Toon posts:

PC loopt vast op BIOS scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 1.039 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een MSI KT3 Ultra met AMI BIOS A6380 VMS V5.4
AMD Athlon XP 1900+
768 MB RAM

Bij opstarten loopt de PC vast op het MSI Logo. "Del" voor BIOS Setup Reageert niet, met TAB ga ik naar POST waar geheugentest goed doorlopen wordt, HDD's en CD-ROM's worden gedetecteerd en dan niets meer. (booten van CD gaat ook niet, zover komt-ie niet)
In POST is er nog de optie F 11, Boot Menu, dit verandert bij indrukken F11 in Go-> :? Boot Menu, maar ook dan niets meer. Scherm blijft dus hangen met hardware info.

Note.

De laatste dagen kreeg ik wel eens een Keyboard Error, stekkertje aangedrukt (zat volgens mij goed) en met F1 startte hij vrolijk door.

DIverse malen volledig spanningsloos gemaakt, fout herhaalt zich "Zonder variaties"
Iemand nog een tip?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Mhh, ouder type MSI bord voor AMD...
Check de condensatoren eens, klinkt als een bordje met geplofte condensatoren.
MSI heeft helaas veel problemen met inferieure condensatoren gehad op hun AMD borden.

Verwijderd

Topicstarter
Op het eerste gezicht zien alle Elco's er gezond uit. Geen bolle kopjes, laat staan geploft.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al een keertje een BIOS reset uitgevoerd (of bedoelde je dat met volledig spanningsloos gemaakt?)
Natuurlijk niet vergeten de batterij uit je mainboard je halen als je de PC volledig spanningsloos wil maken.

Verwijderd

Ik had ook een keer dat me scherm in bios en boot bleef hangen. Oorzaak was toen een kapotte HD die ik overegens compleet nieuw binne had :/ Hij werd wel netjes detect enz.
Misschien proberen HD ontkoppelen en een linux live cd erin gooien ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
CMOS gereser met jumper volgens maual, start nu automatisch op met POST scherm. Geeft nu aan 1200 Mhz, dat klopt want de FSB is nu niet meer goed ingesteld. Verder geen vorderingen, behalve dat er nu geen Beep meer is bij opstarten. BIOS niet toegankelijk. :(

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-04 23:37
Altijd de msi scherm uitzetten(nu te laat),want nu kun je niet zien waarom hij stopt.

trek de toetsen bord uit je pc en start op.

anders verwijder zoveel mogelijk hardware en start opnieuw op.
Koppel ook alles wat aan je pc hangt los, printer etc.

Installeer een andere hd, die leeg is, probeer windows opnieuw te installeren.

Kontroleer alles in je pc of er iets niet los zit of verkeerd zit.

Verwijderd

jan99999 schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:25:
Altijd de msi scherm uitzetten(nu te laat),want nu kun je niet zien waarom hij stopt.

Installeer een andere HDD ? :X

Met een toestencombinatie kan je altijd de logo weghalen en in text mode de post laten zien. Bij mijn 875e bord was het toen Shift+ESC.

Wat betreft die keyboard error is gewoon een halt die in de BIOS staat ingestelt. Halt On.

Gooi alle hardware los en druk gelijk op del bij het opstarten. Eenmaal in BIOS zet je de logo uit.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:25:

Bij het MSI Logo stopte hij dus, kon ik ook niet meer met <Tab> naar POST.
Op Dat MSI Scherm was ook geen aanvullende info
Dat POST scherm met <Tab> lukte wel wanneer ik gelijk na de beep op Tab drukte en dan kreeg ik vervolgens te zien dat het geheugen okee was en wat er aan de IDE hing. Verder nakko. Opstarten zonder Keyboard maakte niets uit, dat zag-ie nieteens.

Ik praat in de verleden tijd, want nu werkt het weer. Heb mij suf zitten piekeren of ik gisteren iets hard- of softwarematig had gewijzigd, niet dus, hoewel.... mijn vrouw heeft de MP3 speler uit de USB gehaald (Wist ik niet). Toen ik later weer eens ging kijken, startte hij weer "gewoon" (CMOS gewist naturlijk) op. Of dat echt de oorzaak was moet de toekomst uitwijzen, want hij start nu met MP3 ook gewoon op. Misschien dat er toch een stukje hardware brak is.
Krijg nu trouwens niet meer het MSI Logo, zal wel een BIOS instelling zijn.

Bedankt allemaal.

Verwijderd

Als je plots problemen krijgt zoals jij beschreef dan begin je altijd eerst met alles los te trekken dat net noodzakelijk is om te kunnen starten...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:58:
Als je plots problemen krijgt zoals jij beschreef dan begin je altijd eerst met alles los te trekken dat net noodzakelijk is om te kunnen starten...
Ben het helemaal met je eens en heb me ook suf zitten piekeren wat ik gisteren zou hebben kunnen gewijzigd, maar nooit stil gestaan bij die MP3 (had ik er zelf ook niet aan gehangen. Viel me op bij het proberen te reproduceren van het probleem, dat soms het display van de MP3 (Creative MuVo) het dysplay bij het opstarten oplicht. Misschien dat de BIOS dan probeert te Booten van USB, en vindt daar niets bruikbaars. Waarom HDD eb CD ROM dan niet werkten is me een raadsel aangezien de Boot sequence is: HDD/CDROM/Others.
Was al van plan al mijn niet noodzakelijke PCI kaarten te verwijderen.
Maar goed, het werkt weer.... :)
Pagina: 1