Toon posts:

Is dit normal voor en Radeon X800 XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mense,

ik heb een week geleden een radeon x800 xt gekocht bij alternate.nl maar nu heb ik een probleem en ik weet niet echt of het normal is (errrrrrg weinig verstand van hardware stuff)

de problemen zijn.....

- de kart draait op 60/70 als die idle is.......is dit niet en beetje te heet? @_@

- de koeler draait soms wel en soms niet.....bv ik zet de computer aan en na 30/45 min gaat die koeler ff aan en dan weer uit....dit herhaald zich de hele tijd (heeft dit ding en thermometer in ofzo? ;x)

thats it.....alvast bedankt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:46:
hallo mense,

ik heb een week geleden een radeon x800 xt gekocht bij alternate.nl maar nu heb ik een probleem en ik weet niet echt of het normal is (errrrrrg weinig verstand van hardware stuff)

de problemen zijn.....

- de kart draait op 60/70 als die idle is.......is dit niet en beetje te heet? @_@

- de koeler draait soms wel en soms niet.....bv ik zet de computer aan en na 30/45 min gaat die koeler ff aan en dan weer uit....dit herhaald zich de hele tijd (heeft dit ding en thermometer in ofzo? ;x)

thats it.....alvast bedankt :)
Heb je toevallig ATi Tool op je pc staan , Zoja kijk eens of je fan speed niet op 0% hebt staat .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 12:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:48:
[...]

Heb je toevallig ATi Tool op je pc staan , Zoja kijk eens of je fan speed niet op 0% hebt staat .
dit heb ik bij fan speed

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/6489/atitrytool6wh.jpg

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Tja als hij niet teveel lawaai maakt, kun je natuurlijk aangeven altijd 100%. Het kan zo zijn dat die 67% net te laag is, zodat het voltage onder het opspinvoltage komt van de fan (kan het me niet voorstellen bij 67%, maar het zou kunnen). Zit er verder ook niet zo'n functie op de kaart zelf? Mijn Nvidia 6600GT heeft met Coolbits de optie om de fan 'Always On' te laten zijn. Weet niet hoe dat bij Ati zit...

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Ik heb op dit moment hetzelfde probleem als de topic starter.

Het is niet door ATI tools of zoiets. Het probleem is namelijk dat de ventilator niet goed meer werkt ineens. Wanneer ik de pc aanzet begint de ventilator helemaal niet meer hard te draaien zoals hij het de maand hiervoor wel deed. De fan gaat soms aan en soms uit.

Normaal was mijn kaart 35-40 graden. Nu loopt de temperatuur in windows gewoon langzaam op.

Ook mijn kaart komt van alternate af en is ook een X800 XT.

Heeft iemand ervaring met falende ventilatoren en X800's?

Verwijderd

die temperatuur ligt naar mijn gedacht veel te hoog. Mijn x800GT draait met fanspeed op 20% nog maar op 35 graden. Als je er 60 haalt op 67% speed, zou ik die kaart terugbrengen als zijnde defect. Een winkel met ietwat service zal dit zo accepteren

• hiostu
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:10:
die temperatuur ligt naar mijn gedacht veel te hoog. Mijn x800GT draait met fanspeed op 20% nog maar op 35 graden. Als je er 60 haalt op 67% speed, zou ik die kaart terugbrengen als zijnde defect. Een winkel met ietwat service zal dit zo accepteren
Ik ben idd bang dat hij kapot, maar ik hoopte eigenlijk dat ik het eventueel zelf nog op kon lossen. Anders ben ik de kaart misschien weer voor een paar weken kwijt. En net nu ik eindelijk weer een paar dagen vrij zou hebben tussen kerst en nieuwjaar. Ik heb ook al gekeken of het eventueel aan het kabeltje van de kaart naar de koeling zou liggen, maar daar kom ik nog niet echt uit.

Iemand ervaring met garantie/reparatie bij alternate?

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Prima ervaring met Alternate hier, ook met RMA/reparatie. Als je duidelijk en vriendelijk bent tegen de medewerkers, zijn ze dat ook tegen jou. Of je krijgt je geld terug of ze zorgen voor een vervangende vergelijkbare videokaart. Kijk daarom van tevoren even of ze nog X800XT's voor PCI-e of AGP verkopen en op voorraad hebben. Bij mij was het met m'n 9600PRO binnen een week opgelost (het hele verhaal staat nog wel ergens in hun shopsurvey op tweakers).

Ow ja, mijn X800PRO (ook bij Alternate weg :P) is idle ongeveer 39 graden en stressed zo'n 65 met dezelfde fanspeeds als in jouw screenshot van ATi-tool. Een X800XT mag natuurlijk best wel wat warmen worden (16 pipelines tov 12 en bovendien hogere kloksnelheden) dan een X800PRO, maar 60 graden idle is wel een beetje veel van het goede. Je zou natuurlijk ook kunnen overwegen om zelf een nieuwe op je kaart te zetten, zoals een Zalman VF700Cu.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

FlyEragon

Alien Monkeys

Zet hem dan op manual mode en dan 100% aan

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 21:37
Ik heb de ati x800 xt van Alternate. Die fan van jullie draait te snel. Bij mij draait hij idle op 44%, dit houdt hem op 40 graden constant. Als hij stressed is dan wordt de kaart +/- 45 graden (stock speeds). De fan heeft bij mij nooit van zichzelf sneller gedraaid dan 44%. Pas bij 70 graden en boven gaat de fan sneller draaien, en wel op 53%. Op 100% is de fan erg luid. Op 44% gewoon stil.

• hiostu
Erkandude schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:12:
Zet hem dan op manual mode en dan 100% aan
Daar reageert hij niet op, want de fan draait helemaal niet.
Pagina: 1