Toon posts:

[XP] Lege Folder niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Heb volgend probleem, een 2-tal folders krijg ik niet verwijderd, ik krijg de melding folder is not empty. Echter er staat niets in de folder. via eigenschappen 0 bytes. geen filename te bekenen in de folder.
Het zijn folders overgebleven na deinstalleren van "spyware blaster" en "webroot spyware sweeper".

Heb volgens mij al practisch alles geprobeert:
rebooten, chkdsk /f, via safe mode geprobeert, via safe mode prompt geprobeert (dus DOS) Ook daar komen geen files boven en geeft ie toch bij het cmd RMDIR dat folder niet leeg is. Verder de folders renamen en/of verplaatsen levert niets op, renamen verplaatsen gaat wel, maar deleten niet.. Steevast melding "folder is not empty" Heb zowat alle forums afgezocht maar hiervoor nog geen oplossing gevonden.

Zijn er nog ideeen? Software bijv. die geforceerd delete of zo?

OS= winxp home SP2

Verwijderd

Start op in "Safe mode" en open een command. Type dan in "rmdir <folder> /s"

Edit : Zet hidden files is aan. Denk dat er een hidden file in staat.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 09:50 ]

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 13:29
dit komt wel vaker voor, dat heb ik ook wel vaak wanneer er bijvoorbeeld muziek in die folder heeft gezeten, nadat ik de muziek verplaatst of verwijderd had kon ik de map niet weghalen/hernoemen.
de oplossing bij mij is altijd nog geweest: opnieuw opstarten.

edit: het kan zijn dat een process tijdens het opstarten gebruikt maakt van de map, daarom kun je proberen door in safemode op te starten en dan naar de map gaan om te kijken of die wel verwijdert kan worden
edit: zoals persoon hierboven ook zei

[ Voor 36% gewijzigd door DJrDJ666 op 04-12-2005 09:55 ]

Verwijderd

DJrDJ666 schreef op zondag 04 december 2005 @ 09:52:
dit komt wel vaker voor, dat heb ik ook wel vaak wanneer er bijvoorbeeld muziek in die folder heeft gezeten, nadat ik de muziek verplaatst of verwijderd had kon ik de map niet weghalen/hernoemen.
de oplossing bij mij is altijd nog geweest: opnieuw opstarten
Ik heb het ook wel eens met muziek en/of films. Wat je dan ook kan doen is niet de folder selecteren met de muis, maar door 1 folder te selecteren door te slepen. Dit komt denk ik doordat als je deze selecteerd b.v. media player in de weg zit in het bestand vasthoud, klaar om af te spelen :)

Edit : Er zijn ook unlockers voor te krijgen trouwens. Tooltje gooit de folder los en je kan de folder dan wel deleten. Google even naar goede unlockers.

http://www.softpedia.com/...cellaneous/Unlocker.shtml

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 09:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 09:48:
Start op in "Safe mode" en open een command. Type dan in "rmdir <folder> /s"

Edit : Zet hidden files is aan. Denk dat er een hidden file in staat.
Dit heb ik inderdaad ook al geprobeert, en hidden files weergeven staat aan.
geen resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 09:54:
[...]

Ik heb het ook wel eens met muziek en/of films. Wat je dan ook kan doen is niet de folder selecteren met de muis, maar door 1 folder te selecteren door te slepen. Dit komt denk ik doordat als je deze selecteerd b.v. media player in de weg zit in het bestand vasthoud, klaar om af te spelen :)

Edit : Er zijn ook unlockers voor te krijgen trouwens. Tooltje gooit de folder los en je kan de folder dan wel deleten. Google even naar goede unlockers.

http://www.softpedia.com/...cellaneous/Unlocker.shtml
Unlocker geeft geen resultaat, hij geeft aan dat er geen processen blokkeren, hij geeft daarna aan dat hij map kan verwijderen, als ik dat doe, gebeurt er niets, na reboot ook niet verwijderd.
nog andere opties?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-03 15:41

Onbekend

...

Bij mij is explorer (het bureaublad) gewoon de boosdoener.

Ga naar je TaskManager en sluit hierin explorer.exe af.
Ga nu naar Nieuwe taak(uitvoeren) en start daarin explorer.exe weer op.

Probeer nu nog eens de map te verwijderen....

Speel ook Balls Connect en Repeat

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 20:54

wowi

Probeer killbox eens te gebruiken, daar lukt het meestal wel mee, 8.3 formaat wissen gebruiken. Voor killbox zie google.
http://www.softpedia.com/...ning/Pocket-Killbox.shtml

[ Voor 28% gewijzigd door wowi op 04-12-2005 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook onbekend schreef op zondag 04 december 2005 @ 10:51:
Bij mij is explorer (het bureaublad) gewoon de boosdoener.

Ga naar je TaskManager en sluit hierin explorer.exe af.
Ga nu naar Nieuwe taak(uitvoeren) en start daarin explorer.exe weer op.

Probeer nu nog eens de map te verwijderen....
Arghhh, nope geen resultaat. Kan "map" niet verwijderen de map is niet leeg

Verwijderd

Topicstarter
wowi schreef op zondag 04 december 2005 @ 11:02:
Probeer killbox eens te gebruiken, daar lukt het meestal wel mee, 8.3 formaat wissen gebruiken. Voor killbox zie google.
http://www.softpedia.com/...ning/Pocket-Killbox.shtml
Ook dit werkt niet, ook niet met optie delete on reboot...
blijft toch erg strange,,,,,
kan er niet tegen dat het niet lukt!!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 20:54

wowi

Ik neem aan dat je schijf kontrole met alle opties aangevinkt al wel hebt uitgevoerd?
Volgens je post wel lijkt mij, tja dan zit er niet veel anders op dan een backup te maken en formatteren denk ik.
Dos prompt met short names al geprobeerd?
Anders recovery console installeren en die starten en vandaaruit wissen.
http://support.microsoft.com/?kbid=307654

[ Voor 71% gewijzigd door wowi op 04-12-2005 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
wowi schreef op zondag 04 december 2005 @ 11:43:
Ik neem aan dat je schijf kontrole met alle opties aangevinkt al wel hebt uitgevoerd?
Volgens je post wel lijkt mij, tja dan zit er niet veel anders op dan een backup te maken en formatteren denk ik.
Dos prompt met short names al geprobeerd?
Anders recovery console installeren en die starten en vandaaruit wissen.
http://support.microsoft.com/?kbid=307654
Na wat rotzooien met de recoveryconsole, duurde ff voordat ik hem erop had staan. Eerst mappen verschoven naar c:\windows (alleen daar werken de commands) bleek er inderdaad toch een verscholen bestand en map aanwezig te zijn map \BHO\bhoscanner.dll Uiteindelijk dus de boel kunnen verwijderen... wat een ellendig gedoe. Maar eens even googlen op dit bestand en waarom ik het nergens zichtbaar kon krijgen.
wowi, en anderen bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:09:
[...]

Na wat rotzooien met de recoveryconsole, duurde ff voordat ik hem erop had staan. Eerst mappen verschoven naar c:\windows (alleen daar werken de commands) bleek er inderdaad toch een verscholen bestand en map aanwezig te zijn map \BHO\bhoscanner.dll Uiteindelijk dus de boel kunnen verwijderen... wat een ellendig gedoe. Maar eens even googlen op dit bestand en waarom ik het nergens zichtbaar kon krijgen.
wowi, en anderen bedankt!
Weet je zeker dat hidden files aan stond ? En dan bedoel ik ook de system files !! Weet zeker van niet namelijk.. "Hide Protected Operating System Files"

bhoscanner.dll (ActiveX Scanner) is a component from the software Spyware Doctor version 3.1.39 by PC Tools. bhoscanner.dll version 3.1.39 has a file size of 45,360 bytes, and is most commonly found under the directory "tools" with a creation date of November 2, 2005. This is not a known spyware, adware, or trojan component.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:49:
[...]

Weet je zeker dat hidden files aan stond ? En dan bedoel ik ook de system files !! Weet zeker van niet namelijk.. "Hide Protected Operating System Files"

bhoscanner.dll (ActiveX Scanner) is a component from the software Spyware Doctor version 3.1.39 by PC Tools. bhoscanner.dll version 3.1.39 has a file size of 45,360 bytes, and is most commonly found under the directory "tools" with a creation date of November 2, 2005. This is not a known spyware, adware, or trojan component.
Ja ik weet het heel zeker, heb het nog een aantal malen aan en uit gezet, gereboot etc... ik zweer het, hij stond op weergeven van de files, OOK systems files.
Pagina: 1