Toon posts:

Vraag m.b.t ATI Radeon 9600 pro 256mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige systeem :

Windows XP sp2 op een
AMD Athlon XP 1700+
moederbord : ECS K7S5A
512 RAM
NVIDIA GeForce II MX/MX 400 64 MB AGP

Ik wou dus een grafische kaart met meer vermogen en heb de Club 3d ATi Radeon 9600 256mb aangeschaft...

Ik heb alles gedaan zoals het hoort, dus de drivers van m'n oude graka deinstalleert en daarna de nieuwe graka erin gezet met de bijbehorende driver-CD gereed en de pc gestart..

Maar toen ik de pc startte was alles naar de klote, mijn bios scherm was opeens onleesbaar...allemaal rare tekentjes ( net wingdings ).
Hoe dan ook, ik kwam toch in Windows XP terecht...maar daar was alles ook naar de klote...allemaal lijntjes en rare kleuren...

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/6261/printscreen9le.th.jpg

Ik heb me gek gezocht op google naar soortgelijke gevallen maar heb niks kunnen vinden. Ik las wel ergens dat het misschien door mijn monitor zou komen ( refresh rate ofzo ) maar dat lijkt me onlogisch aangezien m'n bios-scherm ook naar de klote was en die gebruikt nauwelijks kleuren...

Het enige waar ik aan denk is dat die graka misschien niet compatible is met mijn moederbord of dat hij misschien simpelweg kapot is...( fabricage fout ofzo)

Kan iemand mij helpen ?:/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 15:21 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:12

Cyphax

Moderator LNX/AI
Klinkt mij als een kapotte kaart. Of je moederbord heeft er problemen mee. Als je de mogelijkheid hebt, probeer de kaart in een ander moederbord.
Anders kun je de kaart misschien omruilen voor een andere, en kijken of je hetzelfde krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 04-12-2005 15:20 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik gok ook op een Rotte kaart, want als je het in je bootscreen al hebt dan kan het moeilijk een hitte probleem oid zijn.

Gabriël AM5

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Het beeld dat je hebt gepost. Is dat een print_screen?
Dan is het absoluut je videokaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
@frickY

Jep, dat is een printscreen.

Zou het niet kunnen liggen aan mijn bios ? Dat hij er nog steeds vanuit gaat dat die GeForce in mijn pc zit..?

Verwijderd

Voor zover ik weet, wordt je graka pas NA je bios geïnitialiseerd en wordt je bios scherm weergegeven
door je mobo zelf. Het zou dus aan het feit kunnen liggen dat je kaart (nog) niet goed door je mobo wordt herkend. Opnieuw opstarten en evt. je bios aanpassen zou het kunnen oplossen.
Misschien is een bios upgrade noodzakelijk......

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 15:39 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart als jou op dit moment en ik heb hem wel eens een beetje lopen overclocken (50 Mhz ofzo) en nadat ik iets had aangeklikt of als ik hem te hoog clockte kreeg ik precies hetzelfde beeld. Ik denk dat je dus een brakke kaart hebt.

*Stefandeman is ineens heel blij dat tie niet meer overclockt...*

Verwijderd

misschien dat het aan je voeding ligt ? ik weet niet hoeveel watt je hebt ?

Verwijderd

Ik heb hier ook een topic lopen over dezelfde kaart...
Bij mij treden de probs pas op na de bios, tijdens het spelen van bepaalde spellen dat hij vast hangt of dat de pc er volledig op crasht.

Zou voor alle veiligheid toch even een ander pc'tje er aan hangen (scherm ) zodat dat uitgesloten is.
kijken dat er geen probleem met kabel is ( heb dat ook al wel eens gehad)

Als er garantie op je kaart zit zou ik teruggaan

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen.

De kaart was defect. ;)
Pagina: 1