Toon posts:

[Mobo] Gigabyte k8ns-pro ultra 939

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst zal ik jullie mijn specificaties doorgeven: Een AMD Athlon 64 3000+, 2x512mb kingston value DDR400, een gigabyte K8NS-pro ultra-939 moederbord, een 6600gt van Club3d, dit is een AGP kaart.

Nou is mijn probleem het volgende:
Sinds ik dit systeem heb, draait deze probleemloos overclocked, de CPU temp is stressed maar 38 graden. Het geheugen wil maar door tot plus minus 220mhz. Al met al liep mijn systeem op 260x9.0=2350mhz. Met een geheugen divider die ervoor zorgde dat het geheugen 219 liep geloof ik. Nou ben ik de mist in te gaan, door na met clockgen te constateren dat het stressed een uur lang op 267x9.0 unreal tournament 2004 vol hield, het in het bios maar eens hoger te zetten. Toen heb ik mijn memory divider lager gezet, op 133mhz, tenminste, zo heet dat in mijn BIOS, en mijn FSB omhoog gegooit, maar me timings door SPD laten bepalen. Dit ging dus FOUT. Mijn syteem wilde niet verder bootten dan waar het de IDE drives detect. Dus toen heb ik het CMOS gereset, met de jumper op het moederbord. Het enige wat er nu nog gebeurd als ik de computer aan zet is het volgende:

Je ziet eerst linksboven in het scherm de Bios gegevens van mijn GPU. Daarna verandert het scherm naar de logootjes van het bios, samen met daaronder de processor gegevens. Daarna herstart de computer zichzelf en blijft deze hangen in een loop, hij blijft opnieuw bootten en tot de conclusie komen dat hij niet verder komt dan de CPU-INFO.

Ik heb mijn moederbord inmiddels naar de winkel gestuurd, en deze wisten te melden dat het mobo niet defect was. Zullen ze alvorens het mobo waar mijn proccessor en geheugen niet opzaten aan gezet te hebben er een nieuw bios op hebben gezet? Het is onmogelijk dat het mobo het deed toen ik hem opstuurde; anders zou het mobo piepjes moeten geven dat bijvoorbeeld mijn proc of geheugen kapot was, maar dat deed hij niet, maar hij startte ook niet op.

HOE KRIJG IK MIJN PC WEER AAN DE PRAAT?

Alvast heel heel erg bedankt voor iedereen die de moeite neemt om mij hiermee te helpen

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer eens met één reepje op te starten en dat reepje ook nog eens opnieuw erin doen. Start ook tegelijk minimaal op (dus geen HDD's, CD's en andere overbodige apparaten). Voordat je dit doet is het overigens aan te raden je BIOS nogmaals te resetten: haal eerst de stekker eruit, zet de computer aan (dan is ie daarna ontladen), zet de jumper op reset, doe nogmaals de computer aan en zet de jumper weer terug. Dan weet je iig zeker dat je BIOS gereset is. En probeer daarna dus zo kaal mogelijk op te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al opgelost. Mijn bios stond na de reset ingesteld om met een PS/2 toetsenbord en muis op te starten. Ik had echter een USB aangesloten. Bij toeval trok ik m eruit en toen deed ie het. Gek dat hij totaal niks doet met een usb keyboard/mouse.

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 19:07
Dat heb ik dus nog nooit mee gemaakt met mijn k8ns , wel spontane reset van bios (leuk |:( ) maar niet die meuk