verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 09:51
Hallo,

situatie: adsl van xs4all met een alcatel 546 multi pc modem daarop 2 pc`s.
pc1: p4 met 3com geintregreerde ethernetkaart
pc2: x2 3800 met a8n sli mobo met daarop een nforce 4 ethernetkaart en hardwarematige firewall

Ik heb gisteren geprobeerd om azureus op de juiste wijze in te stellen. Dan moet ik poorten openzetten in de router, dat kan dus handmatig en upnp. Ik heb beide manieren geprobeerd, maar de internet verbinding valt om de zoveel seconden (40-50) weg. De snelheden met azureus zijn dan ook niet geweldig.

Ik heb de nvidia firewall nog niet ingesteld( kan hier ook vrij weinig over vinden) hij staat nu op medium.
Moet ik de windows firewall nu aan of uitzetten? Ik heb ook nog kaspersky draaien.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

De verbinding valt ook weg als ik azureus niet heb aan staan, merkte ik net.

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik had ook wegvallende ADSL verbindingen (de interval was wel véél groter) en bij mij lag het aan het feit dat ik het modem niet op het ISRA punt had aangesloten maar op één van de 2 telefooningangen in de woonkamer. Dus er kwamen 2 draadjes uit het ISRA punt in de meterkast. Zodra ik één van de 2 draden had losgekoppeld was het probleem opgelost. Vraag me niet waarom, ik vermoed dat de telefoon op de 2de draad roet in het eten gooide.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Geliee niet in alle fora te crossposten : adsl valt steeds weg na openzetten poorten
Ik stel voor dat we hier verder gaan.

Kijk ook eens naar het aantal maximale connecties wat je aan kan en opzet :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• peppie71
Als je het niet erg vind, wil ik even op dit topic verder gaan. Het rare van het verhaal is, dat het ook gebeurd als azureus niet aanstaat, maar alleen de pc. Dat heeft dan toch niks met het aantal connecties te maken? Ik heb hiervoor al eens eerder xs4all gehad met een speedtouch 510 modem, daar heb ik nooit het aantal connecties omlaag moeten schroeven. Waarom zou dat dan nu wel ineens moeten. Ik heb nu azureus niet aanstaan en de verbinding valt nu ook weg, ik denk dus niet dat het daaraan ligt.

Als mijn pc uitstaat is de verbinding goed en heeft de andere pc nergens last van. Ik heb om en om geprobeerd de firewall van windows en de nforce 4 firewall uit te zetten, maar dat maakt niks uit.
Als ik de nforce firewall uitzet krijg ik via kaspersky steeds de melding dat er een land network attack is van ip 10.0.0.151 naar een bepaald poortnummer (geen azureus poort) Deze melding krijg ik ongeveer elke 5 seconde. . Dit ip nummer heb ik gisteren in de modem ingesteld als het vaste ip nummer van mijn pc (zou dit iets kunnen zijn?)

• peppie71
ik heb de het ip adres van mijn pc in de modem gedeleted en opnieuw de setup cd van kpn gebruikt, mijn ipadres is dus niet statisch meer. Dit heeft ook geen invloed.

Als ik in de system log van mijn modem kijk zie om de paar minuten staan: xDSL linestate down

maar dat doet hij dus alleen als mijn pc aanstaat, met of zonder azureus.

• peppie71
Ik merk nu dat ik helemaal fout zit. Het ligt dus aan de verbinding. Als alleen de 1e pc aanstaat valt de verbinding ook weg. Dan ongeveer elke 5 minuten. Als ik de 2e pc erbij aanzet en azureus start, dan wordt het interval verkort naar ongeveer elke 2 min.

Mijn vrouw liet me net ook een brief zien waarin staat:"de lokatie bevindt zich op een zodanige grote afstand van de centrale dat er een kans bestaat dat er geen stabiel werkende adsl aansluiting tot stond kan komen of dat de afgesproken snelheid niet kan worden bereikt." Deze brief hebben we gekregen voordat de verbinding technisch tot stand is gekomen.

Hiervoor hebben we kabel van chello gehad, maar omdat we vaak problemen hebben gehad met de verbinding zijn we weer overgestapt op adsl. Voor chello hadden we ook xs4all, en daar hebben we nooit problemen mee gehad. Dat hebben we toen wel genomen toen het hier net geintroduceerd werd, dus we waren als een van de eerste in de wijk. Dat zullen er nu wel veel meer zijn, maar dan veranderd de afstand tot de centrale toch niet?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:30
Als dit aan je verbinding ligt, hoort dit dus in het forum Internet & Telefonie. Laten we hier dus verder gaan: ADSL verbinding instabiel wegens grote lijnlengte

Ajb in het vervolg bij 1 topic houden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.