Tft gaat steeds aan en uit

Pagina: 1
Acties:

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
ik heb een tft die steeds aan en uit gaat.
als ik de monitor af koppel is er niks aan de hand oranje lampje brand en hij geeft aan dat ie geen signaal heeft

Zodra hij lange tijd aan staat uurtje ofzo zonder signaal knippert ie niet,
maar als ik heb op de computer aansluit via vga kabel gaat hij steeds aan en uit.
Hij draait nu op 1280x 1024 @ 60 Hz bij andere frequenties en resoluties geeft ie het nog steeds.

Als ik in het menu ga en hij klapt er weer uit en moet ik weer het menu knopje indrukken
Dus het lijkt mij dat het niet de backlite is en dat hij helemaal uit gaat, maar het aan uitlampje blijft geel branden

het is een aoc ft700 tft: http://www.aoc-europe.com/monitors_ft700.html

heeft iemand misschien een idee wat ik zou kunnen instellen of zou kunnen nakijken om dit nare probleem te kunnen fixen

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

Ik had dat ook met mijn BenQ FP937s, het was een kapotte backlight.

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:59:
Ik had dat ook met mijn BenQ FP937s, het was een kapotte backlight.
maar klapte je dan ook uit het menu en deed ie het ook als ie t niet aangesloten was op de vga kabel ?

[ Voor 6% gewijzigd door enriqueeeee op 04-12-2005 18:17 ]

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb een soort gelijk geval gehad in het begin dat ik de Benq FP937s+ had aangeschaft. Soms viel ie zomaar uit en bleef het lampje op oranje staan, hoe vaak ik ook op het knopje drukte om de monitor uit te schakelen; hij ging niet uit alleen d.m.v. stekker eruit halen. Dit had ik soms ook bij het opstarten.
Ik stond dus ook voor een raadsel. Op een gegeven moment heb ik nieuwe drivers voor m'n videokaart geïnstalleerd en het probleem was verholpen. Al zo'n 2 maanden geen problemen meer. Dus misschien dat het ook bij jou aan de driver ligt?

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
het lijkt mij niet aan de drivers te liggen mijn mijn crt heb ik nergens last van

als ik windows installeer heb ik het nog steeds

dus het is iets hardwarematigs

Verwijderd

Hoi,

Heb je toevallig je monitor aan een adapter hangen, alvorens hij in het stopcontact gaat ?
Ik heb het ook met mijn IIYAMA monitor. De stekker naar de adapter, eenzelfde als van je PSU (voeding), fungeert niet zo goed met de adapter zelf, en geeft af en toe kuren .. wat resulteert in het soms uitvallen van de monitor. Heel irritant. Nix tegen te doen ?
Jawel .. de stekker eenmaal om de adapter wikkelen, een hoop ducktape erom heen, en dan rustig ergens neer leggen waar het ding niet in contact komt met iets dat er tegen aan kán schuiven/drukken.

Probeer het eens zou ik zeggen.

Zo deed ik het.

MvG

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:59:
Hoi,

Heb je toevallig je monitor aan een adapter hangen, alvorens hij in het stopcontact gaat ?
Ik heb het ook met mijn IIYAMA monitor. De stekker naar de adapter, eenzelfde als van je PSU (voeding), fungeert niet zo goed met de adapter zelf, en geeft af en toe kuren .. wat resulteert in het soms uitvallen van de monitor. Heel irritant. Nix tegen te doen ?
Jawel .. de stekker eenmaal om de adapter wikkelen, een hoop ducktape erom heen, en dan rustig ergens neer leggen waar het ding niet in contact komt met iets dat er tegen aan kán schuiven/drukken.

Probeer het eens zou ik zeggen.

Zo deed ik het.

MvG
de voeding was stuk
dus ik heb um aan de 12v van een computer voeding hangen

Pagina: 1