Toon posts:

[XP] IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, in tcpip.sys en ntldi.sys*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds een paar dag een lastige BSOD.
Heb er al veel over gevonden maar geen dingen hebben goed uitgepakt.
Het probleem:
Na een tijdje valt Windows XP terug/uit naar een blauw scherm en dan staat er een behoorlijke lap tekst en daartussen staat of de ene keer tcpip.sys of nltdi.sys. Bij de eerste melding komt er dan ook te staan: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Dit forum heb ik ver doorzocht naar het probleem maar ben op nix uitgekomen en ook microsoft heeft me niet verder kunnen helpen. |:( |:( |:( |:( |:(

SYS Specs:

P4 3,2Ghz
1024mb DDR
mobo: 915p
MSI 7800GTX
Windows XP Pro SP 2

mijn enige hoop is alles eraf en opnieuwe install

(btw ik fragmenteer en de-virus/spam elke maand)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 15:57
defragmenteer zul je bedoelen, die zorgt er namelijk voor dat je gefragmenteerde bestanden weer bij elkaar komen. Wat voor voeding heb je (merk, type, watt)? Al de nieuwste chipsetdrivers van Intel gedownload en geprobeerd?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:39
Eerste mogelijkheid, defect geheugen of een defecte harddisk. Andere mogelijkheid buggy drivers.
Dit forum heb ik ver doorzocht naar het probleem maar ben op nix uitgekomen en ook microsoft heeft me niet verder kunnen helpen.
Misschien dit eens door lezen: Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 56% gewijzigd door Rolfie op 04-12-2005 16:18 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12 10:45
Driver IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL wil ook nog wel eens met een verkeerde driver te maken hebben.
Aangezien je een aantal malen de melding krijgt over TCIP.sys zou dit misschien de netwerkkaart kunnen zijn?
Maar defect geheugen zou het inderdaad ook kunnen zijn. (testen met Memtest) en je weet het.
Is het plotseling gebeurd, of heb je bijvoorbeeld net een Windows Update gedraaid voordat het begon?
Of een nieuw spel geinstalleerd, een ander programma ofzo?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die tweede zal waarschijnlijk ntldr.sys zijn, waar je al heel wat meer over kan vinden. Wat heb je verder al wel kunnen vinden? En wat zijn de exacte foutcodes die bij de bsod naar voren komen? Vermeld ook even met welke zoektermen je hebt gezocht, dan kunnen we je wellicht helpen die te verbeteren want er zijn echt ontzettend veel meldingen die hier op lijken.

Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) daarover nog eens door. Ik pas de topictitel nog even aan, zodat per de Windows Operating Systems - Policy je OS vooraan tussen [] staat, en je probleem iets duidelijker is.
tcpip.sys / nltdi.sys > [XP] IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, in tcpip.sys en ntldi.sys*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:16:
Heb sinds een paar dag een lastige BSOD.
Heb er al veel over gevonden maar geen dingen hebben goed uitgepakt.
Het probleem:
Na een tijdje valt Windows XP terug/uit naar een blauw scherm en dan staat er een behoorlijke lap tekst en daartussen staat of de ene keer tcpip.sys of nltdi.sys. Bij de eerste melding komt er dan ook te staan: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Dit forum heb ik ver doorzocht naar het probleem maar ben op nix uitgekomen en ook microsoft heeft me niet verder kunnen helpen. |:( |:( |:( |:( |:(

SYS Specs:

P4 3,2Ghz
1024mb DDR
mobo: 915p
MSI 7800GTX
Windows XP Pro SP 2

mijn enige hoop is alles eraf en opnieuwe install

(btw ik fragmenteer en de-virus/spam elke maand)
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Meestal ligt dit aan het geheugen, zeker in 90% van de IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL gevallen was het hier het geheugen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Excuus voor de onvolledige titel. De zoektermen waarop ik heb gezocht zijn de foutmeldingen.

@ sanfranjake:
Uit de gedragsregels:
'Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:

EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK.
Topictitels in de geest van "HELP !!!!!!!!! [iets] DOET HET NIET !!!!!!!!!" '
;)

dus daarom heb ik het irql-etc eruit gelaten, vond het zo ook een beetje lang worden.

heb op dit moment geheugencheck draaien

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
En algemene tips: drivers van chipset op je moederbord of videokaart hebben in mijn ervaring ook heel veel invloed. Ook wil de anti-virussoftware nog wel eens flippen, met heel raar CPU of geheugengedrag tot effect, met dit blauwe scherm tot effect.

Heb je hier wellicht recent iets aan gewijzigd???

Verwijderd

rechtermuisknop op deze computer
eigenschappen
geavanceerd
prestaties - instellingen
geavanceerd

en dan bij geheugengebruik op Programmas zetten of Systemcache, in ieder geval het andere waarop het stond.

Ik krijg die foutmelding als ik het op Systemcache zet. maar bij Programma's heb ik er geen last van. Ik denk dat ik mijn geheugen moet omruilen

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 15:57
Draai eens memtest (www.memtest.org) en kijk of die fouten geeft (2 uur is toch echt wel minimaal, 10 uur wordt zelfs aanbevolen). Verder: wat voor voeding heb je (al eerder gevraagd)?

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Tagan 480W
heb de mem test gedaan maar dat gaf geen problemen.
iemand? 8)7

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Wanneer Windows (Update) een foutmelding geeft kan het even zoeken zijn wat de oorzaak van het probleem is. De stappen die hier staan beschreven adresseren algemene oorzaken van problemen met Windows (Update). Het kan dus zijn dat de stap die uw specifieke probleem oplost hier niet bij staat. Wanneer u een foutmelding krijgt bij Windows Update zoals bijv. 0x80248011 of 0xc80004c0 kunt u ook de stappen in dit artikel volgen. Uiteraard is het altijd een goed idee om in de
Windows Logboeken te kijken waar alle meldingen gelogd worden. Klik hiervoor op Start, dan Rechtermuisknop op Deze Computer en kies Beheren. Links onder Systeemwerkset vindt u de optie Logboeken. Met name in het Toepassing en Systeem logboeken kunnen fouten staan die meer informatie geven over de oorzaak van het probleem. Elke melding heeft een uniek Gebeurtenis-ID, in het Engels is dat een EventID en op de website http://www.eventid.net/ kunt u daar ook weer meer informatie over vinden.

Wellicht dat je hier wat mee kan, je moet wel de optie hebben aan staan dat Windows wegschrijft naar je logboek bij een foutmelding! Zo niet, zet hem dan wel aan en wacht tot je weer een foutmelding hebt. Misschien dat je op deze manier wat beter kan zoeken op google.

Misschien moet je ook even letterlijk posten wat de computer laat zien ipv zelf te zeggen dat je een behoorlijke lap tekst ziet. Wellicht dat de lap tekst anderen wel iets zegt :)

[ Voor 26% gewijzigd door Sneak[3G] op 05-12-2005 20:49 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb er verschilende gehad:

0x0000024
0x000007E
0x000000A
0x000001E

Bij een 2 komen tcpip.sys en ntldi.syser dan bij te staan dat hier wat aan moet gebeuren.
Krijg op dit moment alleen nog mijn pc opgestart in veilige modus.
Ook geeft hij de melding dat ik chkdsk moet opstarten vanwege problemen met bestanden maar wanneer ik chkdsk /f doe dan zegt hij dat het programma loopt bij de volgende restart. Maar als ik dan restart gebeurt er niks (of ik ben zo een n00b dat ik het via dos moet starten????).
Heb ook het advies opgevolgd dat ik mijn hdd moest checken met memtest86. Heb nogmaals getest met powermax (ik heb een maxtorschijf).
;( ;(
Heb al mijn muziek en meer beangrijke bestanden etc geback-upped (nee dit is geen BN) dus ik denk dat het format c wordt alleen ik heb geen windows XP Pro/Home SP2 cd....

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Heb je per toeval netlimiter draaien ? nltdi.sys maakt daar namelijk deel van uit; en je bent niet de eerste die na de installatie van netlimiter problemen krijgt met blue screens :)

(meestal in combinatie met p2p progs en de windows tcp/ip connection patch; maar ook al tegengekome zonder deze 2 extra randvoorwaarden )

[ Voor 29% gewijzigd door FlashBlue op 07-12-2005 09:07 ]

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-12 23:08
Je Pagefile is ook een vorm van geheugen.... Start in Safe-mode, verwijder je page-file (maak een nieuwe aan op een andere schijf/partitie) en doe een reboot.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad. Bij mij lag het aan de nVidia firewall die op m'n Asus mobo zat.

Ik had de Network Manager geinstalleerd die dat ding activeert, en daardoor had ik bij hevig downloaden altijd dezelfde crashes. De oplossing was: uninstallen die hap, want de nVidia firewall werkt overduidelijk niet.

Nu zie ik dat jij een MSI mobo hebt, maar ik post m'n ervaring toch maar even. Wellicht heb je er wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
FlashBlue schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:05:
Heb je per toeval netlimiter draaien ? nltdi.sys maakt daar namelijk deel van uit; en je bent niet de eerste die na de installatie van netlimiter problemen krijgt met blue screens :)

(meestal in combinatie met p2p progs en de windows tcp/ip connection patch; maar ook al tegengekome zonder deze 2 extra randvoorwaarden )
hja heb ik straks een even uninstallen en prberen (aaaargh saaie stage en nuttige dingen thuis te doen!!! 8)7 :O :O :( )
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:46:
Ik heb dit probleem ook gehad. Bij mij lag het aan de nVidia firewall die op m'n Asus mobo zat.

Ik had de Network Manager geinstalleerd die dat ding activeert, en daardoor had ik bij hevig downloaden altijd dezelfde crashes. De oplossing was: uninstallen die hap, want de nVidia firewall werkt overduidelijk niet.

Nu zie ik dat jij een MSI mobo hebt, maar ik post m'n ervaring toch maar even. Wellicht heb je er wat aan.
nVidia Firewall?? Heb wel een MSI7800GTX maar van een nvidia firewall heb ik nog nooit gehoord....
Btw wat bedoel je met network manager?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is gelukt geen blauwe schermpjes weer woehoew!! _/-\o_ _/-\o_
Door het de-installeren (kom ik zo op terug) van Netlimiter zijn de schermpjes verdwenen. Alleen tijdens de de-installatie van netlimiter had ik bijna op het einde een spontan reboot zodat het er nog half op staat.......... 8)7 8)7
Het pictogram ervan verschijnt dus nu nogsteeds in de taakbalk plus er staat in de 'Processen'-tab dat er nogsteeds een proces van hem actief is en dat krijg ik niet uitgezet.. AAARgh ik heb geprobeert via 2 de-installatie progjes het programma opnieuw weg te gooien en de map gewoon te verwijderen (rechts-muis-delete) maar niks helpt.
(moet ik hier een nieuwe topic van maken of staat dit ergens in een faq/ervaringen/topic die ik niet heb kunnen vinden)

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

de opties :

*check ff msconfig of ie daar niet instaat per toeval -> Boot naar safe mode -> delete netlimiter directory in /progam files/ -> reboot

*download netlimiter -> disable al je nic's -> install netlimiter -> deinstall -> reboot -> re-enable nics

dat zijn zo direct de 2 oplossingen wat ik kan bedenken :)
Pagina: 1