[CDs] Errors na branden. Media, brander of beide?

Pagina: 1
Acties:

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39
Ik wilde eens kijken naar de kwaliteit van mijn gebrande cd's. Deze liet me toch wel enigszins schrikken.
Mijn brander:
Lite-On SOHR5238.

Ik heb getest op verschillende snelheden met verschillende media met Nero CD/DVD-speed.
Allereerst met Traxdata @ 52X. Bij scandisk gaf deze halverwege enkele leesfouten, waardoor bestanden nog 50% goed waren. Ook veel C1 en C2 errors.
Platinum @ 4X. 4X is de laagste waarde en dat geeft meestal de beste resultaten en hierbij had ik dan ook geen C2 fouten meer, maar wel nog duizenden C1 fouten.
Traxdata @ 4X:
Algemene informatie
Station: LITE-ON CD-RW SOHR-5238S
Firmware: 4S09
Schijftype:: Data CD
Geselecteerde snelheid: Maximum
C1 errors
Maximum: 85
gemiddeld: 9.19
Totaal: 35017
C2 errors
Maximum: 186
gemiddeld: 4.13
Totaal: 15740
Jitter: n/a
Scan-statistieken
Verlopen tijd: 2:00
Number of samples: 15134
Gemiddeld scan-interval: 2.50 sec
Storingen verwijderd: 2
Dit is ook de enige keer dat hij storingen heeft verwijderd. Ook heeft deze enkele leesfouten, gele gedeeltes in CD/DVD-speed. Dit had die Platinum @4X niet...

Ligt dit nou aan de brander, de media of een combinatie hiervan? En hoe erg is het probleem? De cd's zijn gewoon prima te lezen...

[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 04-12-2005 13:37 ]

• The__Virus
Niemand :'(

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Die platinum cds vind ik sowieso niet van degelijke kwaliteit, een Pioneer dvdbrander in mijn notebook vind die schijfjes net erg fijn.

Misschien bied een firmware flash nog uitkomst, en misschien kan je eventueel een andere merk uit proberen

[ Voor 3% gewijzigd door Lip op 06-12-2005 10:04 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• The__Virus
Ik zal het eens met onze Plextor beneden proberen op dezelfde schijfjes en dan weer in deze testen. Ben best wel benieuwd... Maar die Platinumschijfjes deden het wel beter dan Traxdata en dat verbaasde mij enigszins.

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik gebruik al jaren platinum, en nooit problemen.
Ook komt platinum erg hoog uit verschillende testen.
't is een beetje offtopic maar goed...

als je andere brander wel goeie cd's schrijft, is het tijd voor een andere brander.

wwweet ik veel...

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zelfs de beste CD's hebben honderden of duizenden C1 errors dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Over die vele duizenden C2 errors zou ik me wel zorgen maken. Als die gelijkmatig over de CD zijn verdeeld kan het inderdaad zijn dat je de data nog kunt lezen maar ik zou dat toch niet vertrouwen.
Zelfs een klein krasje kan er nu voor zorgen dat de data niet meer leesbaar wordt.

• The__Virus
Dan ga ik over op Platinum ;). Zal in het weekend even de andere brander testen, heb ik nu geen tijd voor en zin in.
Pagina: 1