeft daar helemaal niets mee te maken.

2) Nooit met administrator over het netwerk werken, lekker onveilig ivm sniffers.

3) Zet guest eens uit, en voeg handmatig een gebruiker toe, geef hem rechten op de juiste mappen en klaar ben je. Omdat je nou gast aan gezet hebt kan iedereen er bij, maar dat is logisch (of jij hebt hem overal rechten gegeven).

Om vanaf een andere pc dan een verbinding te maken dan kan je een netwerkschijf aanmaken dmv:
code:
1
net use z: \\server\share /user:server\username password

Je kan password ook weg laten, dan vraagt hij er om (veiliger vind ik zelf).
Wat bedoel je precies met sniffers en netwerkschijf met die code??
Pagina: 1