Toon posts:

NFS movies zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,

Ik heb de NFS MW black edition Wat hier stond had je niet hoeven vermelden :/
Ik start NFS MW op, en bij het intro filmpje gaat het ding direct haperen, zowel het geluid als het beeld. Na wat gehaper en gestotter kom ik in het menu, dit loopt allemaal gewoon goed. Ik speel het spel niet op top kwaliteit maar in 800*600 met de details half vol. Hier heeft de pc geen problemen mee. Alleen zodra er weer een filmpje inkomt (bijvoorbeeld de tutorials, of tussentijds in de career mode) dan gaat de boel weer haperen.

Specs pc:

AMD 2600+ (1,91 ghz)
1024 mb DDR ram.
7200 rpm hdd
Geforce fx5200 128mb

Ik weet het de video kaart is niet toppie, maar het spel zelf heeft geen moeite alleen de movies tussendoor. Ik dacht eerst dat het misschien aan de codecs op mijn PC die wat verouderd waren lag, deze heb ik naar de laatste versies ge-update. Ook heb ik de laatste driver van NVIDIA (81.95) geinstalleerd. Het mag allemaal niet baten, kunnen jullie me uit de brand helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 02:12 ]

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 19:36
Je systeem voldoet gewoon niet vermoed ik..

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Misschien staat hier nog iets nuttigs tussen: Films uit spellen draaien traag :)
Overeenkomst is bijvoorbeeld de grafische kaart.

[ Voor 17% gewijzigd door Crash op 03-12-2005 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga daar eventjes naar kijken, sorry voor het dubbelposten van dit topic :) Vergeten eerst een goed te zoeken naar een oplossing.

Verwijderd

hmz wel zonde dat je nfsmw hebt met die specs...

Verwijderd

Probeer es de taal van het spel op Engels te zetten als je em op Nederlands hebt staan of andersom.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 13:05

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt mij gewoon probleempje zwakke videokaart.
Ik heb zelf een A64 3000+ met 1GB ram, met een Geforce 3 Classic.
Zelfs NFS: Underground haperde met de simpelste details aan. Die kon ik alleen op 800x600 en alle effecten uit spelen.

Systeem specs

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 00:43

JAM

Vraagje,

Ik start NFS MW op, en bij het intro filmpje gaat het ding direct haperen, zowel het geluid als het beeld. Na wat gehaper en gestotter kom ik in het menu, dit loopt allemaal gewoon goed. Ik speel het spel niet op top kwaliteit maar in 800*600 met de details half vol. Hier heeft de pc geen problemen mee. Alleen zodra er weer een filmpje inkomt (bijvoorbeeld de tutorials, of tussentijds in de career mode) dan gaat de boel weer haperen.

Specs pc:

AMD 2600+ (1,91 ghz)
1024 mb DDR ram.
7200 rpm hdd
Geforce fx5200 128mb
Ik heb ongeveer dezelfde specs (AMD Athlon 2000+ (1,25 GHz); 1024MB DDR; ASUS videokaart (Geforce 2, FX5200, 128MB); ASUS 16x DVD-ROM speler) en bij mij draaien de filmpjes (en tutorials) zonder enige hapering.

Het zou dus ook nog ergens anders aan kunnen liggen (draaien er bijv. veel progs op de achtergrond mee? Just to make shure ;) )

Tip: Voor zover ik weet zijn de videokaarten met FX5200 chipset niet actief gekoeld (die van mij niet in ieder geval). Een tijdje geleden heb ik om de boel een beetje koel te houden een PCI-cooler direct onder de videokaart gemonteerd. Hierdoor kon ik bij verschillende spellen (ook recente games) een aantal settings hoger zetten. Wie weet helpt dat.

Verwijderd

Die pci cooler, haalt die lucht uit de kast en blaast ie dat naar buiten, of zuigt hij het van buiten aan en blaast hij het tegen je videokaart?

• JAM

JAM

Die pci cooler, haalt die lucht uit de kast en blaast ie dat naar buiten, of zuigt hij het van buiten aan en blaast hij het tegen je videokaart?
Die PCI-cooler zuigt de warme lucht weg bij het koelelement van je videokaart en blaast het inderdaad direct naar buiten. Om het geld hoef je het niet te laten overigens, want zo'n coolertje kost tussen 10 en 15 euro. :) (kijk bijv. even op www.norrod.nl onder systeemcoolers)

Verwijderd

ja dat weet ik die bedoelde ik ook, maar het leek mij dat dat niet echt goed is omdat dan de cooler op de videokaart zelf geen lucht meer kan krijgen toch?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:22:
ja dat weet ik die bedoelde ik ook, maar het leek mij dat dat niet echt goed is omdat dan de cooler op de videokaart zelf geen lucht meer kan krijgen toch?
Die lucht word er dan als het ware weggezogen, waardoor er een airflow ontstaat... ;)

De PCI-cooler begeleid de lucht alleen (sneller) naar buiten... ;)

• JAM

JAM

....... maar het leek mij dat dat niet echt goed is omdat dan de cooler op de videokaart zelf geen lucht meer kan krijgen toch?
Ik had het alleen over passief gekoelde videokaarten, dus een coller zit daar niet op. (lees m'n vorige berichtjes nog even :) )

Dit nog even voor de duidelijkheid. :P

Verwijderd

ok sorry
dus als je een videokaart met een eigen cooler hebt is zo'n pci cooler niet echt aan te raden?

• JAM

JAM

Minder noodzakelijk. Het zou bij videokaarten mét cooler ook goed kunnen helpen overigens.
Zoals al eerder gemeld;
Die lucht word er dan als het ware weggezogen, waardoor er een airflow ontstaat... ;)
De PCI-cooler begeleid de lucht alleen (sneller) naar buiten... ;)
Zodoende ;)

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:38

empy

Rijdt rondjes

ik denk toch echt dat het probleem softwarematig is, want ik draai MW op een:
AMD athlon xp-M 1500+ @ 1,85 ghz
1 gb ram
ati radeon 9500 pro

Ik draai het spel op 800*600 met full detail, zonder hapering, en ik heb de videokaart passief gekoeld...

edit:

shit, ik zie nu pas dat het een oude }:O is |:(

[ Voor 13% gewijzigd door empy op 18-01-2006 11:42 . Reden: te dom om te kijken ]

Pagina: 1