Weet iemand hoe ik een bepaald text bestand met een bepaalde naam hidden maak op een apache webserver? Ik heb alleen toegang op de ftp server en kan als admin inloggen in mijn plesk account.
zet een punt voor je filename
moet je ftp wel toelaten om bestanden met een punt aan het begin te tonen toelaten
moet je ftp wel toelaten om bestanden met een punt aan het begin te tonen toelaten
If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP
maar als ik nu robots.txt hidden wil maken, als ik daar een punt voor zet, lezen de bots hem dan bnog wel?
Nee, want die file heet dan niet robots.txt maar .robots.txt
Ey!! Macarena \o/
waarom zou je robots.txt hidden willen maken? als je wilt dat die nut heeft mag die juist niet hidden zijn... ander kunnen searchbots er ook niet aan...
If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP
Hmm de robots moeten hem wel kunnen zien, maar de gebruiker van ftp niet, is daar een mogelijkheid toe?
Ja dit kan maar als jij alleen toegang hebt tot een 'Plesk' account dan geef ik je weinig kans.
Daarnaast snap ik niet dat je iemand wel FTP access geeft maar dat deze persoon robots.txt niet mag zien?
Dan maar een constructieve bijdrage:
Soms biedt een FTP server de mogelijkheid om bepaalde files te 'filteren' voor degene die inloggen.
Zo kan VSFTPD bijvoorbeeld een deny of een hide geven op bepaalde file en directory patterns.
Config optie's deny_file en hide_file.
Ditzelfde geldt voor Apache.
Apache zal default al bijvoorbeeld nooit een .htaccess bestand serveren.
Dit kan ook voor andere files zo gedefineerd worden.
Daarnaast snap ik niet dat je iemand wel FTP access geeft maar dat deze persoon robots.txt niet mag zien?
Dan maar een constructieve bijdrage:
Soms biedt een FTP server de mogelijkheid om bepaalde files te 'filteren' voor degene die inloggen.
Zo kan VSFTPD bijvoorbeeld een deny of een hide geven op bepaalde file en directory patterns.
Config optie's deny_file en hide_file.
Ditzelfde geldt voor Apache.
Apache zal default al bijvoorbeeld nooit een .htaccess bestand serveren.
Dit kan ook voor andere files zo gedefineerd worden.
[ Voor 32% gewijzigd door Kokkers op 06-12-2005 01:13 ]
Pagina: 1