Toon posts:

[XP] Problemen na update Microsoft antispyware

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Zoals als de titel al zegt heb ik problemen na de update van Microsoft Anti Spyware van gisteren,

Ik zal uitleggen wat de probleem is:

Ik was bezig met windows, en ik dacht laat ik ff spyware check doen, dus ik update de spyware programma en de CPU slaat 100% ook nadat de update is afgerond.

Dus ik schakel de tray icon van spyware uit rusultaat ----> reboot

Het laden van windows duurt 10x zo langer en als ie in de ''Welkom'' schermpje moet komen gaat de monitor op standby, na een minuut gaat de beeldscherm weer aan.

Maar in windows zelf gaat de CPU-load 0 shiet ie ineens naar de 100% uit het niets.

Wat heb ik zelf gedaan?:

-Alle achtergrond programmas uitgezet --> geen resultaat
-Spyware erafgegooid --> geen resultaat
-Pc op standaard instellingen gezet via bios--> geen resultaat.
-Ati drivers erafgegooid+Met driver cleaner+Nieuwe install van drivers--> geen resultaat
-Lavasoft Ad-Ware run--> 8 spyware --> reboot--> geen resultaat
-Memtest --> 0 errors

Het laden gaat nog steeds super traag en en uitschieters naar 100% cpu load gaat gewoon door.
Ik weet zeker dat het door die Microsft Antispyware komt,

Hoe kan dit?

Ow jah: Windows Xp Home Edition SP2+Alle updates

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 13:14 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je het programma anders misschien eens verwijderen, en de allernieuwste versie van de website downloaden? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het veel gaat uitmaken maar zal het toch ff doen, alles in windows gaat ongelofelijk traag echt niet normaal.

Zelfs als ik de muis beweeg is de Cpu load al 50% ofzo.

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om een restore point terug te zetten?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
@sanfranjake
Heb de nieuwe versie gedownload en geinstaleerd maar geen verschil :) .

@wilhelmstroker
Vanochtend heb ik de systeem herstel toegepast, maar die dateerde van gisteren nadat ik de Update had geinstaleerd, dus dat maakte niet echt verschil :> .

@tomleeuw
Idd, ik heb die topic ook doorgenomen, maar staat niet echt belangrijks in wat het probleem kan oplossen.

Ik denk dat het een fout van Microsoft is,

Dan maar alles backuppen en Windows opnieuw installeren, kan niet anders denk ik zo.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 15:55 ]

Verwijderd

Ik heb ook een paar dagen geleden MS antispyware geupdate en nergens last van. Zie je die cpu spikes ook in safe mode?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alleen als ie normaal opstart.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:37:
Het laden gaat nog steeds super traag en en uitschieters naar 100% cpu load gaat gewoon door.
Ik weet zeker dat het door die Microsft Antispyware komt,
Kun je booten in Veilige Modus en dan de software verwijderen??

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zegt dat de CPU load naar 100% gaat, maar is dit de load die MS AntiSpyware genereert of de load van een ander proces? Dit geef je niet helemaal duidelijk aan :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

the_shadow schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:55:
Je zegt dat de CPU load naar 100% gaat, maar is dit de load die MS AntiSpyware genereert of de load van een ander proces? Dit geef je niet helemaal duidelijk aan :)
Juist, welk proces genereert die load? Kijk eens in taskmananager...

Verwijderd

staat je systeem toevallig niet in pio-mode te draaien?
heb hier ook een tijdje last van gehad schijnt ook met sp2 van doen te hebben
draai nu een andere windows versie (en compleet andere hardware) en het probleem is weg

Verwijderd

Topicstarter
@the_shadow
@wilhelmstroker

Met welke proces de cpu naar 100% schiet is totaal niet duidelijk wel direct na de installatie van de update.

Het is totaal verschillend de ene keer is het de ene en de andere keer de ander, lijkt net of ze afwisselen, en ja ik draai in pio-mode, maar nadat ik windows er opnieuw heb geinstaleerd heb ik nergens last van.

De pc werd dagelijks gescand met Ad-aware en ook nog eens Antispyware, maar de laatste vond NOOIT iets.
Pagina: 1