2 geluidskaarten (mobo en SB 24-bit) vraag

Pagina: 1
Acties:

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 20:57
hallo,
ik heb een vraag, ik heb een nieuwe geluidskaart gekocht maar ik wil nog wel dat mijn moederbord ook nog geluid kan geven (via de sound kaart er op) maar toen ik SB software had geinstalleerd had die mijn gewone kaart "soort van er af gegooit" ik wil nog wel gewoon kunnen switchen tussen die 2, toen dacht ik ik zet het stuurprogramma er nog een keer op.... dit ging helaas niet, ik kreeg een error nl;

"our audio chip provides multi-speaker surround and realistic sound effects Due to the fact that your computer is nog equipped with our audio chip, you can not avail yourself of these advanced features.

For more information, please contact your computer dealer (die het ook niet wist)

C-Media Electronic Inc.
Website: http://www.cmedia.com.tw"

wat moet ik doen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Moet op zich wel kunnen :)

Je onboard kaart niet uitzetten in BIOS of met jumpers, en bovendien, welk moederbord heb je en heb je met dat typenummer al ff geGoogled of je iets kon vinden wb meerdere geluidskaarten?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• guAsTo
ik heb een:
ASRock K7VT4A+ (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
en ja wel gekeken, alleen niets gevonden.... daarom vraag ik het hier.

• guAsTo
het is met veel moeite, software en gek*t in de bios gelukt...

van mij mag het topic gesloten worden
iig bedankt ":)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vermeld dan ook nog even wat je precies hebt gedaan om het te verhelpen. Dan heeft iemand er in de toekomst bij het vinden van dit topic ook nog wat aan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• guAsTo
ik heb in de bios instellingen, bij "advanced" bij de instellingen de instelling "audio .... <naam enz> stond op "automatisch" ik heb deze op "enabled" gezet. toen werkte het perfect :)
Pagina: 1