Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke bescherming voor PC's ouders

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:00
Mijn ouders hebben binnenkort ADSL en nieuwe PC's dus mag ik de zaak komen installeren ;)
Normaal installeer ik in zo'n geval ZoneAlarm en NAV als bescherming, maar die zijn (bij mijn weten) niet Nederlandstalig. Welke Nederlandstalige software kan ik het beste gebruiken?
Niet ingewikkeld en toch goed beschermd, daar gaar het om.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 21:20

flexje

got-father

Wat hebben zij met de firewall / virusscanner te maken??

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:02

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Hoezo NL, zo te begrijpen uit je verhaal, omdat anders je ouders er iks van snappen, maar m.i. moeten ze er dan gewoon vanaf blijven, anders zit je 1x per maand te installeren.

Waarom? Omdat het kan!!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:09

Arno

PF5A

Geen admin rechten scheelt al een boel :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Met adsl zit je sowieso achter een router (in geval van een Speedtouch, tenzij je die zelf brigded configt), dus door NAT ben je al een stuk minder kwetsbaar. Verder je ouders een account met beperkte rechten geven (non-admin dus). Hoewel een volledige gepatchte IE tegenwoordig redelijk safe is, neig ik er toch naar om Opera of Firefox als browser te adviseren.
Over virusscanners zijn hier al een hoop topics volgeschreven, NAV komt daar niet als beste uit (eufemisme) in ieder geval.

[ Voor 30% gewijzigd door Henk007 op 04-12-2005 11:48 ]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
Ik heb zelf geen firewall op mijn pc's (en die van mijn ouders) omdat de router vrijwel alles al tegen houd. Wel een virusscanner trouwens. En mijn ouders zijn geen administrators (zodat ze niks kunnen slopen).

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 14:09

hbsJR

All rounder

Avast virusscanner is gratis en ook zeer goed *daarnaast nederlands*
probeer dat eens http://www.avast.com/

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
kaspersky NL, zoals hierboven een NAT router, een up2date windows xp en dan zitten zij wel safe hoor

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Vrijwel iedere virusscanner zal wel een Nederlandse vertaling hebben. In ieder geval NAV sowieso zeker. Zone Alarm heeft ook vrijwel zeker een Nederlandse vertaling, maar dat kun je net zo goed even zelf uitproberen. Waar had je dan zelf al naar gezocht? Wat had je dan al uitgeprobeerd? Sowieso valt er vrij veel over dit onderwerp te vinden, als je gewoon een blik in de search werpt. ;)

Ik maak uit je TS niet echt op dat je zelf al wat geprobeerd hebt. Zo had je al heel snel kunnen vinden dat NAV ook in het Nederlands beschikbaar was door simpelweg even te Googlen. Ook kan je zelf de programma's uittesten, of in [rml][ Virusscanners] Discussietopic deel 3[/rml] en voorgangers kunnen kijken naar ervaringen met die virusscanner. ;)

Lees Beveiliging en Virussen - Policy en Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten nog eens goed door, alsmede Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got. Dit topic sluit ik, je mag het best overnieuw gaan proberen, alleen let dan wel even op die punten en geef dan ook duidelijk aan wat je zelf al gevonden had e.d. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.