[XP] nieuwe serials niet geldig voor oude WinXP installs

Pagina: 1
Acties:

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
Hoi ik houd een klein netwerk bij voor een theater. Tot voor kort had dit theater bijzonder weinig budget, dat is nu iets verbeterd, vandaar dat gekozen is om op de 10 pc's daar met Windows XP een officiele licentie te geven. Nu heb ik die truuk geprobeerd met regedit en daarna de Windows activation opnieuw te doen, via telefonische activatie kun je dan de product code wijzigen. Echter de nieuwe licenties worden niet geaccepteerd; ongeldige productcode. Die pc's staan vol met allerlei systemen zoals kassaregistratie, boekhoudpakketten, sql server etc, dus ik heb bijzonder weinig zin om die opnieuw te moeten installen. Blijkbaar is het type serial veranderd? De pc's hebben WinXP prof NL, sp2, maar zijn geinstalleerd vanuit een vrij oude Windows XP-cd. De licenties die gekocht zijn ook WinXP prof NL sp2 2002. Iemand een ideetje wat daaraan te doen?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:18

SeatRider

Hips don't lie

Het lijkt me dat als je 10 originele pakketten/licenties hebt gekocht, dat je dit probleem goed kunt voorleggen als je een Microsoft official aan de lijn hebt? Dus telefonische activatie en dan daadwerkelijk bellen ;).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
kiezen voor "telefonische activatie", daarna gratis bellen met Microsoft en het probleem voorleggen? Ik heb daar vaker naartoe gebeld, en afgezien van dat je goed moet luisteren omdat ik vermoed dat de persoon aan de andere kant van de lijn geen Nederlander is, hebben ze mij altijd goed geholpen.
edit: crap...te laat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door 0siris op 04-12-2005 18:16 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
En als dat niet werkt de winkelier aansprakelijk houden en nieuwe codes eisen

• e-boy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11-2025

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

waarschijnlijk heb je de oude system geinstalleerd met de alombekende FCK... code?
Dan heb je een corporate versie geinstalleerd op de pc's,
de nieuwe licenties die je gekocht hebt zijn dit niet.

Enige oplossing hiervoor is de pc's opnieuw te installeren,
of eventueel de installatie te "herstellen" met een nieuwe cd,
zodat alles wordt omgezet van corporate naar normaal.

Om te herstellen:
boot vanaf de cd, kies ervoor om windows te installeren, niet herstellen!
Daarna gaat hij hetzelfde nogmaals vragen, kies dan wel herstellen.
Wanneer hij nu naar een serial vraagt geef je je nieuwe serials in.

<edit aan hierboven:> Er scheelt niets met de gekochte serials, die werken gewoon!
MAAR.. enkel dus op een normale versie van Windows XP. Net zoals corporate serials ook niet werken op een non-corporate XP versie (bij mijn weten ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door e-boy op 04-12-2005 18:22 ]

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
e-boy schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:19:
waarschijnlijk heb je de oude system geinstalleerd met de alombekende FCK... code?
Dan heb je een corporate versie geinstalleerd op de pc's,
de nieuwe licenties die je gekocht hebt zijn dit niet.
Ietwat offtopic maar toch... zit er werkelijk verschil in zowel de licentiepolitiek als de software die je werkelijk krijgt? Ik dacht altijd dat het alleen maar prijsbeleid en praktische afwegingen van Microsoft betrof (zoals bij de corporate, niet alles maar activeren)

• motormuisje
  • Laatst online: 13-03-2024
Plak de stickers netjes op de kast en laatde machines lopen zoals ze lopen.

Kan je overigens niet gewoon een sysprep uitvoeren ?

• e-boy
  • Laatst online: 14-11-2025

e-boy

en ooit komt hier iets nuttig!

TromboneFreakus schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:22:
[...]

Ietwat offtopic maar toch... zit er werkelijk verschil in zowel de licentiepolitiek als de software die je werkelijk krijgt? Ik dacht altijd dat het alleen maar prijsbeleid en praktische afwegingen van Microsoft betrof (zoals bij de corporate, niet alles maar activeren)
Ja hoor, de software die je krijgt is werkelijk anders.
Het is niet zo dat windows gaat kijken naar wat voor serial je hebt en dan aan de hand
daarvan gaat kijken of je nog moet activeren of niet...
(weliswaar zijn dit geen grote verschillen, enkele (kilo)bytes andere code meen ik mij te herinneren,
maar dat gaat wat teveel richting illegaal gebruik van WindowsXP en daar ga ik mij van distancieren hier op GoT ;) O-))

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-03 00:57

Guldan

Thee-Nerd

motormuisje schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:23:
Plak de stickers netjes op de kast en laatde machines lopen zoals ze lopen.

Kan je overigens niet gewoon een sysprep uitvoeren ?
met stom, het gaat er niet om welke code je gebruikt hebt, maar meer dat je een licentie hebt. Het enige probleem dat je dan wel hebt is dat windows update niet werkt. Maar daar zijn oplossingen voor.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03 20:53
Het gaat er wel om welke code je hebt gebruikt. Je hebt nl OEM-, Retail, MVL en Open Licese codes. (laatste twee zijn aardig hetzelfde. Hetzelfde geldt voor de gebruikte installatiemedia, deze heb je ook in meerdere varianten.

Toch vreemd dat bedrijven zonder budget dan maar illegale windows versies gaan draaien, ik neem aan dat ze bijv. officesupplies ook niet stelen ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat had je zelf allemaal al geprobeerd Kojak2001? Het probleem wat je hebt is volgens mij gewoon by design, tenzij je een volume key hebt gekocht/olp met minimaal 5 licenties. Anders zal je gewoon moeten herinstalleren. Een databaseserver zal toch niet op een desktop staan? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:06

Zillion01

Obey your screen!

Topicstarter
sry dat ik zo laat reageerde.. was even uit de runnning

Windows herstellen lijkt idd de beste optie.. ik heb dat nu op 1 pc geprobeerd, dat duurt net zolang als een normale installatie, echter alle instellingen, programmas en data blijven bewaard, alleen AVG anti virus moest even opnieuw geinstalleerd worden. Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1