Linksys WRT54G en Wanadoo Broadband Basic, geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:45

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Goedenavond medetweakers,

Wat is er gebeurd
Een tweetal weken geleden hadden we last van kortsluiting, en na 7 keer stroomuitval daardoor hadden we de oorzaak ontdekt, een lekkende buitenlamp (in de regen). De router heeft dus 7 keer een klap gehad, waarna hij het niet meer deed. Dit was een oudere versie van de WRT54G, een versie 2-3 denk ik. Het internet werkte hiervoor zonder problemen.

Wat hebben we toen gedaan?
PC-mannetje van de winkel is langsgeweest om het een en andere te kijken. Niets opgelost, router meegenomen en opgestuurd naar Linksys. Het ding was overleden en we kregen een nieuwe (Linksys WRT54G versie 5).

En nu?
Router bekabeld, install cd gedraaid. Kon niet verbinden. Install via 2 pc's gedaan, maar geen werkte. Dus dan maar de kabel direct in de PC, en de verbinding werkte wel (zo zit ik nu ook op internet). De Wanadoo helpdesk gebeld, wisten niet waar het aan lag. Op het linksys forum gegeken, ook geen oplossing gevonden, GoT doorzocht, ook niets. Zelfs nog een casema proggie gedownload, maar dat werkte ook niet. Ik ben dus nu via kabel verbonden aan de modem. Ik krijg dus geen draadloze of bedrade verbinding via de router.

Ik heb in de router exact dezelfde instellingen gedaan als in mijn eigen verbinding, te weten:

Username: c7060745@wanadoo
Password: ***** (;))
Verbindingstype: PPPoE

heb al een firmware upgrade gedaan bij de router, werkte ook niet. We hebben nu de Com21 modem.

Ik krijg wel:

- verbinding met de router (draadloos of met kabel, allebei werkt)
- verbinding met het internet zonder de router er tussen, dus direct de kabel in de PC

Ik krijg niet:

- verbinding met het internet via de router

Ik weet het echt niet meer en kom er niet meer uit, ik ga nog steeds naar een oplossing zoeken, maar iedere hulp die ik kan krijgen is welkom!

[ Voor 16% gewijzigd door Angeloonie op 04-12-2005 12:23 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Is Wanadoo kabel niet LT2P?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

Al tijden niet meer toch? Of Com21 klanten nog wel?

Desalniettemin, je zegt dat je geen wireless verbinding krijgt?
Dus tussen de router en werkstation niet? Of dat wel?
Krijgt je router wel een IP? Of niet?
En welke fouten staan er in je logfile (wel enablen)?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
r0b schreef op zondag 04 december 2005 @ 01:01:
[...]

Al tijden niet meer toch? Of Com21 klanten nog wel?

Desalniettemin, je zegt dat je geen wireless verbinding krijgt?
Dus tussen de router en werkstation niet? Of dat wel?
Krijgt je router wel een IP? Of niet?
En welke fouten staan er in je logfile (wel enablen)?
Wanadoo is sinds het begin al PPPoE ;) Ik log met de kabel direct in de PC ook gewoon in met het PPPoE protocol, dus dat klopt in ieder geval.

Ik krijg wel:

- verbinding met de router (draadloos of met kabel, allebei werkt)
- verbinding met het internet zonder de router er tussen, dus direct de kabel in de PC

Ik krijg niet:

- verbinding met het internet via de router

Hij zegt dan ook "cannot obtain IP address from ISP" (iets in die geest in ieder geval)

log file ga ik ook proberen, kan nu helaas niet (visite enzo, pc in huiskamer), maar dat ga ik morgen zeker proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 04-12-2005 12:25 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:42
casema is iig helemaal overgestapt op DHCP. volgens mij moet jij ook overgestapt zijn op DHCP hoor... Ik heb thuis casema cable en op me krot in delft wanadoo cable en beiden zijn ze DHCP.

bel wanadoo/casema op en zeg dat je een eurodocsis modem wilt.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
jozy schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:37:
casema is iig helemaal overgestapt op DHCP. volgens mij moet jij ook overgestapt zijn op DHCP hoor... Ik heb thuis casema cable en op me krot in delft wanadoo cable en beiden zijn ze DHCP.

bel wanadoo/casema op en zeg dat je een eurodocsis modem wilt.
We krijgen binnenkort de nieuwe modem, maar we hebben nu nog een gewone Com21 modem, en het mannetje aan de telefoon bij wanadoo zei ook dat PPPoE nog klopte. Ik kon zoals al een paar keer gezegd gewoon inloggen via PPPoE met een directe verbinding met de modem..

Net even geprobeerd een logje te draaien, maar dat doet hij niet, er is gewoon geen verkeer om te loggen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 04-12-2005 12:41 ]

Verwijderd

ik gebruik altijd een pptp verbindig in plaats van pppoe
omdat pppoe ook niet aan praat krijg, moet je wel je modem
goed instellen

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:47:
ik gebruik altijd een pptp verbindig in plaats van pppoe
omdat pppoe ook niet aan praat krijg, moet je wel je modem
goed instellen
Naar mijn weten valt er niks in te stellen aan de modem? :?

Verwijderd

Ik weet niet of dit te helpen is, maar je moet de .linksys wrt54g een ander lan ip geven dan de modem.
Stel je Wanadoo modem heeft dit ip: 192.168.1.1 dan moet je je linksys router 192.168.2.1 geven.
Ik had een probleem dat als ik mijn modem aansloot op me pc, internet wel werkte, maar met linksys ertussen niet. wel kon ik httpen naar me linksys. Iig, door het lan ip te configureren van de linksys krijg ik nu wel internet met me linksys aangesloten.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:02:
Ik weet niet of dit te helpen is, maar je moet de .linksys wrt54g een ander lan ip geven dan de modem.
Stel je Wanadoo modem heeft dit ip: 192.168.1.1 dan moet je je linksys router 192.168.2.1 geven.
Ik had een probleem dat als ik mijn modem aansloot op me pc, internet wel werkte, maar met linksys ertussen niet. wel kon ik httpen naar me linksys. Iig, door het lan ip te configureren van de linksys krijg ik nu wel internet met me linksys aangesloten.
Ik log gewoon in op m'n router via de fabrieksinstelling, dus 192.168.1.1, maar ik ga het wel even proberen :).

Verwijderd

waarom kan je niets aan je modem instellen je kant toch elke modem wel
wat instellen, zo ver als ik weet. wat voor modem heb je dan ?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:11:
waarom kan je niets aan je modem instellen je kant toch elke modem wel
wat instellen, zo ver als ik weet. wat voor modem heb je dan ?
Ik heb hier een Com21 modem staan, maar we hebben nooit wat hoeven instellen op dat ding zelf, alleen een kwestie van stekkertjes er in :9
PacinoQS schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:02:
Net even geprobeerd, werkte ook niet ;(

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Fijn, net nog maar een keer geprobeerd met wanadoo te bellen, krijg ik zo'n smurf aan de lijn..

"mjah, alles staat goed, en u gebruikt de juiste instellingen" (duh :+)
"Misschien kunt u het met een 8 polige stekker proberen?"

Ik "ja ok, ga ik wel even proberen"

"Ok meneer, mocht het niet lukken dan adviseer ik u met de helpdesk van Linksys te bellen"

8)7

2 seconden na het ophangen besefte ik dat er gewoon een 8 polige kabel in zit, maar de kabel van router naar PC is 4 polig, maar dat maakt geen reet uit, de router maakt verbinding via de 8-polige, niet de PC 8)7

Leuk, wordt zoeken naar een servicenummer van linksys, of gewoon een nieuwe router halen =/

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15

Haan

dotnetter

Moet je niet mac adres klonen doen? Dat is toch meestal het geval als je een nieuwe router gebruikt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Haan schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:51:
Moet je niet mac adres klonen doen? Dat is toch meestal het geval als je een nieuwe router gebruikt.
Werkte ook niet ;(

Verwijderd

Probeer is je router en je kabel modem er voor een half uurtje uit het stopcontact te halen

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:51:
[...]

Probeer is je router en je kabel modem er voor een half uurtje uit het stopcontact te halen
Is 8 uur genoeg? ;)

Heb vanmorgen de modemstekker er uitgehaald, en de router had ik al weer in de doos gepropt..

• Satch
  • Niet online
Als je hem gaat omruilen bij Linksys probeer dan een oudere versie te krijgen. Ze hebben flink bezuinigd op de hard en software van versie 5. Alle versies ervoor schijnen stukken beter te zijn. :)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik heb het opgegeven, 14 dec komt er een nieuwe modem van Wanadoo, dus als hij het daarna nog niet doet gaat de router terug voor 1) een andere versie of 2) een andere router.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 21:36
Linksys WRT54G v5??? Ik zou hem terugbrengen. Geen Linux meer, geheugen is gehalveerd en er zijn bergen topics te vinden met mensen die problemen hebben met deze versie.

Zie ook http://nwc.desktoppipeline.com/174900136 of kijk eens op de Sveasoft forums.

Hoewel LinkSys een goede naam schijnt te hebben, ligt dat voornamelijk in het feit dat er zoveel hacked firmware's voor zijn. De eigen firmwares van LinkSys (evenals de drivers voor diverse andere producten) zijn niet echt op te noemen (veel bugs) en door de vele hardware-revisies worden oudere versies al snel niet meer geupdate. Ook de hardware van de diverse versie's van de WRT54G bevatten fouten.

[ Voor 52% gewijzigd door Klaus_1250 op 07-12-2005 13:08 ]

Pagina: 1