Toon posts:

3d Design beginners vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Nouw dit is dan me alleereerste post op tweakers. Willen het even melden als ik het niet goed doe?

Nu dan, mijn vraag:
Ik zat net 'post je 3d stuff maar weer' te bekijken en dat leek me wel wat.
Wat is nouw het beste programma om mee te beginnen?
Is er een bepaalde voorkennis nodig?
Hebben jullie een paar tips voor beginners?
Met photoshop kan ik vrij goed overweg, ik weet niet of dat relevant is. Kan iemand mij op deze vragen antwoord geven?

Lector

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Begin met 3ds max en een paar tutorials van max zelf of die in de startpost staan van "Post je 3d stuff". Als je daar een paar weken mee bezig bent, heb je een leuke basis om zelf verder te gaan, en om gevorderde tutorials te pakken :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Photoshop is handig bij het skinnen van je modellen. Dat betekent eigenlijk dat je een plaatje op je 3d object plakt. Een roze huid op een mens bijvoorbeeld.

Er is niet echt een 'beste' programma om mee te beginnen. 3D heeft gewoon een hoge leercurve, dus je zal je moeten gaan inlezen. Je zou eens kunnen kijken bij de video-tutorials over Maya en Max op www.3dbuzz.com

3D pakketten zijn overigens niet goedkoop. Max en Maya kosten enkele duizenden euro's. Gelukkig heeft Maya een personal learning edition, die gratis is. Je kan er alles mee wat Maya zelf ook kan. Je mag het alleen niet voor commerciele doeleinden gebruiken. Max heeft een demo-versie. Deze mag je 30 dagen gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 12:58 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:52:
3D pakketten zijn overigens niet goedkoop. Max en Maya kosten enkele duizenden euro's. Gelukkig heeft Maya een personal learning edition, die gratis is. Je kan er alles mee wat Maya zelf ook kan. Je mag het alleen niet voor commerciele doeleinden gebruiken. Max heeft een demo-versie. Deze mag je 30 dagen gebruiken.
Voor beginners zijn pakketten als Milkshape 3D misschien wat geschikter. Omdat die wat minder uitgebreid zijn, krijg je eerder de basis onder de knie en heb je eerder het gevoel dat je wat klaar krijgt. Na een tijdje kun je vanzelf overstappen op een wat beter programma als Maya of Max, maar voor die tijd weet je wel of modeling echt wat voor jou is. Bijkomend voordeel is dat Milkshape maar $25 kost. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-04 00:15

Cablekevin

CCCP Baby!

www.3d-palace.com zijn ook heel erg goed!
Allemaal video tutorials.

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie alle, maar wie gaat er nou enkele duizende euro's neerleggen voor een programma.. :?

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

- Filmindustrie
- Game developers
..

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Alleen bedrijven en boys met een rijke te-principevolle pappa

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Filmmakers, gamemakers, rijke hobbyisten... die willen dat geld er wel voor neerleggen. Je kan echt ontzettend veel met deze dure pakketten. Een voorbeeld van het maximum wat uit (een enigzins aangepaste) Maya is geperst: Gollem uit Lord of the Rings.

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat Anim8or (http://www.anim8or.com/) het ultime beginners pakket is. Simpel krachtig en gratis! Er staan goede tutorials op de site van anim8or waardoor iedere n00b direct kan 3D modelleren. Als je dit pakket een beetje onder de knie hebt kan je altijd kijken naar de echte pakketen als maya en 3d max etc..

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Verwijderd

Topicstarter
De pa van een maat van me is dus 'een rijke hobbyist' maar hij heeft het druk. Dus ik mag ff een maxen.
Wat is een goede plek om tutorials te vinden? Bij post je 3d stuff, raak ik het kwijt na de 2e stap.
Voor photoshop was er altijd goodtutorials.com, waarop 3000 tuts staan. Is er voor 3ds max ook zo iets?

Lector

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

quote: "en een paar tutorials van max zelf of die in de startpost staan van "Post je 3d stuff""

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Verwijderd

Tutorials voor 3d s max zijn overal te vinden in tegenstelling tot blender
*oeps*

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 16:23 ]

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:44:
*oeps*
sssssssssssssssstttttttttt mag je hier niet over hebben, k zal als k jouw was ff je post aanpassen anders krijg je strax een mot met een modje >:)

[ Voor 28% gewijzigd door FreezingPixels op 04-12-2005 16:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:44:
hoe komt iedereen hier trouwens aan 3d s max
als ik een crack probeer te gebruiken zegt ie: illegal request code en wil hij dus geen zo'n andere code geven
Ik kan me niet inbeelden dat iedereen hier er een paar duizenden euro's voor over heeft
Ik gebruik geen (nou, ok, weinig) illegale software, en ik heb als hobbyist geen 3000 euro over. Dus ik gebruik gewoon de PLE van Maya. Daar is goed mee te werken hoor. :)
http://www.alias.com/glb/...maya_ple/get_maya_ple.jsp

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 15:05 ]

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-04 00:15

Cablekevin

CCCP Baby!

"kraak" :P

Verwijderd

ja ik gebruik blender omdat ie gratis is
maar ik had toch liever 3d studie max gehad

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit gaat nergens over :/

Topicstarter, lees de startpost van het 3d topic eens goed door. Wil je een programma gebruiken, dan moet je er nou eenmaal voor betalen. Time-limit shareware programma's zijn er ook om een impressie te krijgen van het pakket.

Ik zie nu cracks, weinig zoektochten en domweg geblaat van meerdere personen...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.