Waarom wel of niet een bepaalde webcam?

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
De webcam is behoorlijk in opkomst op moment. Ik heb nog een hele oude Philips liggen en een Logitech Fusion. De oude is kwalitatief inderdaad een stuk minder. Ik gebruik het met MSN trouwens... Maar ik moet zeggen dat ik meer van de snelheid had verwacht van de nieuwe.

Voor m´n laptop wil ik deze, Logitech QuickCam for Notebooks Pro:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/7688.jpg
Volgens mij nagenoeg hetzelfde als de Logitech Fusion. Verder geen moeilijke keus vanwege het formaat en de manier van bevestigen, dan maar iets mindere snelheid en/of kwaliteit.

Maar voor m´n normale computer zit ik te twijfelen over de Logitech Fusion (Welke ik nu heb, kwaliteit is prima, maar snelheid zou beter mogen.) De andere twee opties zijn de Philips PCVC840K of de SPC900NC.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/7694.jpg
De Logitech Fusion.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/PC/PCVC840K_00_webImageFullSize.jpg
De Philips PCVC840K.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SP/SPC900NC_00_webImageFullSize.jpg
De Philips SPC900NC.

Ik kan zeker over de laatste geen goede reviews vinden. Dus misschien dat er hier misschien mensen met gebruikerservaring zijn? Ik ben benieuwd, want qua specificaties valt er weinig te kiezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik ben ook opzoek naar 'n goede webcam!

onder 'goede' versta ik:
-goede resolutie: minimaal VGA-kwaliteit (ook al is dit niet te gebruiken bij MSN)

-snelle framerate. Dus niet zo'n blokkerig beeld, maar gewoon lekker vloeiendjes.
Wat is tegenwoordig een normale framerate voor webcams? Rond de 25/30 of veel veel hoger?

-Het lieft een webcam die ook 'n soort van nightmodus heeft! Bij de HCC stond er 'n standje met hele goedkope webcams die zo'n functie hadden en hij gaf toch nog mooi beeld bij schemering. Ik zit vaak in m'n kamer met m'n lamellen dicht en dan heb ik alleen een beetje achtergrondlicht wat van de overloop door m'n deuropening komt. Het is dus wel handig als mensen me dan nog steeds kunnen zien. PS. Waarom ik die op de HCC niet gekocht heb, omdat hij een paarse tijgerprint had.
Qua design wil ik wel 'n strakke. Beetje a la Logitech Fusion of die Philips 840K uit de TS

-Zijn er webcams die een video-modus hebben,
waardoor je er filmpjes mee kunt maken en deze kunt opslaan op de computer

-Ingebouwde microfoon is ook wel handig, geen pre, maar als het erin zit toch wel relaxed.

Moet ik voor de rest nog ergens naar kijken? Budget is rond de 50 a 60 euro, is toch wel redelijkjes?

Zelf vind ik deze wel wat hebben:

CREATIVE NX Ultra webcam
Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/images/dixons/products/7044062A.gif

De Creative WebCam NX Ultra is de optimale keuze voor scherpere, betere beelden in videocommunicatie via het internet.
Hij is voorzien van de meest recente CCD-technologie en levert uiterst heldere videobeelden bij 640x480 en foto's met een resolutie tot 1,2 megapixels (geïnterpoleerd).
En dit met rijkere kleuren en met een uitstekende beeldscherpte, zelfs bij beperkte verlichting.
Met zijn kwaliteitsvolle handenvrije headsetmicrofoon is de Creative WebCam NX Ultra het perfecte hulpmiddel voor internettoepassingen zoals instant messaging met video.
Hij is voorzien van een digitale zoomfunctie en heeft een zeer brede beeldhoek, zo'n 50 procent breder dan bij een standaard WebCam, waardoor gebruikers extra details kunnen weergeven.
Dankzij de veelzijdige voet kan hij op een desktop-pc, een klassiek beeldscherm, een LCD-scherm of een notebook worden bevestigd.

Volledige specificaties:
Aansluiting : USB 2.0
Microfoon : nee
Resolutie : 640x480 pixels
Geheugen : -
Framerate : 30 FPS
Fotocamera : ja
Videocamera : ja

PHILIPS ToUcam PRO II webcam
Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/images/dixons/products/7046354A.gif

De ToUcam PRO II is een geavanceerde stijlvolle webcamera die gemakkelijke en snelle videocommunicatie mogelijk maakt. De laatste digital imaging technologie biedt de allerbeste kwaliteit en uiterst realistisch on-line video chatting. De superieure beeldkwaliteit zorgt voor levendige videobeelden die uit de desktop lijken te springen.

Volledige specificaties:
Aansluiting : USB 2.0
Microfoon : ja
Geheugen : -
Framerate : 60 FPS
Fotocamera : ja
Videocamera : ja

Heb je bv wat aan de 60FPS bij de Philips webcam of is bij die eerste 30FPS meer dan zat?
Bij de eerste staat er wel bij dat hij goed om kan gaan bij weinig licht en er 'n ingebouwde microfoon inzit, dus daar neig ik eigenlijk naar. Alleen de laatste heeft dus weer 60 FPS wat me beter lijkt..?
En het design van de laatste spreekt me meer aan dan de eerste --> die voet lijkt me maar plastic-achtig en tsja het oog wil ook wat

[ Voor 60% gewijzigd door CLB op 04-12-2005 15:09 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Yep zelfde vraag! ;) Wellicht worden we wat wijzer. *D

[ Voor 4% gewijzigd door Martin?81 op 04-12-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik heb zelf de Philips Tuocam 840K en die bevalt me uitstekend: goed beeld met weinig licht. Werkt ook prima samen met allerlei programma's. Ik zie weleens Logitech cams van vrienden en kennissen maar die zijn vaak stukken minder.
Groot onderscheid tussen cams is volgens mij de beeldsensor: die kan CCD zijn of CMOS. In het geval van de genoemde Philips heb je een CCD, voor hetzelfde geld zit je dan bij Creative volgens mij op een CMOS. Check dat dus even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

en wat is beter? CCD of CMOS?

(misschien 'n algemeen webcam-topicje van te maken?)

Bestaan er ook webcams zonder draad die via
bijvoorbeeld Bluetooth hun beeldjes verzenden?
CLB haaaaaaaaaat draadjes namelijk, dus?

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 04-12-2005 15:29 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
CLB schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:26:
en wat is beter? CCD of CMOS?

(misschien 'n algemeen webcam-topicje van te maken?)
Ok, dat kwam inderdaad niet expliciciet uit mijn post naar voren, hoewel het volgend mij wel uit de opbouw van mijn stukje was te halen. Met google had je overigens ook zo een antwoord op die vraag gekregen.
De kwaliteit van CCD is (veel) beter dan die van CMOS, heeft iets met onder andere gevoeligheid te maken geloof ik. En daar hoef je absoluut geen topic over te starten.
CLB schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:26:
Bestaan er ook webcams zonder draad die via
bijvoorbeeld Bluetooth hun beeldjes verzenden?
CLB haaaaaaaaaat draadjes namelijk, dus?
Ja, en waar haalt ie z'n stroom dan vandaan? Uit de lucht? Of wil je iedere keer een accuopladen? Maar nee, ik heb tot op heden geen BT-cams gezien. Wel ethernet, maar da's weer heel wat anders... Maar zoek en je zult vinden (of niet) ...

[ Voor 33% gewijzigd door ZeilDude op 04-12-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ZeilDude schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:29:
[...]

Ok, dat kwam inderdaad niet expliciciet uit mijn post naar voren, hoewel het volgend mij wel uit de opbouw van mijn stukje was te halen. Met google had je overigens ook zo een antwoord op die vraag gekregen.
De kwaliteit van CCD is (veel) beter dan die van CMOS, heeft iets met onder andere gevoeligheid te maken geloof ik. En daar hoef je absoluut geen topic over te starten.
haha ik bedoelde gewoon 'n algemeen webcam-topicje geen topicje over CCD vs CMOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
CLB schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:30:
[...]

haha ik bedoelde gewoon 'n algemeen webcam-topicje geen topicje over CCD vs CMOS ;)
Ja, en wat wilde je daarin behandelen? Wat beter is? Antwoord is dus vrij simpel: CCD is beter, maar duurder. Wat zou je in dat topic verder nog willen bediscussiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 23:32
ZeilDude schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:34:
[...]

Ja, en wat wilde je daarin behandelen? Wat beter is? Antwoord is dus vrij simpel: CCD is beter, maar duurder. Wat zou je in dat topic verder nog willen bediscussiëren?
Hij bedoeld om van dit topic een Algemeen Webcam topic van temaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de logitech quickcam messenger, kun je filmpjes en foto's mee maken, maar zit aan een draadje dus je kunt niet het hele huis ermee door lopen.
kwaliteit, ik geef het eerlijk toe, is ruk.
maar ik ben er tevreden mee, gebruik hem alleen voor msn/e.a. (waar een webcam voor bedoeld is.)
zit ook een geluidssensor in dus apparte microfoon is overbodig. zolang hij het doet (nu zo'n 2 jaar) geef ik geen geld uit aan een andere, ik als je weet wat voor een rotzooi er verder op de markt is koop ik waarschijnlijk weer dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

IceClub schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:39:
[...]

Je idd! Bijvoorbeeld met de 10 beste merken, gebruikerservaringen, uhm gebruikersfoto's en filmpjes.
Reviews van internetsites of gebruikers, waar te verkrijgen enzovoort?

Ik heb net ff 1 tel op GoT gezocht maar zo'n topicje is er nog niet volgens mij?
ZeilDude schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:29:
[...]
Ja, en waar haalt ie z'n stroom dan vandaan? Uit de lucht? Of wil je iedere keer een accuopladen? Maar nee, ik heb tot op heden geen BT-cams gezien. Wel ethernet, maar da's weer heel wat anders... Maar zoek en je zult vinden (of niet) ...
uit batterijen ja :-) 2 penlites a la 2100 mAh daar kan die wel 'n tijdje stroom van happen denk k

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 04-12-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
IceClub schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:39:
[...]

Ik moet nu weg, maar ik wil d´r wel wat algemeners van maken vanavond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
CLB schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:43:
[...]
uit batterijen ja :-) 2 penlites a la 2100 mAh daar kan die wel 'n tijdje stroom van happen denk k
Ja, dat zou de cam alleen wel 2x zo groot maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

2 batterijtjes zijn niet zo groot toch?

@ Martinweb.nl --> goed idee, dan laat ik 't aan jouw over!

Misschien kun je hier wat ideeen posten en later 'n echt nieuw topicje openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 23:32
Trouwens de Logitech Cordless is draadloos. Maar ja of die nog wilt hebben is de volgende vraag de camera zelf is vrij verouderd ten opzichten van de camera die er nu zijn. En door de batterij vindik hem niet echt elegant eerder lomp.

Afbeeldingslocatie: http://sosimple.co.za/simple/images/QuickCam-Cordless---Webcam.jpg

Volledige specificaties:

Aansluiting : USB 1.0
Framerate : 30 FPS
Draadloos : 2.4GHz cordless technology
Sensor : CMOS
Batterij : 9V Blok

[ Voor 24% gewijzigd door IceClub op 04-12-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
CLB schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:11:
2 batterijtjes zijn niet zo groot toch?
Nee, maar wel precies zo groot als de cam. Dus de accu's/batterijen zouden 'm precies 2x zo grrot maken.
Damn, wat is die logitech hierboven lelijk zeg!

[ Voor 12% gewijzigd door ZeilDude op 04-12-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Mensen ervaring met die Creative NX Ultra Webcam

Volgens mij wel 'n goede webcam, alleen die poot is f#kcing lelijk mja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan zo'n superhoge framerate heb je natuurlijk totaal niks, want dankzij de ontzettend lage upload snelheden van de gemiddelde ADSL verbinding, kan je toch niet sneller dan 5 - 10fps doorsturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15fps moet je makelijke kunne halen met een goede compressie zoals vp6. Anders heb je wel een erg slechte provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:57:
Aan zo'n superhoge framerate heb je natuurlijk totaal niks, want dankzij de ontzettend lage upload snelheden van de gemiddelde ADSL verbinding, kan je toch niet sneller dan 5 - 10fps doorsturen :(
met m'n dailup doe ik ca 5 fps in msn dus die bewering is niet helemaal correct

verder heb ik een cheap-ass sitecom, imo doettie t prima (320x240 @ 30fps), framerate zakt in als het donkerder wordt (langere sluitertijd, maar je blijft iig wel goed zichtbaar). hij kan ook op 640 (@15fps) draaien maar dat vind ik een beetje overbodig voor het chatten (sowieso overbodig bij het chatten, ik heb m meer voor experimentjes met flash enzo), maar dan zie je wel alle dode/hot pixels en dat zijn er veel.

ws niks voor de ts en de ander die zo'n beetje tzelfde zoekt, maar wellicht voor iemand anders :)

met een hamer past alles

Pagina: 1