Toon posts:

[XP] IIS kan niet geinstaleerd worden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pentium3 laptop enzo, en daar wil ik nu IIS op om wat te programeren in ASP. De Windows die erop staat is volgens de verkoper:

Windows XP Lite met SP2. Eigenschappen van deze computer geeft aan Windows XP pro, maar er zijn dus heleboel apps niet geinstaleerd.

Ik neem mijn eigen Windows XP pro cd, steek die in de laptop, en wil extra windows programma's instaleren. Nu is de spijtige zaak, dat daar ook een deel programma's weg zijn uit die keuze lijst!! In mijn PC kan ik mooi vele programma's kiezen, op de laptop met zelfde CD kan ik er maar een paar kiezen.

Dan maar gezocht achter IIS op de microsoft site maar blijkbaar kan je dat niet zomaar downloaden ;(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows XP Lite
Tja.
Dat krijg je ervan als je je Windows install gaat castreren.

Unattended IIS installatie (voor IIS6 maar geldt grotendeels ook voor IIS 5.1 van XP).

http://www.microsoft.com/...ac-9b4b-fcf5f1145aa9.mspx

Sysocmgr.exe /i:sysoc.inf /u:%PathToUnattendFile%

Dan moet sysoc.inf wel aanwezig zijn en minimaal de volgende entries hebben:
code:
1
2
3
4
[components]
iis=iis.dll,OcEntry,iis.inf,,7
ims=imsinsnt.dll,OcEntry,ims.inf,,7
fp_extensions=fp40ext.dll,FrontPage4Extensions,fp40ext.inf,,7

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Gewelidig OS.. Speciaal voor mensen die het geld niet hebben, dan toch kan micro$oft Microsoft ze uitkleden !

Op de microsoft website staat een stukje over SE ( Starters Edition ) daar staat ook bij of IIS wel gedraaid kan worden.. Moet je daar even kijken...
Modbreak:Het bedrijf heet Microsoft, dus noem het dan ook zo. Deze verbasteringen zijn totaal nutteloos en ook ongewenst.
M$, Windhoos, e.d.

[ Voor 37% gewijzigd door sanfranjake op 04-12-2005 17:01 ]

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik ken het bestaan van XP Lite niet. Wel weet ik dat je XP Pro en Home hebt. Mijn desktop heeft Pro, waar IIS al op stond, mijn laptop de Home versie zonder IIS.
Nu wilde ik IIS ook op mijn laptop hebben, echter zonder een nieuwe XP -versie te kopen. Standaard is dit dus niet mogelijk, maar via wat omwegen en trucs dus wel. ZOek maar naar 'IIS on XP Home' en je zult diverse tutorials vinden. Met SP2 is het allemaal nog wat lastiger, maar als je een dagje de tijd hebt moet het lukken. Oh ja, als je de boel draaiende heb, draai dan met Ghost even een image van je install, dan hoef je dat allemaal in de toekomst niet meer te doen. Ik adviseer je de installatie sowieso van een schone installatie te doen.

Maar... bovenstaande betreft dus IIS op XP Home. Of het voor jouw Lite versie ook gaat werken, weet ik niet. Ik vermoed van wel, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:14:
Gewelidig OS.. Speciaal voor mensen die het geld niet hebben, dan toch kan micro$oft ze uitkleden !
ZeilDude schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:22:
Ik ken het bestaan van XP Lite niet.
Voor diegenen die het niet helemaal begrepen hebben:
XPLite is van dezelfde toko als win98Lite.

Oftewel: een niet - MS progje waarmee je een installatie verkloot verkleinen kan door het hardhandig verwijderen van subsytemen en andere onderdelen, waaronder IIS.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het is op men eigen manier gelukt ;)

Had een tutorial gevonden voor IIS op windows xp home te zetten. Daar moest je sysoc.inf aanpassen, de lijn voor iis, maar ik had zelf zo'n lijn niet, dus dan maar de originele van windows xp home erin gezet, nl:

iis=iis.dll,OcEntry,iis.inf,hide,7

Dan heb ik iis.inf en iis.dll van mijn PC gehaald en op de laptop gezet. Nu verschijnt IIS in de add/remove windows programs, maar tijdens install vindt hij vele bestanden niet. Na onderzoek blijken al deze bestanden te zitten in de map op mijn PC "C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386" Dus ik heel die map gekopiert naar de laptop en de installatie laten zoeken in die map.

En een minuutje later was IIS perfect geinstaleerd :+

• ZeilDude
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:54:
Het is op men eigen manier gelukt ;)

Had een tutorial gevonden voor IIS op windows xp home te zetten. Daar moest je sysoc.inf aanpassen, de lijn voor iis, maar ik had zelf zo'n lijn niet, dus dan maar de originele van windows xp home erin gezet, nl:

iis=iis.dll,OcEntry,iis.inf,hide,7

Dan heb ik iis.inf en iis.dll van mijn PC gehaald en op de laptop gezet. Nu verschijnt IIS in de add/remove windows programs, maar tijdens install vindt hij vele bestanden niet. Na onderzoek blijken al deze bestanden te zitten in de map op mijn PC "C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386" Dus ik heel die map gekopiert naar de laptop en de installatie laten zoeken in die map.

En een minuutje later was IIS perfect geinstaleerd :+
En heb je [url]http://localhost/[/url] ook al getest?

Verwijderd

Topicstarter
Lap, ik ben weer eens te snel. Localhost en 127.0.0.1 werken beide niet.

Map inetpub/wwwroot bestaan allemaal, inetmgr kan ik ook perfect oproepen.

• ZeilDude
Pff, schrok al, ben daar tijdje mee bezig geweest, vanalles geprobeerd en diverse restarts. Niet lullig bedoeld, maar 'gelukkig' werkt het bij jou nog niet.
Overigens ziet het er naar uit dat het wel kán gaan werken, dus er is hoop. Succes! :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20
Even tussendoor, standaard draaid een applicatie als skype op poort 80, het kan dus zijn dat die in de weg ligt met je IIS.

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 11:59
Icey schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:12:
Even tussendoor, standaard draaid een applicatie als skype op poort 80, het kan dus zijn dat die in de weg ligt met je IIS.
dat slaat nergens op, meerdere programma's kunnen hun eigen protocol aanbieden op één poort, het gaat er dan om welk protocol de andere computer vraagt. ;)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20
Maareh, als jij skype geinstalleerd heb staan zal apache weigeren op te starten. Ga er vanuit dat dat met IIS ook zo is.
Pagina: 1