Laptops en beamer

Pagina: 1
Acties:

• AnderNeo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09-2025
Hoi mensen,

Ik heb een klein vraagje. Ik heb al even gezocht op internet, maar ik kom er zelf eigenlijk niet echt uit..
Ik zou het volgende graag willen: 2 laptops aansluiten op 1 beamer en het beeld dan mixen. Ik heb al bedacht dat een videomixer natuurlijk uitermate geschikt is daarvoor, maar die kunnen vaak alleen s-video of tulp als input ontvangen. Als je een videomixer hebt met vga ingang, dan kost het je een paar duizend euro. Wat ik me afvraag: is er nog een andere mogelijkheid voor dit.. en als ik de s-video uitgang van de laptop gebruik, kan de beamer dat dan scherp verzenden of krijg je een onscherp rotbeeld..?

Alvast bedankt..

Benjamin

It's not the dying but the living that scares me to death

Verwijderd

een goedkopere oplossing is om nog een beamer erbij te kopen?

• AnderNeo
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:14:
een goedkopere oplossing is om nog een beamer erbij te kopen?
Niet echt een oplossing.. Het moet toch echt op hetzelfde scherm komen.. Maar hoe wordt het beeld via s-video?

Verwijderd

niet leesbaar voor presentaties iig. Wat voor aspect ratio heeft dat scherm :? ik bedoel, hoe wil je anders op 2 dezelfde presenteren en op wat voor resolutie? ik denk dat je hele plan iig niet ten goede komt aan de resolutie. Je kunt beter 2x16:9 boven elkaar projecteren op een1:1 scherm, (dus met 2 beamers op het zelfde scherm).

mja, svideo is gewoon braque

Verwijderd

Waarvoor wil je het precies gebruiken? Ik heb ook zoiets in gedachten gehad, maar dan om bijvoorbeeld videobeelden te mixen/over te laten lopen met een presentatie.
Voorzover ik weet is het niet mogelijk. (Bovenstaande overigens wel, maar dit kan alleen softwarematig, en vraagt wel rekenkracht van je lapop.)

Wat volgens mij het beste is, is om twee beamers boven elkaar te gebruiken en op precies dezelfde plek te projecteren. Dan heb je ook een mix. ;)

Sowieso is het volgens mij niet mogelijk om op één beamer twee inputs tegelijk 'te laten zien'.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 14:29 ]

Verwijderd

met svideo vind ik zelf nog acceptabele resultaten te behalen, kwestie van proberen...

• AnderNeo
Ik wil het gaan gebruiken voor bij onze jeugddienst.. Ik ben daar de media-man ;) en ik wil dus 2 beelden mixen.. Ik heb alleen niet echt goeie ervaring met s-video.. ik zal het toch even proberen.. Wie weet is het wel verrassend goed :).. Ik heb deze mixer in gedachten: Blaupunkt DVM 2000. Specificaties zijn moeilijk te vinden, maar in ieder geval heeft hij genoeg aansluitingen en een paar overgangsregelaren..

Verwijderd

Ik ben ook de mediaman :) niet bij een jeugddienst, maar in de 'gewone' kerk (ik neem aan dat je een jeugdkerkdienst bedoeld?).

Je gaat dus wel voor een mixer? Tsja, als je het budget ervoor hebt. Als je het voor opgenomen filmpjes of i.d. gaat gebruiken, is het programma Easyworship ook super om te gebruiken. Het kost wat :/ , maar dan heb je ook wat. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:29:
met svideo vind ik zelf nog acceptabele resultaten te behalen, kwestie van proberen...
you got to be kiddin'

We praten hier over svideo he? dan is elke vorm van tekst onder de 16pt NIET meer te lezen

Verwijderd

Die ervaring deel ik dus niet, ik heb vrij goede resultaten gehaald. daarnaast lijkt me als twee beelden doorelkaar gaan mixen 16 punt text al minder van belang...

(heb jij het wel over svideo? en niet over composiet?)
Pagina: 1