[probleem] ATI HDTV (Yr Br R) out

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Ik heb reeds deze kabel van ATI besteld en ook binnen gekregen:

http://shop.ati.com/product.asp?sku=2550138

Het is een Component HDTV out cable via TV-out (S-video).

Deze zou 720p / 1080i output moeten hebben naar mijn LCD TV.

Ik heb een Laptop met een X700 dedicated videocard, welke 7 pins heeft, (3 daarvan zijn dus component de overige 4 (onderste) zijn s-video.

Mijn TV is een gloednieuwe Sony 'bravia' TV V-series Met HDMI en Component, HD dus duidelijk ondersteund. (natibe 1366x768)

Nu heb ik alle drivers geinstalleerd , laatste 5.11 ATI mobility drivers. Maar de TV wordt herkent als een CRT en het beeld is zwart wit, ook zie ik geen HD resolutie mogenlijkheid waar ik wel over heb gelezen.

Overigens heb ik wel gelezen in de laatste release notes dat de X700 een LCD detecten als een CRT , maybe het probleem.

Dus de vraag is hoe los ik dit op ?

edit:
Oeps! Topic moet natuurlijk Y Pr Br zijn ;)

ps. Misschien had ik dit Topic beter in het 3dkaarten topic kunnen plaatsen, zou een lief modje deze kunnen verplaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door BlowFish op 04-12-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Hmm, had je niet beter hem via HDMI aan kunnen sluiten? Ik meen dat er namelijk gewoon DVI -> HDMI kabels zijn.

Wat betreft jouw kabeltje, ik zelf heb alleen ervaring met de DVI -> Component adapter en deze is heel gemakkelijk te gebruiken. In het configscherm komt er ook echt een component TV te staan in plaats van de lcd of crt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/designpartners/media/images/hdtv-DVI_Dongle.jpg

Als je meer wilt weten over mijn adapter, ik doe de mijne weg omdat ik inmiddels overgestapt ben naar Nvidia.

[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 03-12-2005 23:58 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Djoekie schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:58:
Hmm, had je niet beter hem via HDMI aan kunnen sluiten? Ik meen dat er namelijk gewoon DVI -> HDMI kabels zijn.

Wat betreft jouw kabeltje, ik zelf heb alleen ervaring met de DVI -> Component adapter en deze is heel gemakkelijk te gebruiken. In het configscherm komt er ook echt een component TV te staan in plaats van de lcd of crt.

[afbeelding]

Als je meer wilt weten over mijn adapter, ik doe de mijne weg omdat ik inmiddels overgestapt ben naar Nvidia.
Misschien had ik dat erbij moeten zetten mijn Videocard heeft enkel een VGA output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulcan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 10:45
Djoekie schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:58:
offtopic:
/me geinsteresseerd is

mail is onderweg!

[ Voor 4% gewijzigd door vulcan op 05-12-2005 13:30 ]

Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Nu heb ik alle drivers geinstalleerd , laatste 5.11 ATI mobility drivers. Maar de TV wordt herkent als een CRT en het beeld is zwart wit, ook zie ik geen HD resolutie mogenlijkheid waar ik wel over heb gelezen.

Zou het nut hebben om oudere drivers te installeren ? 4.9 b.v. Of houd ik het probleem dat mijn videocard mijn TV niet herkent als HDTV/LCD ? Iemand wat meer info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28

Jag

BlowFish schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:51:
edit:
Oeps! Topic moet natuurlijk Y Pr Br zijn ;)

ps. Misschien had ik dit Topic beter in het 3dkaarten topic kunnen plaatsen, zou een lief modje deze kunnen verplaatsen.
Topic staat hier goed hoor, meer een AV onderwerp. En de topictitel moet niet Y Pr Br zijn, maar Y Pr Pb, oftewel gewoon component video.

Waarom ie niet je tv goed herkent snap ik niet, maar ik zou ook geen component video hiervoor gebruiken maar VGA. Heb je die poort vrij? Want dan kan je namelijk gewoon een 1366x768 signaal naar die tv sturen, ziet er een heel stuk beter uit dan elke andere reso. Niet elke tv doet er even makkelijk over (sommige tv's accepteren alleen maar 720p en 1080i, omdat officieel het enige is dat ie moet kunnen). Dus dat moet je gewoon even proberen met een kort VGA kabeltje. VGA kabels zijn overigens erg goedkoop, bijvoorbeeld hier (goh, ik mag wel eens royalties krijgen voor al de reclame die ik voor hun maak :P ). Die reso kan je gewoon heel makkelijk met powerstrip aanmaken, als je er niet uitkomt wil ik je er wel doorheen praten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Jag schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:46:
[...]
Topic staat hier goed hoor, meer een AV onderwerp. En de topictitel moet niet Y Pr Br zijn, maar Y Pr Pb, oftewel gewoon component video.

Waarom ie niet je tv goed herkent snap ik niet, maar ik zou ook geen component video hiervoor gebruiken maar VGA. Heb je die poort vrij? Want dan kan je namelijk gewoon een 1366x768 signaal naar die tv sturen, ziet er een heel stuk beter uit dan elke andere reso. Niet elke tv doet er even makkelijk over (sommige tv's accepteren alleen maar 720p en 1080i, omdat officieel het enige is dat ie moet kunnen). Dus dat moet je gewoon even proberen met een kort VGA kabeltje. VGA kabels zijn overigens erg goedkoop, bijvoorbeeld hier (goh, ik mag wel eens royalties krijgen voor al de reclame die ik voor hun maak :P ). Die reso kan je gewoon heel makkelijk met powerstrip aanmaken, als je er niet uitkomt wil ik je er wel doorheen praten :).
In de topic start stata duidelijk dat mijn TV geen VGA accepteerd enkel HDMI maar dat output mijn laptop niet, het gaat hier om een alternatieve oplossing. Ik weet dat het niet de beste is maar het is beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28

Jag

BlowFish schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:57:
[...]

In de topic start stata duidelijk dat mijn TV geen VGA accepteerd enkel HDMI maar dat output mijn laptop niet, het gaat hier om een alternatieve oplossing. Ik weet dat het niet de beste is maar het is beter dan niets.
Nou sorry hoor :P.

Als je gewoon dat officiele verloopje hebt gebruikt en dan verder met component video kabel naar de LCD tv, kan het eigenlijk alleen maar een software probleem zijn.
Je hebt toch wel echt dat verloopje waar je naar linkt, dus met de drie rca pluggen? Je noemt het namelijk s-video, maar dat is het natuurlijk niet. S-video kan waarschijnlijk ook met die output, maar het moet component video zijn. S-video ondersteunt namelijk alleen maar PAL en NTSC, geen high def.

De reden dat je zwart wit hebt, is dat je waarschijnlijk alleen maar een (composite video) signaal op de Y ingang hebt, van de component video ingang op je tv. Het Pr en Pb signaal ontbreekt en die ingangen zijn voor de kleuren van het beeld (Y is het luminance deel). Maar goed, daar hebt je niks aan. Ik zou naar Ati mailen of ff zoeken naar dit prolbeem op het Rage3D board.
Pagina: 1