Toon posts:

[ADSL] POTS, 1A 1B 2A 2B en massa?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ben weer eens verhuisd en heb maar gelijk weer een ADSL verbinding aangevraagd. Nu heb ik alvast even in de meterkast gekeken (de telefoonlijn in dit huis wordt niet gebruikt) en zag ik dat op de POTS een kastje zat met 1A 1B ground 2A 2B, zijn dit 2 telefoonlijnen? Kheb normaal toch maar 2 adertjes nodig, die rooie en die witte alsk me niet vergis.

Ben even vergeten hoe k ze zowiezo in mn RJ11 stekker moet vastknijpen, kan iemand mijn geheugen even opfrissen, wat zat ook alweer aan de binnenkant?

• ChkDsk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-12-2025

ChkDsk

Beter laat dan morgen

Google doet wonderen hoor...
Maar anyway, rood en blauw in het midden (maakt niet uit hoe in princiepe)
Oranje en wit aan de buitenkant, maar die heb je inderdaad niet nodig.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
1A en 1B zijn rood en blauw, die gaan dus inderdaad in het midden van je RJ11.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die blauwe en rooie idd wou eigelijk weten hoe om ze moesten, maarja dat maakt niet veel uit als het wisselstroom is :P :D
ChkDsk schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:05:
Google doet wonderen hoor...
Maar anyway, rood en blauw in het midden (maakt niet uit hoe in princiepe)
Oranje en wit aan de buitenkant, maar die heb je inderdaad niet nodig.
Heb gegoogled, wat zijn dan de keywords om een RJ-11 POTS schema voor mn neus te krijgen? :P

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 09:44 ]

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dit is een ISRA punt met een kapje aan de bovenkant inderdaad. 1A & 1B = aderpaar/lijn 1 (rood & blauw meestal, maar zie je niet want kastje is dicht en moet dicht blijven!). 2A & 2B = aderpaar/lijn 2 gewoon voor als je twee telefoonlijnen of twee DSL verbindingen wilt hebben.

De meest linkse is het, met de kabel aan de bovenkant is richting je splitter zegmaar. (onderaan komt KPN binnen en zit hier niet in).

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/koffiemok/GoT/stekkerdoos.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 05-12-2005 16:55 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:54:
Dit is een ISRA punt met een kapje aan de bovenkant inderdaad. 1A & 1B = aderpaar/lijn 1 (rood & blauw meestal, maar zie je niet want kastje is dicht en moet dicht blijven!). 2A & 2B = aderpaar/lijn 2 gewoon voor als je twee telefoonlijnen of twee DSL verbindingen wilt hebben.

De meest linkse is het, met de kabel aan de bovenkant is richting je splitter zegmaar. (onderaan komt KPN binnen en zit hier niet in).

[afbeelding]
Klopt, werk je bij KPN? Ik vraag me eigenlijk af waarom ik niet aan het ISRA punt mag zitten, ik vraag KPN toch ook geen huur om hun spullen in mijn huis te leggen :P. En trouwens, dat bovenste kapje moet ik er zowiezo vanaf halen om de adertjes in vast te schroeven geloof ik?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:33:
[...]

Klopt, werk je bij KPN? Ik vraag me eigenlijk af waarom ik niet aan het ISRA punt mag zitten, ik vraag KPN toch ook geen huur om hun spullen in mijn huis te leggen :P. En trouwens, dat bovenste kapje moet ik er zowiezo vanaf halen om de adertjes in vast te schroeven geloof ik?
Omdat kpn via de wet verantwoordelijk is voor het gedeelte tot en met het isra punt ( Volgens mij ). Als je er zelf aan gaat zitten en ze moeten het komen repareren krijg je natuurlijk wel fijn de rekening thuis gestuurd.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Bovenste kapje mag open, dat is het 'klant deel'. De onderste kan niet openen zonder dat je hem moet verbreken en krijg je hem niet meer dicht. Dat is KPN verandwoordelijkheid en als je dat opent zien ze het bij storing en kunnen ze ook voor factureren.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1