Toon posts:

Photoshop sneller opstarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.088 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werk je regelmatig met Photoshop en vind je het opstarten en laden van foto's wel erg lang duren? Dan staat in de Support Knowledgebase van Adobe beschreven hoe je dit proces een stuk sneller kunt laten gaan.

De truck zit hem in het uitschakelen van de Digimark plugin, door deze in de plug-in map een andere naam te geven (Adobe adviseerd een ~ teken voor de naam te zetten)

Het is werkelijk wonderbaarlijk hoeveel sneller alles ineens opstart en hoe snel de foto's nu op het scherm komen in photoshop... Heerlijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:00

ThunderNet

Flits!

Wat ook helpt is de scratchdisk op een andere schijf installeren dan photoshop zelf :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stom van me...

Moet er natuurlijk wel even de bron van dit verhaal bij zetten. Deze is hier te vinden in de Adobe Knowledge database.
http://www.adobe.com/support/techdocs/318243.html

Veel succes,
Brian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Nuttig erbij te vermelden dat de plugin zoekt naar een digitaal watermerk. Wanneer deze gevonden wordt, wordt dit kenbaargemaakt door een copyrightteken. Nutteloze functie dus IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Het zal een mij liggen, maar ik merk echt geen enkel verschil, diverse keren met en zonder plugin opgestart :)

-edit-

Met opstarten dus

[ Voor 13% gewijzigd door WhizzCat op 03-12-2005 23:44 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
WhizzCat schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:43:
Het zal een mij liggen, maar ik merk echt geen enkel verschil, diverse keren met en zonder plugin opgestart :)
Het gaat niet om de opstartsnelheid, het gaat om de snelheid van het laden van foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zal een mij liggen, maar ik merk echt geen enkel verschil, diverse keren met en zonder plugin opgestart
Nou ik merk het wel hoor, en flink ook... Het verschil is bij mij ruim 14 seconden bij het opstarten en 3 seconden per foto (en ik doe veel per batch, dus dan scheelt het echt een hoop)

Brian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:45:
Het zal een mij liggen, maar ik merk echt geen enkel verschil, diverse keren met en zonder plugin opgestart

Nou ik merk het wel hoor, en flink ook... Het verschil is bij mij ruim 14 seconden bij het opstarten en 3 seconden per foto (en ik doe veel per batch, dus dan scheelt het echt een hoop)

Brian.
Het lijkt me erg sterk dat dat lullige kleine pluginnetje in het geheugen laden 14 seconde duurt. Snelheidwinst haal je zoals eerder gezegd wel met het openen van (series) bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-10 14:24
Alle Optimization artikelen van Adobe (dus ook voor andere programma's, platformen en versies) zijn te vinden op http://busca.adobe.com/se...imize+performance&x=0&y=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ook met foto's laden merk ik weinig tot geen verschil, zal nog steeds aan mij liggen denk ik :+

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle Optimization artikelen van Adobe (dus ook voor andere programma's, platformen en versies) zijn te vinden op http://busca.adobe.com/se...rformance&x=0&y=0
Kijk, da's handig... Dank je :) :) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-02 14:08
Dat ze die niet standaard uit hebben dan, wat is het nut van die (trage) plugin dan?

Tha KingH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Kingh schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:12:
Dat ze die niet standaard uit hebben dan, wat is het nut van die (trage) plugin dan?
sdomburg schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:43:
Nuttig erbij te vermelden dat de plugin zoekt naar een digitaal watermerk. Wanneer deze gevonden wordt, wordt dit kenbaargemaakt door een copyrightteken. Nutteloze functie dus IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09
Goeie tip! érg relaxed :)

Met digimark duurt photoshop cs2 opstarten ca 20 seconden.
Zonder digimark is dat ongeveer gehalveerd :D _/-\o_

spex:
xp1800
768mb ddr
winxp sp2

[ Voor 13% gewijzigd door Xtuv op 04-12-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heb het even getest...

Met name bij grote foto's laden merk je het verschil!!! Dus dank voor de tip! _/-\o_

Ik ga die andere pagina ook maar een keer bekijken!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:22
Digimark uitschakelen scheelt bij mij toch echt wel wat in de opstarttijd van het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10 13:28
relonky schreef op zondag 04 december 2005 @ 10:36:
Digimark uitschakelen scheelt bij mij toch echt wel wat in de opstarttijd van het programma.
Bij mij ga ik van 32 naar 12 seconden, en da's veel!!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:59
Wat doet Digimark eigenlijk?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Bij mij zal t opstarten wel van 100 naar 80 seconden gegaan zijn ofzo:P Dus dat merk je niet, maar foto's laden loopt nu idd echt in een keer als een tiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bing69 schreef op zondag 04 december 2005 @ 10:40:
Bij mij ga ik van 32 naar 12 seconden, en da's veel!!!
Heb je tussen deze 2 pogingen ook je computer gereset, of alleen die plugin disabled? Want als je niet reset heeft je comp nog veel DLL's van Photoshop in zijn cache zitten en gaat het opstarten altijd sneller, ook met de plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij gaat de opstarttijd van photoshop van 11 naar 2 seconden :D
openen van bepaald aantaal foto's blijft gelijk

bedankt voor de tip

EDIT: met reboot ertussen start photoshop op in 3 seconden, met hetzelfde aantal programma's open

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Arjen Tempel schreef op zondag 04 december 2005 @ 11:19:
[...]
Heb je tussen deze 2 pogingen ook je computer gereset, of alleen die plugin disabled? Want als je niet reset heeft je comp nog veel DLL's van Photoshop in zijn cache zitten en gaat het opstarten altijd sneller, ook met de plugin.
Inderdaad dat had ik niet gedaan, na opstarten scheelt het dus niets.

Effe een andere vraag, als ik een Nef file of Tiff file geladen heb in CS2 hoe kan ik hem dan als jpg file saven?? Bij Save as is de keuze jpg weg....

[ Voor 17% gewijzigd door bing69 op 04-12-2005 11:58 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer (Pentium4 3.2) starte photoshop na een reboot 8 seconden sneller op, dat is inderdaad minder dan ik gisteren schreef (toen had ik geen reboot gedaan) maar nog altijd een flinke snelheidswinst. Bovendien blijft het openen van foto's (zeker in een batch) echt heel veel sneller gaan (3 seconde sneller per foto) en ook bridge opent sneller (5 seconde winst, na reboot gemeten)

Met andere woorden, ik ben tevreden. :)

Trouwens wel een goeie om te meten NA een reboot, want anders is de meting inderdaad niet eerlijk!

Brian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bing69 schreef op zondag 04 december 2005 @ 11:56:
Effe een andere vraag, als ik een Nef file of Tiff file geladen heb in CS2 hoe kan ik hem dan als jpg file saven?? Bij Save as is de keuze jpg weg....
Waarschijnlijk werk je dan in 16 bits mode:
- eerst omzetten naar 8 bit: Image, Mode, 8 Bits/Channel
- dan opslaan als JPEG
of
- Save for Web gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen Tempel schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:15:
[...]
- dan opslaan als JPEG
of
- Save for Web gebruiken
Save for web is inderdaad ideaal. En bedankt voor de tip, ik ga het zo even proberen. Maar een van de beste tips voor de snelheid van PS is geheugen :) Met minder dan 1GB vind ik CS2 echt ranzig traag :) Op mijn duron 1800 met 1,25GB is het nu enigzins te doen (met 512 was het een ramp), maar als mijn A64 3000+ binnen is zal ik er geen traan om laten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Arjen Tempel schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:15:
[...]
- dan opslaan als JPEG
of
- Save for Web gebruiken
Dit was ie inderdaad, bedankt!!! :)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
De digimark tip werkt overigens ook bij de Mac versie van Photoshop.

Nog een manier om de Mac versie sneller te maken is de andere talen uit te schakelen:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/prototype/photoshop.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door unSOUND op 05-12-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:48:
[...]

Save for web is inderdaad ideaal. En bedankt voor de tip, ik ga het zo even proberen. Maar een van de beste tips voor de snelheid van PS is geheugen :) Met minder dan 1GB vind ik CS2 echt ranzig traag :) Op mijn duron 1800 met 1,25GB is het nu enigzins te doen (met 512 was het een ramp), maar als mijn A64 3000+ binnen is zal ik er geen traan om laten :P
Safe for web sloopt wel de EXIF uit je file, dat wil je in de meeste gevallen niet. Gewoon save as... gebruiken dus.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moah dat vind ik niet zo'n probleem over het algemeen :) Plus dat je er lekker kan resizen, ideaal dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is nog eens een super tip, scheelt enorm, heb niet echt exact gemeten maar op mij centrino is het toch aardig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Echt grootte foto's om mee te testen heb ik op dit moment niet.
Ik heb echter wel even de opstart tijd gemeten, en daar zit aanmerkelijk verschil in.

Met plugin ongeveer 15 seconden, en zonder maar 6 seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Met plugin 12, zonder plugin 5 seconden. Bedankt voor deze goede tip! Scheelt een hoop van mijn kostbare tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10 14:47
Ga 't vanavond zeker zelf eens proberen, ben erg benieuwd. Bij voorbaat dan de voor de tip.

[ Voor 6% gewijzigd door wizzzzzz op 07-12-2005 09:24 ]

Pagina: 1