Is het mogelijk om stroom op te wekken (al is het maar heel weinig) om bijvoorbeeld een LEDje te laten werken door middel van:
- hamster
- molentje waarin ie kan lopen
- vele toeren per minuut
Ik was dit topic al tegengekomen, maar daar werd niet serieus op ingegaan verder. Ik wil echt serieus weten of het mogelijk is om een soort van dynamo aan te sluiten op zo'n (tred)molentje? Een standaard fietsdynamo is veel te zwaar, maar zijn er misschien lichtere dynamo's oid? Of zijn er kant-en-klaar oplossingen voor?
(of het is gewoon echt niet mogelijk en is dit misschien toch gewoon een belachelijke vraag
)
- hamster
- molentje waarin ie kan lopen
- vele toeren per minuut
Ik was dit topic al tegengekomen, maar daar werd niet serieus op ingegaan verder. Ik wil echt serieus weten of het mogelijk is om een soort van dynamo aan te sluiten op zo'n (tred)molentje? Een standaard fietsdynamo is veel te zwaar, maar zijn er misschien lichtere dynamo's oid? Of zijn er kant-en-klaar oplossingen voor?
(of het is gewoon echt niet mogelijk en is dit misschien toch gewoon een belachelijke vraag
[ Voor 5% gewijzigd door Tjeerd op 03-12-2005 21:45 ]
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.