Toon posts:

[MCE 2005] UPC mediabox rgb to s-vhs*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak al 1 a 2 jaar gebruik van Microsoft XP MCE Media Center en UPC settop box Mr. Zap op basis van S-VHS instelling op de box, SCART uitgang waarbij ik via een verloop gebruik maak van S-Video kabel naar de PC waarbij MCE ingesteld staat voor S-Video ingang en settop box.

Sinds een maand heeft UPC verplicht een nieuwe settop box verstuurd genaamd mediabox en deze kan ingesteld worden hoog (RGB) of standaard. Beide geven nu een zwart-wit beeld op de MCE. Geen kabels veranderd, maar kennelijk is een RGB signaal anders dan een S-VHS signaal op de oude settop box. Kan natuurlijk teruggaan naar analoog maar dit is wel een stuk kwaliteit minder. UPC kan me niet verder helpen. Wel stellen ze een RF converter voor wat een beter kwaliteit analoog zou moeten opleveren, maar dat is ook geen optie want MCE kan dan de settop box niet meer aansturen (enkel bij een S-Video of component geleverd signaal). Overigens had ik hetzelfde probleem bij de oude settop box totdat ik de instellingen op de box veranderde van VHS naar S-VHS.

Mijn vraag is, is er een converter van RGB naar S-VHS/S-Video en zal deze werken? Output van de mediabox is overigens digitaal maar dat is waarschijnlijk logisch. Ik krijg nu een zwart-wit signaal binnen dus kleuren is uiteraard het uitgangspunt. Of is er een instelling in MCE die ik over het hoofd gezien hebt / mediabox?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even je OS in de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters