[XP] Windows updates alleen nog handmatig?

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik heb nu al bij enkele systemen met Windows XP meegemaakt dat Windows Update aangeeft dat er updates zijn, vervolg vertel je dat hij mag installeren en dat daarna de melding komt dat alle updates NIET geinstalleerd zijn.

Handmatig downloaden van diezelfde updates geeft vervolgens soms wel, soms niet effect. Iemand enig idee wat hier aan te doen??

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou bijvoorbeeld in de logfiles eens kunnen kijken wat er fout gaat. Dan denk ik aan WindowsUpdate.log, KB******.log, de eventlogs en dergelijke. Komen er op je scherm ook geen foutmeldingen? Wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen?

Ik zet nog even je OS, XP in de topictitel. Dit per de Windows Operating Systems - Policy.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TromboneFreakus
sanfranjake schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:54:
Je zou bijvoorbeeld in de logfiles eens kunnen kijken wat er fout gaat. Dan denk ik aan WindowsUpdate.log, KB******.log, de eventlogs en dergelijke. Komen er op je scherm ook geen foutmeldingen? Wat heb je allemaal al geprobeerd om dit op te lossen?

Ik zet nog even je OS, XP in de topictitel. Dit per de Windows Operating Systems - Policy.
Logfiles en eventlogs zal ik even terugzoeken zodra ik weer bij een pc ben met zo'n probleem

Wat ik al geprobeerd heb: alle KB artikelen langsgaan om de patch handmatig te downloaden (ongeveer 50/50 effect), zoeken in KB naar bekende problemen zowel met patch zelf als met Windows Update in algemeen, zoeken met Google, zoeken op dit forum, etc.

Meldingen op het scherm zijn er niet. Er staat gewoon botweg: "De volgende updates zijn niet geinstalleerd" (of zoiets, ben nu dus niet bij zo'n pc) en dan een opsomming van de mislukte installaties.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Precies, die meldingen staan ook in de logfiles, en niet in dat scherm ;) Zoek even goed rond met de info die je in de logs gaat vinden, want er is genoeg te vinden over falende windows update.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:39
Dit heb ik ook op mijn werk maar dan met Windows 2000. De laatste SP5 vervanger, de SP4 renew patch ofzo geeft aan dat ie geinstalleerd is maar als je herstart en WU draait zegt ie dat ie opnieuw beschikbaar is... Handmatig geinstalleerd en dan geeft ie hem niet meer aan. Hoe dit komt, geen idee :?

Heb nu een nieuwe install cd gemaakt met de laatste updates er in en niks geen last meer, moet je wel opnieuw installeren...

Whoop!

• TromboneFreakus
marccom schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:24:
Heb nu een nieuwe install cd gemaakt met de laatste updates er in en niks geen last meer, moet je wel opnieuw installeren...
Dat is idd wel erg grof om zo'n klein probleem te verhelpen. Maar ik kom hier dus nog op terug met logbestanden

Verwijderd

zou het iets te maken kunnen hebben met de genuine validation software van Microsoft?

Verwijderd

Je zou ook Autopatcher XP kunnen gebruiken, alle update's in 1 groot bestand :+

• TromboneFreakus
Het gaat wel vaker mis:
http://reviews.cnet.com/5...D=1506871&threadID=133709

En nu heb ik ook een concreet logboek, maar ik kan hier helemaal niets mee. Een van jullie misschien wel??

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[KB896688.log]
0.681: ================================================================================
0.681: 2005/12/05 12:04:27.972 (local)
0.681: d:\e744310ee34eeb0bc50dda5b5dac86e9\update\update.exe (version 6.1.22.4)
0.681: Hotfix started with following command line: /log:e:\downloads 
0.711: Unexpected Error While Executing Line 1 ( Test.IE7InstallBlock.Section ) of PreRequisite 
0.711: Installatie van KB896688 is geannuleerd.
1.542: Message displayed to the user: Installatie van KB896688 is geannuleerd.
1.542: User Input: OK
1.542: Update.exe extended error code = 0xf00d
1.542: Update.exe return code was masked to 0x643 for MSI custom action compliance.

[ Voor 79% gewijzigd door TromboneFreakus op 05-12-2005 12:05 ]

Pagina: 1