Toon posts:

[MCE 2005] MSI Mega PC+Radeon 9600 Pro->Geen beeld*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

ik was laatst op de HCC en heb daar een MSI mega PC 180 op de kop kunnen tikken die ik als media pc wil gaan gebruiken.

Specs:
MSI Mega PC180
2x 512 MB PC2700 (Kingston)
AMD Sempron 2600+
Nec 1300A
Haupage MCE 500

Integrated geforce 4 MX.

Afijn, systeem werkt goed maar mijn probleem zit em bij media center. Omdat de onboard geforce 4 deze niet ondersteund (ook niet met nvidia drivers voor geforce 4/MCE) en ik nog een Radeon 9600 pro heb liggen dacht ik van gooi ik die er maar in. Probleem is echter dat ik totaal geen beeld krijg. Onboard wordt wel uitgeschakeld en compu boot tot in windows maar geen beeld te bekennen op het beeldscherm.

Ik heb de Radeon getest in een andere PC en er is niks mis mee. Ik vermoed zelf dat het met de voeding (250 watt) echter niets te maken heeft omdat het systeem wel boot.

Misschien dat jullie ideen hebben of om media center met de onboard kaart te laten draaien of met de radeon.

Alvast ontzettend bedankt,

Sven

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je dan zelf zoal geprobeerd? En hoe weet je zo zeker dat het systeem tot Windows boot zonder dat je beeldscherm werkt? En 250W is wel een beetje weinig inderdaad.

Ik zet nog even [MCE 2005] in de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy. Probeer daar in de toekomst zelf op te letten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Er kunnen in de Mega PC nog meer energieverslindende monsters als de 9800XT en hoger zonder voedingsproblemen (temperatuur is dan weer een ander verhaal). Ik heb de videokaart op zichzelf aangesloten om IRQ conflicten met PCI slot uit te sluiten. Windows boot weet ik doordat ik het windows deuntje hoor over de speakers. (Alles spint voor de rest ook netjes ook alleen zonder beeld heeft het weinig zin). In de bios kan ik niet de onboard vga uitzetten noch via een jumper. Deze wordt echter wel uitgeschakeld als ik radeon erin stop. Fannetje van de radeon draait ook netjes dus ik vermoed (en hoop) dat er niet iets mis is met het AGP slot/mobo. Ik heb wel andere configuraties gezien met dezelfde kaart en dat liep als een zonnetjes.

• ixit
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-03 11:07
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:31:
Afijn, systeem werkt goed maar mijn probleem zit em bij media center. Omdat de onboard geforce 4 deze niet ondersteund (ook niet met nvidia drivers voor geforce 4/MCE) en ik nog een Radeon 9600
Sven
Hoi sven, ik heb diezelfde MSI van de HCC meegenomen, en bij mij draait ie gewoon goed met die onboard Gforce 4 en MCE 2005. Ik heb die nvidia drivers (MCE versie ) eropgezet en ik heb geen enkel probleem. Ik heb wel eerst de laatste versie van de GForce MoBo-drivers eropgezet.
Welke versies van deze 2 drivers gebruik jij ?
greetz menno

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reactie. Ik ben erachter wat de boosdoener is. Het Kingston PC2700 geheugen waardoor de radeon geen signaal wil geven. Heb ik nu verwisseld voor Dane-Elec en het loopt als een speer. Ik kwam erachter dat je nog een dvd software decoder nodig heb en nu loopt alles als een trein. Wat heb jij eigenlijk voor temperaturen? Ik heb de fanrichting van de cpu koeler omgedraaid en daarme van rond de 65 graden naar 40 graden CPU temperatuur gegaan. Systeem wordt 40 graden na een tijd te hebben gedraaid. En voor het geld waarvoor deze te koop was bij computerland, mozes wat een mooi ding zeg.