Toon posts:

[2003] Dsadd user homemap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een user aanmaken en tegelijk ook een home directory aanmaken. Ik weet dat ik waarschijnlijk.

dsadd user "cn=Mkleijhe, ou=Verkoop, ou=Afdeling,dc=Teletalk,dc=nl" -disabled no -pwd !1234test hmdir \\server\Userfolders$\Mkleijhe\ -hmdrv H: nodig heb.

Hij werkt wel de user wordt aangemaakt. Alleen het punt is dat hij de home map Mkleijhe niet automatisch aanmaakt. Als ik inlog dan valt de hmdir terug naar \\server\Userfolders$ alleen daar kan niemand komen. Behalve als ik in de properties van die user ga kijken en zeg apply dan maakt hij die map wel aan. Ik moet in totaal 99 gebuikers aanmaken en heb geen zin om bij iedere gebruiker op apply te drukken.

Dit is een oefenopdracht die in mijn boek staat. Alleen daar kan ik geen antwoord in vinden. En op internet ben ik ook niks wijzer geworden.

Wie weet misschien de oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 19:34 ]

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Dsadd zal nooit de homedir aanmaken. Dit dien je zelf te scripten in een batch met md en (x)cacls. Teven kun je geen schijf (h: in jouw geval) mappen naar een \\server\share\map locatie. Je kan enkel schijven mappen naar \\server\share.

Beetje googlen had je dit ook verteld.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 21:13
buddhole schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:04:
Dsadd zal nooit de homedir aanmaken. Dit dien je zelf te scripten in een batch met md en (x)cacls. Teven kun je geen schijf (h: in jouw geval) mappen naar een \\server\share\map locatie. Je kan enkel schijven mappen naar \\server\share.

Beetje googlen had je dit ook verteld.
User folder kunnen wel degelijk naar
\\server\users$\%username% verwijzen (deep sharing).
Dit werd in Windows NT4 nog niet ondersteund, maar voor Windows XP/2003 is dit geen enkel probleem

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
:D 8)7 U wint

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je nou eens alle users selecteert en er met rechtermuisknop en eigenschappen het hele rijtje in een keer instelt? En users copieeren vanaf een template ipv een user aanmaken kan ook helpen :)

Wat heb je verder allemaal al geprobeerd? Dsadd is niet bepaald de enige manier om een user te maken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 04 december 2005 @ 20:48:
Als je nou eens alle users selecteert en er met rechtermuisknop en eigenschappen het hele rijtje in een keer instelt? En users copieeren vanaf een template ipv een user aanmaken kan ook helpen :)

Wat heb je verder allemaal al geprobeerd? Dsadd is niet bepaald de enige manier om een user te maken :)
Sorry hoor maar ik moet 99 gebruikers aanmaken dat ga ik niet met een template dan blijf je bezig. Ik heb het op deze manier geleerd en bij sommige worden wel die mapen aangemaakt maar die kan ik niet bereiken en heb dinsdag een toets. Dus als er een andere makelijke mogelijkheid is prima

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:00:
[...]

Sorry hoor maar ik moet 99 gebruikers aanmaken dat ga ik niet met een template dan blijf je bezig. Ik heb het op deze manier geleerd en bij sommige worden wel die mapen aangemaakt maar die kan ik niet bereiken en heb dinsdag een toets. Dus als er een andere makelijke mogelijkheid is prima
We zijn hier geen huiswerkafwerkinrichting. Het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat, en tot nu toe heb je nog maar weinig eigen initiatief getoond. Dat je die 99 users moet aanmaken is heel fijn, en daar wens ik je veel plezier bij toe. Het doel van de opdracht is dat je er iets van leert, en op deze manier gaat dat natuurlijk no way lukken. Als ik de zin hierboven lees heb je namelijk heel wat verschillende problemen die elkaar overlappen. Zet eens duidelijk neer wat je bedoelt, en wat er wel en niet lukt. Want zoals je het nu neerzet is het te vaag. We zien wat je doet, maar wat er fout gaat is alleen maar gissen. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog maar eens goed door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je inderdaad met een batchfile aan de slag moet - niks mis mee gok ik? :)
Pagina: 1