Portforwarden probleem

Pagina: 1
Acties:

• KovaK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb een serverpc hier thuis staan waar ik teamspeak server op het laten draaien

Ik kan via het locale netwerk gewoon via ts op de ts server komen.
het moet dus aan het portforwarden verhaal liggen ik heb gegoogled en verschillende portmapping topics gelezen en heb dus naar mijns inziens de port's juist geforwarded hier de screenshots.
Ik heb de ts server op poort 1111 laten lopen. ipv de standaard 8767

192.168.1.103:1111 lukt gewoon via het locale netwerk maar van buitenaf met het internet ip
80.126.90.240:1111 lukt het dus niet... het moet dus aan het portforwarden liggen

ik heb screenshots gemaatk van de portforwarding lists voor de duidelijkheid:

Modem:
http://www.clan-session.com/temp/modem.jpg

Router:
http://www.clan-session.com/temp/router.jpg

Zou iemand mij de oplossing kunnen vertellen om het wel werkende te krijgen?

[ Voor 30% gewijzigd door KovaK op 04-12-2005 23:15 ]

• Tropos
  • Niet online
Je hebt er een beetje een onduidelijk verhaal van gemaakt. Maar volgens mij heb je last van het feit dat de SpeedTouch (wellicht ook die Linksys) geen local loop ondersteunt. Je zou een work-around kunnen maken door het aanpassen van je hosts file.

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan kloppen, als ik naar team-ktc.nl wil gaan moet ik daarvoor iets in die host file planten..
Lukt het met de standaard poort ook niet? en ik zou eens inside port 8767 (standaard) pakken en outside 1111, anders zou je in de teamspeak server zelf de poort ook naar 1111 moeten veranderen ;)

edit: Waarom zit je dat eigenlijk ik het modem te veranderen? alleen in de router moet genoeg zijn eigenlijk..

[ Voor 17% gewijzigd door h3ll op 05-12-2005 01:29 . Reden: modem ? o.O ]

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

waarom gebruik je een modem én een router?

terwijl je modem ook een router is?

'k wil maar zeggen, die speedtouchen zijn perfecte routers voor wat jij nodig hebt hoor, hier werkt het perfect!

trouwens, je kan niet ZELF op je externe IP testen, aangezien je dan met een probleem zit qua route-bepaling...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Je heb nu ingesteld dat gebruikers van buitenaf verbinding mogen maken via poort 1111 naar ip adres 10.0.0.150. Het gebeurt echter vaak dat gebruikers verbinding met jou maken via een andere poort dan 1111. Voor de verbinding van buitenaf zou ik dus instellen als ip adres unspecified, en voor de poort 1-65000 nog wat.

Verder: je doet nu 2x een port forwarding met 2 routers. Waraom haal je er niet 1 stap tussenuit?

• KovaK
omdat de eerste een adsl modem is met 1 uitgang ... die gaat naar de accespoint en daar zitten de verschillende pc's op

de ts server poort is ook ingesteld op 1111

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:09:
Je heb nu ingesteld dat gebruikers van buitenaf verbinding mogen maken via poort 1111 naar ip adres 10.0.0.150. Het gebeurt echter vaak dat gebruikers verbinding met jou maken via een andere poort dan 1111. Voor de verbinding van buitenaf zou ik dus instellen als ip adres unspecified, en voor de poort 1-65000 nog wat.

Verder: je doet nu 2x een port forwarding met 2 routers. Waraom haal je er niet 1 stap tussenuit?
Je wil helemaal niet alle poorten openen !
Het beste is om alleen die poorten waarvan je de service wil aanbieden open te zetten. Bovenstaande oplossing (NOT) gebruik je hooguit om te testen oid, maar NOOIT in real live.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

je zet zo niet alle poorten open, je zet alleen verbindingen open die als source port een willekeurige poort hebben, NAAR port 1111 op jouw ip-adres.

• KovaK
Het licht dus aan de routing van de modem naar de pc... maar wat is er niet correct? Ik zie namelijk de fout niet...

Deze opstelling blijft want heeft een tijd geleden ook gwerkt alleen toen met een andere router ...
Pagina: 1