[Firefox] Autmatisch refresh van internet pagina

Pagina: 1
Acties:

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 10:59
Ik merk sinds een week dat de internet pagina's zich zelf telkens refreshen. Ik heb geen idee hoe het zo gekomen is maar ik stoor me er wel aan. Ik heb gisteren Firefox 1.5 geinstalleerd en heb het probleem nog steeds. Ik ben net door de instellingen gegaan om te kijken of daar iets bij stond maar heb niets kunnen vinden. Ook natuurlijk al hier via de search gezocht.
Weet iemand hoe dit is aan te passen, misschien kijk ik er wel compleet overheen. B)
Het is op een WinXP/SP2 bak btw.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:57
Met welke pagina's heb je dit? Sommige pagina's doen het by design namelijk... :P (tweakers.net bijvoorbeeld)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08 10:59
Verrek nu je het zegt... 8)7
Maar ik heb dit volgens mij op mijn werk niet. Daar gebruik ik ook Firefox en ook 1.5...
Is dit ook uit te zetten of zit het echt in de site?

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Het kan zijn dat de pagina een refresh tag heeft a là:
<meta http-equiv="Refresh" content="60">

Hoe dit uit te schakelen is weet ik niet. Misschien door zelf een Greasemonkey userscript te schrijven die deze meta-tag er uit kiepert?

Maar pagina's kunnen ook opgegeven dat ze niet gecached willen worden, of meteen 'expiren'. Tweakers.net heeft bijvoorbeeld dit:
<meta http-equiv="Pragma" content="no-cache">

Je kunt wel instellen hoe firefox hiermee om gaat, namelijk in about:config onder browser. cache. check_doc_frequency:
browser. cache. check_doc_frequency Integer How often to check the remote page for a newer version than what might be in the cache
0: Check once per browser session
1: Check every time I view the page
2: Never check (always use cached page)
3 (default): Check when the page is out of date (automatically determined)