Toon posts:

bios hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 pc's met een Intel D915PGN moederbord. Met één ervan heb ik problemen, kan onder andere niets veranderen in het bios menu, kan er niets in doen met het toetsenbord, enkel de reset toets drukken om te herstarten. Het toetsenbord werkt wel in windows en ook tijdens het starten kan ik op de DEL toets drukken om de bios te openen.
Heb al info gevraagd bij Intel, maar dat bracht niets op en is nu al een héél lange tijd in behandeling.
tips?

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Staat er mischien een wachtwoord op de bios zodat je niets kan wijzigen? En anders mischien even proberen om de nieuwste bios te downloade van de intel site.

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
zeker geen paswoord, ik zie gewoon het bios venster, ik zie de klok lopen, maar ik kan gewoon niets doen daar, het toetsenbord reageert niet, zelfs de lock indicaties op het toetsenbord kan ik niet veranderen.

Verwijderd

probeer eens een ander toetsenbord

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 11:26
Probeer eens om de bios te resetten. Stroom van de pc en de batterij van het moederbord.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

USB toetsenbord? Als je de mogelijkheid hebt, probeer eens een PS2 aansluiting :)

[ Voor 68% gewijzigd door roelio op 04-12-2005 15:07 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Een BIOS update zal hier z'n werk waarschijnlijk goed doen.
Intel Desktop Board D915GAGL met oudere BIOS'sen werkten ook niet lekker met bepaalde Cherry toetsenborden.

Plug dus een ander toetsenbord in en update het BIOS :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ik zei dus al dat het toetsenbord werkt, het was niet mogelijk iets te doen in de bios.
heb een bios update gedaan is weer ok nu, raar dat het op het andere identieke systeem wel werkt, zelfs met hetzelfde toetsenbord.
nu, bios is weer ok na de update, hopelijk zijn de andere problemen er nu ook uit (pc valt schakelt uit...)
Pagina: 1