Ik wilde eens kijken naar de kwaliteit van mijn gebrande cd's. Deze liet me toch wel enigszins schrikken.
Mijn brander:
Lite-On SOHR5238.
Ik heb getest op verschillende snelheden met verschillende media met Nero CD/DVD-speed.
Allereerst met Traxdata @ 52X. Bij scandisk gaf deze halverwege enkele leesfouten, waardoor bestanden nog 50% goed waren. Ook veel C1 en C2 errors.
Platinum @ 4X. 4X is de laagste waarde en dat geeft meestal de beste resultaten en hierbij had ik dan ook geen C2 fouten meer, maar wel nog duizenden C1 fouten.
Traxdata @ 4X:
Algemene informatie
Station: LITE-ON CD-RW SOHR-5238S
Firmware: 4S09
Schijftype:: Data CD
Geselecteerde snelheid: Maximum
C1 errors
Maximum: 85
gemiddeld: 9.19
Totaal: 35017
C2 errors
Maximum: 186
gemiddeld: 4.13
Totaal: 15740
Jitter: n/a
Scan-statistieken
Verlopen tijd: 2:00
Number of samples: 15134
Gemiddeld scan-interval: 2.50 sec
Storingen verwijderd: 2
Dit is ook de enige keer dat hij storingen heeft verwijderd. Ook heeft deze enkele leesfouten, gele gedeeltes in CD/DVD-speed. Dit had die Platinum @4X niet...
Ligt dit nou aan de brander, de media of een combinatie hiervan? En hoe erg is het probleem? De cd's zijn gewoon prima te lezen...
Mijn brander:
Lite-On SOHR5238.
Ik heb getest op verschillende snelheden met verschillende media met Nero CD/DVD-speed.
Allereerst met Traxdata @ 52X. Bij scandisk gaf deze halverwege enkele leesfouten, waardoor bestanden nog 50% goed waren. Ook veel C1 en C2 errors.
Platinum @ 4X. 4X is de laagste waarde en dat geeft meestal de beste resultaten en hierbij had ik dan ook geen C2 fouten meer, maar wel nog duizenden C1 fouten.
Traxdata @ 4X:
Algemene informatie
Station: LITE-ON CD-RW SOHR-5238S
Firmware: 4S09
Schijftype:: Data CD
Geselecteerde snelheid: Maximum
C1 errors
Maximum: 85
gemiddeld: 9.19
Totaal: 35017
C2 errors
Maximum: 186
gemiddeld: 4.13
Totaal: 15740
Jitter: n/a
Scan-statistieken
Verlopen tijd: 2:00
Number of samples: 15134
Gemiddeld scan-interval: 2.50 sec
Storingen verwijderd: 2
Dit is ook de enige keer dat hij storingen heeft verwijderd. Ook heeft deze enkele leesfouten, gele gedeeltes in CD/DVD-speed. Dit had die Platinum @4X niet...
Ligt dit nou aan de brander, de media of een combinatie hiervan? En hoe erg is het probleem? De cd's zijn gewoon prima te lezen...
[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 04-12-2005 13:37 ]