Toon posts:

welke muis (usb - ps/2) ik ook gebruik het werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb echt een heel raar probleem met mn muis. Of ik nou een usb- of ps/2 muis gebruik, hij werkt niet.
Bij het opstarten biijvoorbeeld gebeuren er al rare dingen, het rode licht in de muis knippert de hele tijd, ook bij het bericht 'Veryfiying DMI Pool Data ....' (wat meestal in een flits, 1-2 sec ofzo voorbij is) gaat ie nu heel sloom (alsof het word ingetypt), letter voor letter. En als dat dan klaar is gebeurt er helemaal niks, na 10min ofzo is er nog niks verandert, hij blijft gewoon hangen. Als ik dan mn muis eruit trek gaat ie meteen verder.

Ook heel vaak geprobeerd al de BIOS te resetten, maar ik blijf ermee zitten. In de BIOS ook ingesteld bij 'intergrated pheriphals' (of zoiets) 'Enabled' bij 'USB-Mouse-storeage support' (net als voor bij Keyboard staat). Dit heb ik weer in alle mogelijke combinaties geprobeerd.

Windows opnieuw geinstalleerd, werkt niet. De muis software opnieuw geinstalleerd in windows; werkt ook niet...
Op verschillende usb-poorten heb ik de muis aangesloten...nog niks.
Bij elke muis die ik gebruik het 'rode licht' eronder blijft knipperen, ook in windows. Ik heb wel een paar keer meegemaakt dat, als ik de muis erin deed gewoon nadat Windows was opgestart, dat er een icoontje links onderin kwam, erop geklikt en toen kwam er een bericht: 'Windows heeft ontdekt dat dit apparaat storingen veroorzaakt' (bij elke muis)
Met de wizard van windows "hardware toevoegen" lukt dus ook niet.

Ik weet werkelijk niet wat ik moet doen, nog nooit zoiets meegemaakt, ook nog niks kunnen vinden over mensen die dit wel hebben meegemaakt. Het enige wat ik weet te bedenken is dat het dus iets met de BIOS/moederbord te maken heeft...

als iemand weet hoe dit op te lossen of een idee heeft, ik sta open om alles te proberen.

alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over wat voor hadware hebben we het hier eigenlijk?
Heb je de bios al eens geupdate? Zet ook dingen als eventlogging eens uit die mogelijk de bootup zouden kunnen vertragen. Gooi ook eens alle hardware die je niet nodig hebt eruit, mocht het probleem dan blijfen zou ik eens beginnen met het mobo te vervangen en kijken of het probleem dan nog steeds blijft.

Verwijderd

Topicstarter
ja BIOS heb ik weleens geupdate, dat brengt me wel op het idee om te kijken of er nog een nieuwe update is

mobo; MSI K8N Neo platinum (nForce 3)

iig bedankt voor de tip