Toon posts:

Wie zit er op mijn pc via locaal netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste mensen,

Klein vraagje, ik kom weleens bij een vriend die in een studentenhuis woont. Daar hebben ze 1 groot locaal netwerk. Zodra ik mijn laptop aansluit, zie ik gelijk alle computers in het netwerk bij mijn netwerkomgeving. Ik kan dan zo bij iemand op de harde schijf kijken.

Mensen kunnen dat ook bij, want ik heb ook gedeelde mappen.

Maar hoe kan ik zien wanneer er iemand op mijn pc zit? En hoeveel mensen? Is daar misschien een programma voor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Rechtermuisknop op Deze Computer > Beheren > Gedeelde mappen > Sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Windows :?

Start » Uitvoeren » cmd » netstat -a :?

Edit: Of wat hierboven is vermeld natuurlijk 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Rone op 04-12-2005 17:56 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bovenstaande geprobeerd. Maar daar zie ik niet de computernaam van de client.
Dat wil ik graag zien, want dan weet ik wie het is en kan ik besluiten hem eruit te gooien als dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Handig klein programma'tje is Sharewatch
Het laat alle eigenschappen zien van de user en de naam van de pc + ip adres, en is makkelijk in gebruik (kan natuurlijk ook zoals hierboven vermeld is, maar dit is wat sneller en simpeler 8)7 .

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shootguy2 schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:00:
Handig klein programma'tje is Sharewatch
Het laat alle eigenschappen zien van de user en de naam van de pc + ip adres, en is makkelijk in gebruik (kan natuurlijk ook zoals hierboven vermeld is, maar dit is wat sneller en simpeler 8)7 .
Dit is echt een goeie!!! Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:02
Amdere programma's die in de gaten houden wie er op je shares zitten zijn NetwatcherPro en Killwatcher. De eerste wordt wel al een lange tijd niet meer ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sassie schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:32:
Amdere programma's die in de gaten houden wie er op je shares zitten zijn NetwatcherPro en Killwatcher. De eerste wordt wel al een lange tijd niet meer ontwikkeld.
ik heb killwatcher geinstalleerd. maar ik zie bij connections gewoon een wit lijst :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:37:
[...]

ik heb killwatcher geinstalleerd. maar ik zie bij connections gewoon een wit lijst :S
Weet je dan zeker dat er ondertussen wel iemand op je shares zit? Dat hoeft niet altijd zo te zijn he? Normaal gesproken gebeurt dat niet automatisch bij aanmelden.
Ik gebruik Killwatcher zelf en bij mij werkt het prima. Hij geeft meestal een lege lijst aan, maar dan zit er ook niemand op mijn shares (blijkt ook als ik m'n verbindingen bekijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sassie schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:41:
[...]

Weet je dan zeker dat er ondertussen wel iemand op je shares zit? Dat hoeft niet altijd zo te zijn he? Normaal gesproken gebeurt dat niet automatisch bij aanmelden.
Ik gebruik Killwatcher zelf en bij mij werkt het prima. Hij geeft meestal een lege lijst aan, maar dan zit er ook niemand op mijn shares (blijkt ook als ik m'n verbindingen bekijk).
Je hebt gelijk. er zit niemand op mijn pc, want verbdining is verbroken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou eigenlijk met autoshares? Ik heb gehoord dat je op elke standaard XP installatie de windows root kan benaderen door commando's zoals \\ip\C$
Ik heb dit getest, maar dan vraagt ie om een wachtwoord voor het gastaccount, die niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 07:31
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:58:
Hoe zit het nou eigenlijk met autoshares? Ik heb gehoord dat je op elke standaard XP installatie de windows root kan benaderen door commando's zoals \\ip\C$
Ik heb dit getest, maar dan vraagt ie om een wachtwoord voor het gastaccount, die niet aanwezig is.
Dit zijn de zogenaamde "Administrative shares" en zijn, zoals de naam wellicht al doet vermoeden, direct (zonder wachtwoord) toegangklijk voor Domain/Enterprise Administrators indien de desbetreffende computer lid is van het domein. Daarnaast kan ook software vanaf een server in een domein geïnstalleerd worden m.b.v. dergelijk shares. Dit zijn in ieder geval de 2 meest voorkomende gebruiken van de shares.

Uiteraard zijn de shares ook te benaderen indien een computer geen lid is van een domein, maar dan zal een geldig combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord opgegeven moeten worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Primal op 07-12-2005 19:06 ]

"The fastest code, is the code that is never called."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Primal schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:05:
[...]

Dit zijn de zogenaamde "Administrative shares" en zijn, zoals de naam wellicht al doet vermoeden, direct (zonder wachtwoord) toegangklijk voor Domain/Enterprise Administrators indien de desbetreffende computer lid is van het domein. Daarnaast kan ook software vanaf een server in een domein geïnstalleerd worden m.b.v. dergelijk shares. Dit zijn in ieder geval de 2 meest voorkomende gebruiken van de shares.

Uiteraard zijn de shares ook te benaderen indien een computer geen lid is van een domein, maar dan zal een geldig combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord opgegeven moeten worden.
Wat dus bij heel veel PC's gewoon: administrator, enter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20

Arno

PF5A

Dan mag je er dus niet in als Administrator geen wachtwoord heeft ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1