[Knoppix] Onboard RAID herkenning

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik probeer momenteel een RAID-0 array te lezen in navolging van dit probleem:
[rml][ XP] Recovery Console herkent RAID array niet[/rml]

Als ik Knoppix 4.0.2 van de CD start, dan zie ik twee devices: hde en hdg4. Nu begrijp ik dat dit de twee schijven zijn die eigenlijk in een RAID array hangen. Maar hoe krijg ik Knoppix nou zo ver dat het die twee schijven als één gaat zien? Moet ik daarvoor iets installeren of op een bepaalde manier opstarten?

Ik kom op google alleen maar tegen dat je een nieuwe kernel moet hebben, maar ik mag toch aannemen dat de laatste knoppix versie toch wel een goede kernel heeft.

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoe kom je erbij dat die beiden 1 schijf zouden vormen? Kan het niet zo zijn dat hde je CD-ROM drive is? Verder is hdg4 al meteen specifiek een partitie op je hdg schijf? Geeft cfdisk op hdg niet aan dat er meerdere partitities zijn?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ^Mo^
Spider.007 schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:58:
Hoe kom je erbij dat die beiden 1 schijf zouden vormen? Kan het niet zo zijn dat hde je CD-ROM drive is? Verder is hdg4 al meteen specifiek een partitie op je hdg schijf? Geeft cfdisk op hdg niet aan dat er meerdere partitities zijn?
Lijkt mij de bedoeling van RAID, nietwaar? Ik kan beide schijven niet mounten, het is niet m'n CD ROM, want die staat apart op de desktop. Ik heb ook ergens gelezen dat RAID niet standaard wordt herkent oid.

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• irondog
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

De bootcd op deze site doet het een stuk beter :)
http://tienstra4.flatnet.tudelft.nl/~gerte/gen2dmraid/

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• ^Mo^
Ik ga 'm gelijk proberen :)

-Edit-
Het boot proces hangt nu al een tijdje op de melding
* Configuring system to use udev ...
Ik zag eerder deze meldingen:
>> Activating Device-Mapper RAID(s)
ERROR: hpt37x: reading /dev/hde[Input/output error]
ERROR: dos: reading /dev/mapper/pdc_cgabifgh[Input/output error]
RAID array overleden dan? :/

[ Voor 43% gewijzigd door ^Mo^ op 04-12-2005 21:08 ]