Toon posts:

Windows dual boot wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dual boot met op de c-partitie w2k en op de g-partitie staat xp.
Ik wil w2k eraf gooien en het liefste ook xp naar de c-partitie verplaatsen.

Waar moet ik rekening mee houden als ik w2k eraf gooi? Ik heb uit het forum begrepen dat er bepaalde bestanden op de c-schijf moeten blijven staan.

Kan ik xp verplaatsen? Met Ghost of Partition Magic ofzo?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:02
Ik weet dat boot.ini er ZOIEZO op moet blijven staan, de rest maakt niet uit volgens mij. Je kan alleen niet meer opstarten met win2k als je die verwijdert :P. Dat verplaatsen zou je misschien zelf kunnen doen door boot.ini in windows xp naar de windows xp schijf te verplaatsen en vervolgens de drive letter van winxp van G naar C te veranderen. Aangezien windows werkt met %SYSTEM% en niet een drive letter zou dat niet uit moeten maken. Natuurlijk wel de boot.ini aanpassen.

Geen idee of bovenstaande echt werkt, maar dit lijkt me zo wel mogelijk.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Boot.ini, NTDETECT.COM en NTLDR. Anders kan Windows niet meer starten. Of je moet de boel om gaan bouwen, waar een clean install vast sneller zal gaan :)
[search=dualboot verwijderen] of een willekeurige andere er op lijkende zoekterm had je zoveel resultaten opgeleverd dat het eigenlijk niet zo nuttig is deze discussie nogmaals te voeren.

Hier op GoT verwachten we van je dat je zelf uitgebreid je mogelijkheden onderzoekt alvorens een topic te openen. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door. Daar staat een uitgebreide uitleg over de regels op het forum.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.