Toon posts:

Bios Update?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem heb ik met een computer.

Als je de computer opstart komt hij niet verder dan het opstartscherm. (waar de harware gegevens en dergelijke staan afgebeeld). Hij blijft daar op de één of andere manier hangen, als ik een diskette erin stop, start hij daar ook niet vanop. (zover komt hij niet eens).

Nu weet ik niet wat dit probleem is, heb geheugen al vervangen, alle overbodige kaarten eruit gehaald, maar blijf het probleem houden.

Als ik een paar keer op reset knop druk, start hij ineens wel op.????????

Ik hoop dat iemand van jullie een idee heeft.

Verwijderd

Zou ut bios eens proberen te vervangen en als je erin kan alles op default zetten. Misschien een sterkere voeding proberen. Als je nu eens je specs geeft, dan kan ik misschien verder helpen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bios vervangen????? Kan dat zomaar of Upgraden.

Het is trouwens een Pentium 400 met Asus moederbord.

Award Modular Bios v.4.51.P
Asus P2B ACPI Bios revison 1008.A
Ati videokaart

Deze specs. heb ik vanuit het opstartscherm, hoop dat je hier wat aan hebt?

Alvast bedankt voor je snelle reactie

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:08
idd bios updaten.

het zou ook aan de voeding kunnen liggen, maar dan is het waarschijnlijk niet dat hij niet sterk genoeg is, maar gewoon kapot.

ik heb ooit gehad dat ik alleen mn puter aankreeg door de powerstekker van het mobo te halen, de aanknop ingedrukt te houden, en dan de powerstekker erin duwen, met de onderste kant eerst (jawel)

en ik ben er achter gekomen door trial and error, kostte wel even..

Verwijderd

Topicstarter
Ok. als ik de bios moet update, hoe doe ik dat dan. Heb al bij award gekeken enzo en heb daar een "Bxnh1012.zip" gedownload, (stond P2B bij, dus dit leek mij een goede)
maar dat is alleen een *.bin bestand, hoe kan ik hiermee het bios updaten dan?

Verwijderd

Een diskette formatteren met format A: /s en daar het bestand op zetten (eventueel nog uitpakken) en in de computer douwen. Als het goed is pikt ie alles vanzelf.

Maar als hij het niet red tot het diskettestation hebbie een probleem. Dan maar voeding veranderen.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:34

Canis Lupus

Vosbot

Het kan ook aan de instellingen van je geheugen liggen.
Ik heb zelf 128MB PC133 SDRAM.
In mijn BIOS kan je de snelheid instellen op: SDRAM 8ns, SDRAM 10ns, Normal, Medium, Fast, Turbo.

Als ik hem op iets anders Dan SDRAM 8/10ns zet, komt de boel niet eens voorbij het BIOS scherm. Misschien is dit een oplossing?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Verwijderd

Kan misschien ook aan je cmos battery liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties, zal alles wel eens ff proberen, indien iemand nog ander ideen heeft..........dan hoor ik het graag

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:08
Op vrijdag 19 januari 2001 12:18 schreef Peter1978 het volgende:
Ok. als ik de bios moet update, hoe doe ik dat dan. Heb al bij award gekeken enzo en heb daar een "Bxnh1012.zip" gedownload, (stond P2B bij, dus dit leek mij een goede)
maar dat is alleen een *.bin bestand, hoe kan ik hiermee het bios updaten dan?
je hebt ook nog een bios flasher nodig. voor award is dat awdflash.exe

je kan het met een diskette doen, ik heb het gewoon gedaan vanuit dos mode. makkelijker, hoef je geen diskettes te gaan maken.

in ieder geval, zorg dat je awdflash.exe en het bin bestand hebt, draai dan in dos mode awdflash.exe, er komt dan een uitleg van wat je moet doen. dit zal er zo uitzien:
"awdflash.exe nieuwebios.bin backupbestand /extra parameters"

succes!
Pagina: 1